Gå til innhold

Oblivion på XPS M1210?


M-BS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og når vi er inne på Oblivion... Tror dere en Inspiron 9400 vil kunne kjøre det og? Med det dyreste Gforce kortet, 1,83 duo prosessor og 1024mb ram.

 

Hvilke innstillinger, og hva for en FPS kan jeg vente meg? Forventer ikke noe stort, men bare lurer.

6293798[/snapback]

 

 

Med geforce 7800 kortet til inspiron 9400 vil du kunne kjøre oblivion på ganske flott grafikk rent.

Lenke til kommentar
hvordan vil en dell 6400 med X1400 takle oblivion?, vil det i det hele tatt vere spillbart?

6294078[/snapback]

 

Akkurat det tviler jeg på, har kikket på noen grafer (En som sammenlignet en XPS med en i9400, hvor i9400 ble prøvd med både x1400 og 7900GS fyi.), og x1400 hadde mye dårligere ytelse enn de andre, hadde blant annet 4FPS eller noe deromkring i COD2, så at det kjører Oblivion er jeg ikke helt sikker på.

Lenke til kommentar
hvordan vil en dell 6400 med X1400 takle oblivion?, vil det i det hele tatt vere spillbart?

6294078[/snapback]

 

Akkurat det tviler jeg på, har kikket på noen grafer (En som sammenlignet en XPS med en i9400, hvor i9400 ble prøvd med både x1400 og 7900GS fyi.), og x1400 hadde mye dårligere ytelse enn de andre, hadde blant annet 4FPS eller noe deromkring i COD2, så at det kjører Oblivion er jeg ikke helt sikker på.

6294097[/snapback]

 

 

Det har mye bedre enn 4 fps i Cod2. Dine tall må være i tilfeller hvor detaljnivå og oppløsning er satt svært høyt.

Hvis du skal spille Oblivion tviler jeg på at du kan spille uten lagg med eyecandy, men hvis det finnes en demo så kan jeg jo teste:)

Lenke til kommentar
Vil Toshiba P100 kunne kjøre Oblivion også? Og hvilke grafikker kan man regne med?

 

Specs:

 

- Intel Core Duo T2400 1,83 GHZ CPU

- NVIDIA Go7600 128 MB skjermkort

- 1 GB DDR-2 ram

6295831[/snapback]

 

 

Hehe, nei den går som ei kule på alt untatt oblivion på full grafikk, da sier den takk og farvel, men går veldig greit på medium.

6132443[/snapback]

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=577924

Lenke til kommentar

Se på maskinkravene til Oblivion, så slipper dere å spørre om det er mulig å kjøre det. Oblivion er optimalisert så det skal kunne kjøres på veldig svake systemer. Å kjøre på god grafikk derimot er en annen sak og er 100% subjektivt. Det finnes ikke noe svar på om det går an å "kjøre det bra". Se tester på tomshardware, anandtech o.l. for å se fps-nivået.

Lenke til kommentar

Å se på maskinkravene er ihvertfall helt poengløst, der står det f.eks at spillet fint kan spilles på min maskin - noe man kan - men jeg sitter ikke akkurat og nyter den revolusjonerende grafikken :p

 

Maskinen min er en 1,6ghz P-M med 9600pro turbo 128mb skjermkort og 1gb ram.

 

Å se på tester er en god ide.

 

For å være helt ærlig så tror jeg ikke Oblivion kommer til sitt fulle før du er oppe i 7800gt og bedre skjermkort, og helst med 2gb ram og en 2ghz+ prosessor (nei, jeg tenker ikke på P4 nå).

 

Det kan når jeg tenker meg om gå ok på 7600gt/x1600xt kort også, men som sagt, litt kraftigere lut er nok tingen.

Lenke til kommentar

Det med optimaliseringen er jeg ikke helt enig i... Oblivion har tragisk støtte for Geforce Fx skjermkort. Til de som lurer på om de kan kjøre oblivion så er det fullt mulig selv med Geforce 3 skjermkort!

De som sliter med dårlig ytelse kan besøke denne siden:

 

www.oldblivion.com

 

Prøvde det på en Geforce 3 skjermkort og det fungerte helt glimrende. Det eneste som var litt dårligt var vannet... men det ser ikke tragisk ut og er absolutt verdt å prøve ut.

 

MVH

Camxer

Endret av camxer
Lenke til kommentar
hvordan vil en dell 6400 med X1400 takle oblivion?, vil det i det hele tatt vere spillbart?

6294078[/snapback]

 

Akkurat det tviler jeg på, har kikket på noen grafer (En som sammenlignet en XPS med en i9400, hvor i9400 ble prøvd med både x1400 og 7900GS fyi.), og x1400 hadde mye dårligere ytelse enn de andre, hadde blant annet 4FPS eller noe deromkring i COD2, så at det kjører Oblivion er jeg ikke helt sikker på.

6294097[/snapback]

 

Akkurat det tror jeg ja :) Har selv sett oblivion i levende live på en Dell 6400 med X1400. Er ikke akkurat topp klasse, men holder for folk som bruker maskinen til mer enn spill. Legg merke til at Dell 6400 er den største PCen som jeg ville vurdert i forbindelse med flyttbarhet, både meg og bekjenten som eier en 9400 synes den er i litt største laget til å flytte rundt på i dagliglivet.

 

Angående XPS M1210 har jeg kjøpt en sånn en i dag, kan gi deg svar når jeg får den. Om du gidder vente. Fikk vite fra representatent at det ville ta ca. 7-10 virkedager, men det varierer vel går jeg ut i fra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...