Gå til innhold

Nytt skjermkort | 7600gt? | "rent nVidia kort?"


v0lume

Anbefalte innlegg

halo, jeg skal ha meg et nytt skjermkort da mitt gamle 6610xl takka for seg

 

Jeg har vel ca bestemt meg for et nVidia 7600 kort til ca 2000,-

og havnet på dette HER

(dette kan jeg koble i sli?):blush:

Noen som har synspunkter?

Jeg spiller mest css, wc3, aoe og er litt inne i klokking

 

og:

 

Hvor finner jeg "rene" nVidia kort? dvs ikke fra levrandører som XFX, gainward osv, men et rent kort som har nVidias logor på seg?

 

takker for alle svar

Endret av woodno
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er ett nVidia kort, og det funker i SLI. Både ATI og nVidia har ett slikt system:

ATI/nVidia lager prosessoren til grafikkortet, her er bare to store produsenter, siden det krever store investeringer og masse utvikling.

Så er det mange små produsenter som lager selve kortet og kjøleren.

Men både nVidia og ATI lager alltid ett referansedesign på kortene for å vise hvordan de skal lages, og de fleste små produsentene lager bare kopier av dette, og derfor er de fleste kortene ganske like.

Det kortet du linket til er ett unntak, fordi XFX har forbedret designet noe/funnnet ekstra gode brikker, og satt opp frekvensen litt, så det yter bedre enn standard utgaven. Men disse koster jo meer, jeg tror du får meer for pengene i dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318626

som er nesten like bra, men koster 300 kr. mindre.

Eller så kan du droppe å handle på komplett, og spare nesten 200kr. til, og velge dette: https://prisguiden.no/product.php?productId=42576

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar

Trodde faktisk x1900GT var bedre jeg.

Det er utrolig mange overklokkede 7900GT på markedet (enormt klokkepotensiale)

sikker på at det var på stock speed?

 

Det x1800xt kortet har bare 256mb minne, mens de fleste som testes har 512, det gir også en del mindre ytelse. (512mb kortet er bedre enn 7800GTX, mens 256mb utgaven er dårligere)

 

En test:

http://sg.vr-zone.com/?i=3646&s=6

x1900GT er noe bedre i Call of Duty og Oblivion, mens nVidia som alltid er bedre i FEAR og Quake 4.

Med litt mer AA, hadde nok x1900GT kommet enda bedre med.

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar
Trodde faktisk x1900GT var bedre jeg.

Det er utrolig mange overklokkede 7900GT på markedet (enormt klokkepotensiale)

sikker på at det var på stock speed?

 

Det x1800xt kortet har bare 256mb minne, mens de fleste som testes har 512, det gir også en del mindre ytelse. (512mb kortet er bedre enn 7800GTX, mens 256mb utgaven er dårligere)

6303203[/snapback]

 

På lave oppløsninger yter faktisk x1800xt 256mb en liten smule bedre enn x1800xt 512mb i mange tilfeller :)

Lenke til kommentar
Trodde faktisk x1900GT var bedre jeg.

Det er utrolig mange overklokkede 7900GT på markedet (enormt klokkepotensiale)

sikker på at det var på stock speed?

 

Det x1800xt kortet har bare 256mb minne, mens de fleste som testes har 512, det gir også en del mindre ytelse. (512mb kortet er bedre enn 7800GTX, mens 256mb utgaven er dårligere)

6303203[/snapback]

 

På lave oppløsninger yter faktisk x1800xt 256mb en liten smule bedre enn x1800xt 512mb i mange tilfeller :)

6303256[/snapback]

 

Hvor har du dette fra?

Lenke til kommentar
Hvor har du dette fra?

6310360[/snapback]

 

Stort sett reviews, pluss folk på andre forum. Men det er snakk om marginale forskjeller, så det er egentlig uvesentlig, kan komme av andre årsaker :) . Poenget mitt var likevel å få fram at x1800xt 256mb normalt sett ikke er et dårligere kort på lav oppløsning enn x1800xt 512mb.

Lenke til kommentar

Jeg mener også at skal man bruke 2000,- Kroner så er det mye lurere å legge i 300,- Kroner ekstra for 7900GT hos PS-Data (Har bestilt et selv). Eller å gå for det billigste 7600GT

 

Men x1800XT er jo også meget interessant. Især om man liker Oblivion. nVidia kan dessverre ikke kjøre HDR og AA samtidig. Og ATI's kort yter bedre i Oblivion. Oblivion er vel en av tidenes spill.

Lenke til kommentar
Jeg mener også at skal man bruke 2000,- Kroner så er det mye lurere å legge i 300,- Kroner ekstra for 7900GT hos PS-Data (Har bestilt et selv). Eller å gå for det billigste 7600GT

 

Men x1800XT er jo også meget interessant. Især om man liker Oblivion. nVidia kan dessverre ikke kjøre HDR og AA samtidig. Og ATI's kort yter bedre i Oblivion. Oblivion er vel en av tidenes spill.

6334580[/snapback]

 

 

HRD? finnes det i BF2? andre navn for hdr?

Lenke til kommentar
Jeg mener også at skal man bruke 2000,- Kroner så er det mye lurere å legge i 300,- Kroner ekstra for 7900GT hos PS-Data (Har bestilt et selv). Eller å gå for det billigste 7600GT

 

Men x1800XT er jo også meget interessant. Især om man liker Oblivion. nVidia kan dessverre ikke kjøre HDR og AA samtidig. Og ATI's kort yter bedre i Oblivion. Oblivion er vel en av tidenes spill.

6334580[/snapback]

 

 

HRD? finnes det i BF2? andre navn for hdr?

6334604[/snapback]

 

HDR=High Dynamic Range. Det finnes ikke på BF2, men spill som Oblivion, Half Life 2:Lost Coast(og episode one regner jeg med(?)), cs:source, far cry og mange flere bruker det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...