Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

problemer med ny router


Anbefalte innlegg

Hei jeg har kjøpt meg en 3com router som jeg har noe problemer med.

sp er dette:

Er det mulig å få kontakt hvis en pc bruker den drådløse delen, og en annen bruker en tp kabel ?

--

min bærbare bruker jeg det trådløse og min stasjonære bruker tp kabel, men jeg får ikke kontakt mellom dem. noen som har noe erfaring ? :)....

 

 

ett annet sp er: den bærbare pcen får inn trådløst nett pga naboen har lånt meg nett noen dager nå, men kan jeg vidreformiddle nett forbinelsen fra den bærbare til den stasjonære med kabel mellom og en router\switch ?

 

sephiroth

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei jeg har kjøpt meg en 3com router som jeg har noe problemer med.

sp er dette:

Er det mulig å få kontakt hvis en pc bruker den drådløse delen, og en annen bruker en tp kabel ?

--

min bærbare bruker jeg det trådløse og min stasjonære bruker tp kabel, men jeg får ikke kontakt mellom dem. noen som har noe erfaring ? :)....

 

 

ett annet sp er: den bærbare pcen får inn trådløst nett pga naboen har lånt meg nett noen dager nå, men kan jeg vidreformiddle nett forbinelsen fra den bærbare til den stasjonære med kabel mellom og en router\switch ?

 

sephiroth

6279318[/snapback]

ingen ?

Lenke til kommentar
Hei jeg har kjøpt meg en 3com router som jeg har noe problemer med.

sp er dette:

Er det mulig å få kontakt hvis en pc bruker den drådløse delen, og en annen bruker en tp kabel ?

--

min bærbare bruker jeg det trådløse og min stasjonære bruker tp kabel, men jeg får ikke kontakt mellom dem. noen som har noe erfaring ? :)....

6279318[/snapback]

 

Ja, det er ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Er det mulig å få kontakt hvis en pc bruker den drådløse delen, og en annen bruker en tp kabel ?

--

min bærbare bruker jeg det trådløse og min stasjonære bruker tp kabel, men jeg får ikke kontakt mellom dem. noen som har noe erfaring ? :)....

 

Ja, dette skal ikke være noe problem. Det høres mest ut som du ikke har konfigurert maskinene for hjemmenettverk. Det første du bør prøve er å kjøre gjennom windows veiviseren for oppsett av hjemmenettverk.

 

Dersom det ikke fungerer bør du prøve om du kan pinge fra den ene maskinen til den andre. Hvis ikke, kan da bege pinge til den trådlse ruteren?

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Hei.

 

Alt du spør om skal være mulig.

 

I et slik nett som du har (trådløst og kablet til samme router) skal du kunne pinge de forskjellige maskinene fra hverandre, samt dele filer/skriver.

 

De skal alle settes opp likt, bare forskjellig IP.

 

Når det gjelder å dele nettet til naboen videre til kablet PC via din router, avhenger dette om din router har denne muligheten. Kjenner ikke denne routeren, men kjører selv et slikt oppsett mot en maskin uten trådløst kort, vha. en gammel Jensen- router. Denne er koblet trådløst til min SMC router, og benytter "Ad-hoc". Det finnes andre og bedre standarder for dette. Vet at enkelte oppsett er avhengig av hvorvidt det er kryptering og hvilken kryptering som benyttes. (Har selv ikke kryptering, er ganske alene der jeg bor...)

Anbefaler å sjekke spesifikasjonene for din 3com.

 

Lykke til. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...