Gå til innhold

5-mannsprosjekt level 18-60 i instanser..?


Anbefalte innlegg

Jeg og fire andre folk tenkte på et litt morsomt prosjekt, å lvle opp fra 1-60 ved å bare ta instanser, men... Planen var å spille opp solo til lvl 18, og fra da starte å bare spille i instanser. Vi har tatt baron 45-min før, og det er den speeden der vi har planlagt å ha.

 

Men (vi kommer til å spille alliance på ravencrest);

Hvilke classes/races bør vi være?

Hvilke instanser bør vi ta?

Hva vil bli den totale playtimen (ca)?

 

 

Hva syns dere?

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av klasser så må dere ha en tank (warrior helst, feral druid går også så klart) og en healer (priest/druid), ellers er det vell bare å fylle på med 3 dps klasser. Jeg ville hatt en mage (for vann og sheep), en rogue (sap er ganske greit i 5 man instancer), og...uhm... den siste er jeg ikke så sikker på, warlock for SS eller palla (dps oO) for buffs, eller hunter.

Klasse samensettningen er ikke sååå viktig da de fleste instancer er ganske lette før 60 (3 man dm anyone? :D).

 

Når det gjelder instancer så er de fleste instancene ganske greie, tviler på at dere tar gnomer og ulda så mange ganger though :p

 

edit: the stockades questene gir ganske bra exp

Endret av Gwaihir Vindherre
Lenke til kommentar
Av klasser så må dere ha en tank (warrior helst, feral druid går også så klart)  og en healer (priest/druid), ellers er det vell bare å fylle på med 3 dps klasser. Jeg ville hatt en mage (for vann og sheep), en rogue (sap er ganske greit i 5 man instancer), og...uhm... den siste er jeg ikke så sikker på, warlock for SS eller palla (dps oO) for buffs, eller hunter.

Klasse samensettningen er ikke sååå viktig da de fleste instancer er ganske lette før 60 (3 man dm anyone? :D).

 

Når det gjelder instancer så er de fleste instancene ganske greie, tviler på at dere tar gnomer og ulda så mange ganger though :p

6308079[/snapback]

 

Hmm, kunne tenke meg å ta uldaman litt egentlig.. får jo en bra ring fra siste boss, og noe annet diverse.. Dersom en velger hunter, så får man en knall rifle derfra også.

Lenke til kommentar

Jeg har en formening om at instancer kan gå fort..

 

Som regel er det den tregeste måten å levle på i og med at mye av tiden går med på å skaffe gruppe samt komme seg til instances..

 

Her er det snakk om å logge ut på utsiden av instancet og bare holde på der inne. Selge / Reparere når vi må..

 

Siden vi kommer til å sitte på VT kan vi pulle dritfort. Skaffe en del bra enchants er heller ikke en dum ide.

Lenke til kommentar
Jeg har en formening om at instancer kan gå fort..

 

Som regel er det den tregeste måten å levle på i og med at mye av tiden går med på å skaffe gruppe samt komme seg til instances..

 

Her er det snakk om å logge ut på utsiden av instancet og bare holde på der inne. Selge / Reparere når vi må..

 

Siden vi kommer til å sitte på VT kan vi pulle dritfort. Skaffe en del bra enchants er heller ikke en dum ide.

6308097[/snapback]

 

Dere burde logge ut i en by/inn for å få maks rested mellom hver gang.

 

 

Tror ikke dere gidder ta ulda mange ganger :p er ikke akkurat den artigeste instancen (etter min mening i alle fall :p)

Lenke til kommentar

Dere bør ha en priest, warrior, mage, warlock og pala (Mener jeg) Pala er ofte bedre enn druids i secondary healing og de har buffs. Dps er mage og warlock. Warrior tanker sammen med pala. (Pala bør spare på mana) og priest healer. Dere bør kanskje alliere dere med en annen (Høy lvl) som kan skaffe dere potions etc. Spesielt mana potions! Og muligens en BS for å forsyne dere med nyeste av våpen og armor. Dere burde også skaffe en del addons for å hjelpe med healing ol. Prøv ClickHeal for pala og priest.

