Gå til innhold

Shuttle SPILLE PC!!


Anbefalte innlegg

Tenkt å bygge pc. Vurderte bærbar pc, da jeg reiser endel fram og tilbake Oslo-Trondheim (jul, sommer, ferier) Men blir jo så fryktelig dyrt. Et alternativ jeg kom over var Shuttle SS-51G...Er jo mulig å ta den i sekken, har dessuten skjerm både hjemme og her på hybelen...

Setter inn følgende komponenter;

(det meste kjøpt hos databutikken)

Minne: corsair 512mb 3200 cas2 1994kr

Prosessor:P4 533 2,4 1927kr

Harddisk: WD SE 120Gb 1536kr

Cd-brenner/dvd spiller;LG 32-10-40-16X 893kr(itbutikken)

Skjermkort Chaintech SE GF4 4200

(tv ot-video in) 1940kr

Shuttle SS-51G 3364kr

De skal ha i underkant av 800kr for å montere, er det vansklig å gjøre det selv? Hvilke innvendinger har dere på denne samensetningen? Noe som bør forandres av komponenter, eller om noen har noe bedre forslag enn shuttle....Er spesielt litt i tvil ang merket på skjermkortet og cd brenneren/dvd spilleren (er bare plass en en enhet, derfor combo)

Hvordan tror dere støy er med denne maskinen?

Håper på svar!

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er jo sånn video in på det GF4 kortet, greit å kunne se video/tv på datan (tv gjennom video spiller)... Har jo bare en PCI slot, liksom litt dumt å bruke opp den til et tv kort, hvordan er muligheten for å få video/tv signal inn på det Radeon 9700 koret? Virker som om at det er et veldig bra kort da, siden dere "alle" har så mye bra å si om det :smile:

Lenke til kommentar

Du kan ta det helt med ro. 8x AGP har bortimot null hastighetsforbedring sammenlignet med 4x AGP. Det er mest "hype" rundt 8x AGP. Ingen programmer eller spill nå eller i nærmeste fremtid vil ta stor nytte av 8x AGP. Det er jo knapt nok forskjell mellom 2x AGP og 4x AGP heller :wink:

 

[ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-10-11 17:37 ]

Lenke til kommentar

høres jo veldig bra ut det der med Radeon 9700 da... Noen som vet om no bra pci tv kort da? Og så lurer jeg på om det er no vits med DDR 3200ram, er vel sånn at den bare støtter 2700ram? Eller går det ann å kjøre raskere? Sparer 400kroner om jeg går for cas2,5 mot cas 2, Er det verdt å spytte inn 400kr ekstra for cas2 ram?

Lenke til kommentar

å montere shuttle er som en lek!!!

å ta 800 kr er direkte RIPOFF!!!!!

utfra hvor enkelt det er å bygge den vil max 100 kr være passe.

har du skrudd pc litt før, gjør du det på 30 min.

personlig skrudde jeg min shuttle barebone på under 15 minutter etter litt trening. har pinnacle pctv rave (under 500 kr.) tv kort, men nåværende drivere er litt dårlige og det skurrer litt i lyden. pilde er veldig bra

 

_________________

Asus A7N266-VM / XP 1600

Hercules 3D Prophet FDX8500LE 64MB

LITE-ON CDRW LTR-40125S

 

[ Denne Melding var redigert av: heraldo på 2002-10-11 18:47 ]

Lenke til kommentar

vist du skal kunne se på tv må du vist du har video in se det gjennom en video-spiller eller en annen dings med tv-tuner. leste litt kjapt igjennom så det var vel det du mente.

pinnacel sine tv kort er glimrende, men det jeg angrer på er at jeg ikke kjøpte stereo utgaven, med radio, er jo greit å ha radio og innimellom, og stereo er jo litt kjekkere en mono, men ellers så går det jo ann å koble mye morsomt til USB, lydkort o.l. , regner med det er USB 2..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...