Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke tilgang til nettverksstedet c:Program Fil


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg sku legge inn Nero 7.0 siden jeg har fått ny pc.

Har lasta ned Nero 7.0 og kjøpt meg cd-key.

 

Når jeg trykker på Nero 7 Premium, laster den i noen millisekunder og så kommer den opp med denna her "Får ikke tilgang til nettverksstedet C: Program Files\."

 

Jeg har prøvd å gått i registeret og skifte om til en annen partisjon, mn kommer opp med samma feilmelding bare at det er X: Prog...

 

Fungerte helt fint på min gamle pc.

 

Har også fått samme feilmelding når jeg skulle prøve å installere java...

 

Noen som har opplevd detta før elr/og har en løsning på problemet?

 

Takker =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kan hende dette ble et dumt svar og at du bare ikke skrev det når du skrev posten, men du må instalere til C:\Program Files ikke C: Program Files\

6293246[/snapback]

kommer ikke så langt at jeg får sjangsen til å velge hvor jeg skal installere nero, og btw, c:\program files eksisterer =)

 

skal prøve å forklare helt nøyaktig hva som skjer

 

1: putter i cd

2: autoexe

3: kommer vindu, en "knapp" tilgjengelig, trykker på den, -Norton 7.0-

4: laster i noen milisekunder

5: error

Lenke til kommentar

Prøvd å last ned andre versjoner/nyere versjoner av Nero 7.0 funket ikke bedre, samma error.

 

Hmm.. er borte akkurat nå å skriver på en annen pc. Kan ikke gi mere spesifikk info om pcen en dette

 

AMD 2.2ghz orginalt 2.2ghz ^^ (3700) 1MB cache

EVGA 7900GT

2G ram

ASROCK sata2 SLI...

NEC brenner.... (DVD)

Lenke til kommentar

Sjekk skrive- og lesetilgang til disken din

Høyreklikk på partisjonen du vil installere Nero 7 på og les av tilgangen under taben sikkerhet.

 

Du kan også laste ned CCleaner fra CCleaner.com og renske alle ugyldige registernøkler som ligger der.

Prøv så igjen.

Lenke til kommentar
wampyre  Postet i går, 03:51

  Sjekk skrive- og lesetilgang til disken din

Høyreklikk på partisjonen du vil installere Nero 7 på og les av tilgangen under taben sikkerhet.

 

Du kan også laste ned CCleaner fra CCleaner.com og renske alle ugyldige registernøkler som ligger der.

Prøv så igjen.

 

Installrte CCleaner, reparerte ikke feilen. Det der med tilgangen under taben sikkerhet fant jeg ikke :hmm:

 

JohndoeMAKT  Postet i går, 04:26

  Det er nok feil i en systemvariabel.

Skriv "set" i CMD for å se alle variablene som er satt. En (sikkert %programfiles%) er nok satt feil.

 

Skjønte ikke så mye av det der du :hrm: Poster et bilde her som du kan se på å se om du ser noen feil. :w00t:

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

cmd-set-1.jpg
Lenke til kommentar
Skjønte ikke så mye av det der du  :hrm: Poster et bilde her som du kan se på å se om du ser noen feil.  :w00t:

Skriv følgende i CMD.exe:

set ProgramFiles=C:\Program Files

Evt, om dette ikke fungerer, kan du gå inn i kontrollpanel -> System -> Advanced -> Enviroment Variables og endre variabelen ProgramFiles derifra.

Endret av aadnk
Lenke til kommentar
Skjønte ikke så mye av det der du  :hrm: Poster et bilde her som du kan se på å se om du ser noen feil.  :w00t:

Skriv følgende i CMD.exe:

set ProgramFiles=C:\Program Files

Evt, om dette ikke fungerer, kan du gå inn i kontrollpanel -> System -> Advanced -> Enviroment Variables og endre variabelen ProgramFiles derifra.

