Gå til innhold

skjermkort ødelakt pga kjøler


Anbefalte innlegg

Skrevet

en kammerat satte på en zalman heatpipe (blå men vifte) på sitt 7900gt kort.

plutselig her om dagen kom det et lite smell og sort skjerm :(

åpna dekselet og så at et blad på vifta hadde detti av og treft skjermkortet..

en transistor har detti av og kortet har sprekt

har kontaktet selger av denne kjøleren med er ikke int i å erstatte noe

 

noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøv å snakke med forbrukerrådet.

 

etter alt jeg kan se, så er levrandøren av kjøleren ansvarlig for å erstatte både sitt produkt, og skjermkortet.

 

hvor lenge hadde du kjøleren montert før dette skjedde?

Skrevet

dvs at du har hatt den montert i noen uker, det burde være lenge tok til at du kan fraskrive deg selv all skyld. (etter min mening) snakk med forbruker ombundet/rådet (eller hva faen de heter) så hjelper de deg :)

Skrevet

hehe...ja har pratet med forbrukerrådet i dag og dem sa jeg hadde krav på nytt kort..men kontaktperson sier seg ikke villig til og erstatte skjermkort bare vifte..så får se i morra hva jeg gjør

 

takk for svar :)

Skrevet

Hvis han sier seg villig til å erstatte vifta, tar han også ansvar for feilen. Dette betyr at han også må erstatte kortet. Siden man aldri kan vite at kunden vet hva han driver med kan slike saker bli litt tvilsomme, men så lenge han har innrømmet ansvar er det ikke noe problem.

Skrevet (endret)

Jeg refererer til Forbrukerkjøpsloven

 

Sjette (6.) Ledd Paragraf § 34.

 

Produktskader

 

Selgerens erstatningsansvar for tap som følge av en mangel omfatter, foruten skade på salgstingen selv, også skade på gjenstander som salgstingen brukes til fremstilling av, eller som har nær og direkte sammenheng med salgstingens forutsatte bruk.

 

Den vifta har en direkte sammenheng med kortet, og mangelen er jo at den gikk istykker.

 

Refferer gjerne til denne posten / loven når du tar kontakt med selger.

Endret av WiSLE
Skrevet

De fleste butikker vil si at du valgte å sette på en annen kjøler, som selvfølgelig fjerne alt av garanti.

 

I følge produsent av CPU, HK og GPU, vil garantien forsvinne ved demontering av kjøler, noe som har blitt gjort i dette tilfelle...

 

Fra alle som har rykt noe med vannkjøling/kjøling; ikke kødd med maskinen om du ikke har råd til å erstatte det. Butikken er hvertfall ikke erstatningspliktige.

Skrevet
De fleste butikker vil si at du valgte å sette på en annen kjøler, som selvfølgelig fjerne alt av garanti.

6308470[/snapback]

Det er ikke snakk om garantien på skjermkortet her, det er vifta som er synderen.

Skrevet

Dette er jo akkurat det samme som hvis vaskemaskinen går i stykker og ødelegger klærne som var i den.

 

Vaskemaskinselger er ansvarlig for følgeskader.

Skrevet

hva om selger nekter dette?sier at det må vere en ledning eller lignende som har vert borti...noe det ikke har vert..!

Skrevet

da har vi forbrukerrådet som hjelper oss å komme igjennom med slikt, dessuten, hadde det vært en ledning som var borti, så ville en som er i stand til å skifte kjøler selv, iallefall være i stand til å vite at denne lyden skulle ikke ha vært her, og så flyttet ledningen.

 

en ledning kommer ikke sånn plutselig borti etter en uke eller hvor lang tid det nå var snakk om...

Skrevet

sant det...prata med dem i da og dem sa jeg mått sende forliksklage isåfall,så jeg får se i morra om jeg gjør det...

Skrevet
hva om selger nekter dette?sier at det må vere en ledning eller lignende som har vert borti...noe det ikke har vert..!

6310712[/snapback]

 

Jeg Quoterer loven igjenn..

 

§ 34. Produktskader

 

Selgerens erstatningsansvar for tap som følge av en mangel omfatter, foruten skade på salgstingen selv, også skade på gjenstander som salgstingen brukes til fremstilling av, eller som har nær og direkte sammenheng med salgstingens forutsatte bruk.

 

Selger må bevise at det var en leding eller annet som forårsaket feilen

For andre produktskader enn dem som er nevnt i første ledd, kan forbrukeren kreve erstatning med mindre selgeren godtgjør at tapet ikke skyldes feil eller forsømmelse på selgerens side.

 

Selgeren har jo også rettigheter, og kan bruke denne delen mot produsent

Når selgeren betaler erstatning for skade på annet enn salgstingen selv, trer selgeren inn i forbrukerens eventuelle krav mot produsenten etter lov 23. desember 1988 nr. 104 om produktansvar.

Skrevet
sant det...prata med dem i da og dem sa jeg mått sende forliksklage isåfall,så jeg får se i morra om jeg gjør det...

6310860[/snapback]

 

Dem håper vel på du ikke skal gidde å gjøe det :p

 

Hvilken butikk er dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...