Gå til innhold

Ny PC, hva burde innstalleres?


brrah

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann!

I morgen får jeg HP Pavilion DV5102 og lurer da på hvilke programmer jeg burde innstallere... Finnes det no bra gratis Anti Virus programmer?

 

Mvh Anders

6315604[/snapback]

 

Synd du ikke kjøpte denne http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=17886&cid=5546

(klart bedre maskin)

6315716[/snapback]

 

irrelevant.

 

Jeg støtter avast og ad-aware.

 

I tilleg bør du skaffe deg REGRUN og SPYBOT. da tar du alt.

 

Du bør vurdere å gå inn på download.com der er det innmari mange gode gratis programmer

Lenke til kommentar
Heisann!

I morgen får jeg HP Pavilion DV5102 og lurer da på hvilke programmer jeg burde innstallere... Finnes det no bra gratis Anti Virus programmer?

 

Mvh Anders

6315604[/snapback]

 

Synd du ikke kjøpte denne http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=17886&cid=5546

(klart bedre maskin)

6315716[/snapback]

 

irrelevant.

 

Jeg støtter avast og ad-aware.

 

I tilleg bør du skaffe deg REGRUN og SPYBOT. da tar du alt.

 

Du bør vurdere å gå inn på download.com der er det innmari mange gode gratis programmer

6315758[/snapback]

 

Din mening... Ta med Dvd shrink også og Any Dvd samt Win Dvd7...

Lenke til kommentar
Heisann!

I morgen får jeg HP Pavilion DV5102 og lurer da på hvilke programmer jeg burde innstallere... Finnes det no bra gratis Anti Virus programmer?

 

Mvh Anders

6315604[/snapback]

 

Synd du ikke kjøpte denne http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=17886&cid=5546

(klart bedre maskin)

6315716[/snapback]

 

Har veiet disse 2 opp mot hverandre, det jeg fant ut var at for 1000kr mer får jeg en mer stillegående og batteribesparende prosessor, 60gb mer HD og 512 ram mer. Men denne har ikke S-video noe som er et kriterie for meg, får også et bedre skjermkort på HP'en. Har også sett HP'en i virkeligheten og digget designet.. Får bare håpe sempron er allright, noen som har noen erfaringer med den prosessoren?

Lenke til kommentar
Heisann!

I morgen får jeg HP Pavilion DV5102 og lurer da på hvilke programmer jeg burde innstallere... Finnes det no bra gratis Anti Virus programmer?

 

Mvh Anders

6315604[/snapback]

 

Synd du ikke kjøpte denne http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=17886&cid=5546

(klart bedre maskin)

6315716[/snapback]

 

Har veiet disse 2 opp mot hverandre, det jeg fant ut var at for 1000kr mer får jeg en mer stillegående og batteribesparende prosessor, 60gb mer HD og 512 ram mer. Men denne har ikke S-video noe som er et kriterie for meg, får også et bedre skjermkort på HP'en. Har også sett HP'en i virkeligheten og digget designet.. Får bare håpe sempron er allright, noen som har noen erfaringer med den prosessoren?

6317897[/snapback]

 

Det er ikke samme maskin vi har snakket om før "trykk på linken"...

 

Denne koster det samme som ditt valg 5995,- men lykke til.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Amsn eller gaim Til IM

Azureus Til torrents

ldc++ knakende god dc++ klient

Ventrilo VoIp

Opera , Yowser what a browser

Folding@home, Join HW teamet

 

Det er vel lettere å gi tips til hva du burde styre unna. Spør hvilke program som er gode innenfor de kategoriene du gjør deg bruk av isteden.

Lenke til kommentar

Her er programmene jeg alltid installerer:

 

Antivirusprogram (Avast og AVG er gratis, selv bruker jeg Avast)

Ad-aware SE

Spybot S&D

Firefox eller Opera (foretrekker Firefox pga. kompabilitet)

Thunderbird (etter min mening en superb mailklient)

Azureus eller uTorrent (jeg bruker Azureus)

MS Office (Gratis alternativer: Office 2007 beta 2 (frem til jul), eller OpenOffice)

Winamp

Network Stumbler (detekterer trådløse nettverk og gir detaljer, ofte bedre enn MS sitt program).

Daemon-Tools/Alcohol 120% (Er personlig avhengig av backup-images)

Notepad++ (Overgår Notepad på alle måter)

Paint.NET evt. Gimp om du skal ha gratisk tegneprogram (Jeg bruker betalprogramvare)

ImgBurn (brenner CD-images)

 

Generellt sett bør du styre unna å installere shareware programmer som ikke kommer med Install Shield og andre gode installeringsrutiner. Disse programmene har en tendens til å henge bra igjen i systemet når det har gått 30 dager.

 

Styr også langt unna adware programmer.

Lenke til kommentar
Heisann!

I morgen får jeg HP Pavilion DV5102 og lurer da på hvilke programmer jeg burde innstallere... Finnes det no bra gratis Anti Virus programmer?

 

Mvh Anders

6315604[/snapback]

 

Synd du ikke kjøpte denne http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=17886&cid=5546

(klart bedre maskin)

6315716[/snapback]

 

Har veiet disse 2 opp mot hverandre, det jeg fant ut var at for 1000kr mer får jeg en mer stillegående og batteribesparende prosessor, 60gb mer HD og 512 ram mer. Men denne har ikke S-video noe som er et kriterie for meg, får også et bedre skjermkort på HP'en. Har også sett HP'en i virkeligheten og digget designet.. Får bare håpe sempron er allright, noen som har noen erfaringer med den prosessoren?

6317897[/snapback]

 

Det er ikke samme maskin vi har snakket om før "trykk på linken"...

 

Denne koster det samme som ditt valg 5995,- men lykke til.

6317934[/snapback]

 

Stakk innom Spaceworld før jeg kjøpte denne, de hadde den inne til 5995..

Men alllikevel, jeg kjøpte HP'en og er strålende fornøyd så langt!!

Ikke NOE viftestøy! Innstallerer WoW nå for å se hvordan det går :)

Utseende er kjempeflott og er masse porter :) Føles også mindre enn Acer'en.

Anbefales!

Lenke til kommentar

Bra du ser på det sånn jada-jada :)

Etterlyser dog et program som lar meg overstyre viften f.eks. Slik at når jeg ser film og andre lite krevende oppgaver bruker jeg lite strøm så batteriet holder lenger... Finnes det et slik program som passer min maskin?

Lenke til kommentar

Og kan noen please hjelpe meg avinnstallere Norton anti virus? Dette fulgte med men liker det ikek i det hele tatt og vil heller bruke AVG. Når jeg prøver avinnstallere står det at norton kjører og at jeg ikke får avinnstallert.... vet ikke hvordan jeg går ut av norton :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...