Endret av lago
Lenke til kommentar
Når det gjelder instancer så er de fleste instancene ganske greie, tviler på at dere tar gnomer og ulda så mange ganger though :p

6308079[/snapback]

Greit med "phat loot" der, da. Er mye som er skikkelig fett å få tak i, fremfor å kjøre gjennom instances som RFK som er mye artigere men med dårligere drops.

 

Jeg tror ikke det er noen god idé å kjøre både mage og lock for dps. Én bør være leather dps, så man slipper å måtte d/e det meste av leather drops. Hunter er absolutt å anbefale (pet kan være artig offtank, og kan hjelpe på dps); rogues liker jeg ikke så de vil jeg ikke uttale meg om. Dr00ds er vel ikke så veeldig gode på dps, men de kan i tillegg hjelpe healer eller tank om det skulle bli nødvendig.

Hunter kan pulle ekstremt godt osv, rogues har sap og en del fiffige stuns, og dr00ds er en hybrid: én av disse bør være med, men hvilken må dere nesten avgjøre selv.

Lenke til kommentar

En ting er viktig her: Ikke ta warrior/priest om dere MÅ.

 

Tenk hvor gøy det er med fks druid som tank, pala som healer, en hutner en mage og en annen random. Da trenger dere til og med litt "skills" når dere spiller, siden ikke en uber healer, ikke en uber tank. Fikk selv veldig lyst til å prøve noe slikt som det dere prater om:p

Lenke til kommentar
Hehe.. eventuelt ha dr00d og pala for buffs, lock som taxi, mage som vending machine og en heldig jævel som får nyte alle godene.

6308953[/snapback]

de skal etter hva jeg har skjønt levle kun sammen på instancer. Med andre ord du trenger ikke warlock kun for summon.

Men vil si at pala for blessings/tank sparer en god del. Druid som healer og kan tanke HVIS pala dør. Mage for vann, warlock for soulstone/Imp (banish/seduce?) og hunter for gratis dps.

 

instancer dere burde ta: Deadmines (såklart), Wailing caverns (kan kombineres med warlock quest for succubus), stockades (finfin xp etter min erfaring), gnomeragan (1 gang pga questet), razorfen kraul/SM graveyard (29+), SM library, SM armory, SM cath/Razorfen dawns (down), Uldaman (jeg elsker den instancen, tro det eller ei, men alle andre hater den :( ), zul'farrak (for loot og ok xp), sunken temple (skin skin skin), mauradon, BRD ( :roll: )

50-60 på instancer, blir vel mye BRD?

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Tank: Full dps warrior, gir han mye nok skade klarer han å holde aggro uansett.

Healer: Priest, kan dispelle magic, og gi godt med ranged skade, kombinert med aggro reduction spells, ressurection.

DPS: Rogue, sap, god meele damage.

Mage: Conjure water & food, sheep og dispell curse.

Hunter: God ranged damage + en ok offtank. Etter level 40 har dere hver armorclass representert. God aggroreduction.

 

Paladin har ikke de beste healingspellsene, og ikke minst lav dps. Men en god buffer, resser.

Druid: Har for lav dps, ikke ress(30min CD), men druid og paladin kan være en grei erstatning for hunter + priest. Da har man 2 offtankere og healere

Warlock: Blir vel mer en ekstra mage, uten mange av fordelene til en mage, men har jo SS, demons og banish..

 

Jeg ville gått for de øverste 5, men det er jo litt opp til dere hva dere foretrekker. Warrior burde dere ha, er han/dere god så skal han ligge ganske langt opp på damagemeteret også.

 

EDIT: Chokke har et poeng da. Siden dere sitter på VT og er sikkert ganske gode, så trenger der kanskje ikke en priest i allefall. Trikset er vel å ha høyest mulig dps, siden det er det som tar tid. Dere vil jo få ekstremt godt gear, og derfor ligge godt an sådan. En rambo druid kan jo gjøre god damage på shitmobs, mens en paladin står og healer, så kan de bytte plass ved bosser, der paladin kan hjelpe med tankingen. hybridklasser ftw..

Endret av ka1ser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...