6346428[/snapback]

Funket ikke å skrive direkte inn i cmd.exe

 

Hva skal jeg gjøre når jeg kommer inn på Enviroment Variables? Har aldri vært innpå der før.

Lenke til kommentar
Tror aadnk mener du skal sette path på Nero fra ProgramFiles til

Program Files.

 

Du skal sette environment variables til den filbanen du installerte nero i.

6350403[/snapback]

 

Føler nestn at jeg irriterer dere men..

 

1: Har en pitte liten anelse om hva "filbane" er.

2: har ikke installert nero.

3: skjønner ikke hvordan jeg skal sette inviroment variables og såndre ting, for jeg vet ikke hva det er.

 

Takk for alle svar så langt, men med min fårståelse, har jeg ikke greid å løst problemet enda :hmm:

 

Håper på flere svar :!:

Lenke til kommentar

Hei, det de andre prøver å fortelle deg er:

Rett opp variablen %ProgramFiles% ved å høyreklikke My Computer -> Properties -> Advanced -> Environment Variables, se om du finner ProgramFiles i System Variables og legg til en "\" etter kolonet (og fjern evt mellomrom før "P" i ProgramFiles). Eller gå til cmd.exe og skriv "set ProgramFiles=C:\ProgramFiles".

Ta en restart etter det. <- Er muligens ikke nødvendig, men sjekk om Nero vil installere først.

Lenke til kommentar
Hei, det de andre prøver å fortelle deg er:

Rett opp variablen %ProgramFiles% ved å høyreklikke My Computer -> Properties -> Advanced -> Environment Variables, se om du finner ProgramFiles i System Variables og legg til en "\" etter kolonet (og fjern evt mellomrom før "P" i ProgramFiles). Eller gå til cmd.exe og skriv "set ProgramFiles=C:\ProgramFiles".

Ta en restart etter det. <- Er muligens ikke nødvendig, men sjekk om Nero vil installere først.

6352849[/snapback]

Det der med å skrive "set ProgramFiles=C:\ProgramFiles" i cmd exe, funket ikke. Har prøvd litt forskjellig med det der;C:\ProgramFiles\" osv, men det funket ikke.

 

Det der variables, jeg finner ikke noe som heter ProgramFiles der... Så jeg laget en selv. Variable: ProgramFiles

Value: C:\ProgramFiles

 

Det funket ikke. Får forsatt samma error.

Lenke til kommentar
Har en pitte liten anelse om hva "filbane" er.

Rask forklaring : På englandsk kalles adressen til en fil eller mappe (eller en annen ressurs) "path", et ord som kan direkte kan oversettes til "sti" på norsk. (slike du finner i skogen) Så på norsk er ordene "filsti" og "filbane" synonyme med det englandske "path". En path i Windows kan være C:\windows\system32\calc.exe.

 

Skjønner ikke hvordan jeg skal sette inviroment variables og såndre ting, for jeg vet ikke hva det er.

Det er ikke rart så lenge variabelen %ProgramFiles% ikke kan settes fra den plassen du fikk direksjoner til. Dersom du ikke greier å endre den i CMD kan den editeres i registeret under HKLM\software\microsoft\windows\currentversion, men for å gjøre det lettere har jeg laget en .reg fil som kan merges i registeret hos deg ved to klikk.

 

http://brillegeit.com/hw/programfiles.reg

(save as, høyreklikk, merge)

 

Som vanlig er det ingen garanti for at mine .reg-filer ikke får maskinen din til å sprenge.. eller noe annet negativt.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
2: autoexe

3: kommer vindu, en "knapp" tilgjengelig, trykker på den, -Norton 7.0-

6293371[/snapback]

 

2: Er du sikker på at det er autoexe og ikke autorun.inf (som er startfilen på CDer).

3: Jeg trodde du hadde problemer med Nero. Hvor kommer Norton inn i bildet?

 

Forøvrigt så er det som andre sier en systemvariabel som er ødelagt slik at pathen til programområdet har syntaxen til en nettverksresurs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...