Gå til innhold

Microsoft overvåker PC-en din


Anbefalte innlegg

Ja, det er ganske tåpelig siden aktiveringshjelpen via telefon til MS er gratis...

6273120[/snapback]

 

For å ikke snakke om noe fordømt møl.

(snip..)

 

Syns det er helt legitimt av MS å forsøke å beskytte seg mot piratkopiering. "Mannen-i-gata" vet ingenting om Corp. versjoner eller hvordan han går rundt aktivering (han kjøper jo ferdig PCer med Windows ferdig installert uansett). Det er dem (mannen-i-gata/den store massen) aktiveringen er ment for. Vi med interesses for IT (eller kjenner en som har det), vil alltid klare å komme rundt det på en eller annen måte.

 

Ringte faktisk MS i går og aktiverte laptopen min. Tok meg 3 minutter. Syns ikke det er noe å mase om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, det er ganske tåpelig siden aktiveringshjelpen via telefon til MS er gratis...

6273120[/snapback]

 

For å ikke snakke om noe fordømt møl.

(snip..)

 

Syns det er helt legitimt av MS å forsøke å beskytte seg mot piratkopiering. "Mannen-i-gata" vet ingenting om Corp. versjoner eller hvordan han går rundt aktivering (han kjøper jo ferdig PCer med Windows ferdig installert uansett). Det er dem (mannen-i-gata/den store massen) aktiveringen er ment for. Vi med interesses for IT (eller kjenner en som har det), vil alltid klare å komme rundt det på en eller annen måte.

 

Ringte faktisk MS i går og aktiverte laptopen min. Tok meg 3 minutter. Syns ikke det er noe å mase om.

6273233[/snapback]

 

Mitt inntrykk er at mannen i gata har en piratkopi av windows de har fått av sønnen, sønnen til kameraten, kameraten e.l. eller har den presintallerete versjonen på den bærbare maskin si eller dellen. Denne aktivieringen virker ikke til å affisere sannsynligheten for piratkopiering synes jeg.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ser ikke noe galt med dette.

Hadde det vært opp til meg så hadde MS hatt en skjult funksjon i windows som gjorde at når xp ikke ble verifisert så hadde den formatert alle diskene i maskinen, for så å slette hovedpartisjonen.

6272676[/snapback]

hehe da hadde du nok blitt fornøyd hvis du hadde satt inn windows cd som fulgte med den bærbare i den stasjonære eller tilsvarende alvorlige feil.

 

Har selv opplevd noe lignende, et fira ca 8 pc'er, all software i en skoff, når de måtte reinstalere windows bruke alle den øveste cd'en og lisensnummer til den.

Plutselig gikk det ikke lengere.

 

Et slik automatisk system er ekstemt farlig, er også hovedgrunnen til at jeg er meget skeptisk til blue-ray beskyttelsen som gjør at spillernen slutter å virke, det vil lett oppstå masse feil samt at det vil sikket komme et virus som slår ut spillerene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
denne har jeg ikke installert , av prinsipp, selv om jeg har gyldig lisens.

6272679[/snapback]

 

Her

 

staljin

6272698[/snapback]

 

Den funker ikke.. MS har gjort klare forbedringer når det gjelder "overvåking-funksjonen".. Det er derfor artikkelforfatter informerer om dette som en nyhet..

Det du (og andre) viser til er en *utgammel* teknikk som Redmonds utviklere har kodet (hardkodet) seg forbi.

Svaret er å kjøpe gyldig WinXP... eller finne nye veier å omgå dette for de av dere som er vant til å laste ned alt av programvare, musikk og ikke minst filmer..

Evt. følger av slik virksomhet må man da ta "som en mann".. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Typisk "Ola Normann" å være skeptisk til alt! :roll: Altså det er ca 400 - 500 millioner Windows pc-er ute i dag, også kommer vel disse med ulovlig kopi i tillegg.. Så for at akkurat du skal bli sett i korta av Big Bill.. Er like sannsynlig som at jeg vinner hovedpremien i lotto på lørdag.. Så slapp av og nyt sola og en kald pils.. ;)

Lenke til kommentar
Hvis alle skifter til Linux, så er vi kvitt alle problemene

6273430[/snapback]

Problemet er at "folk flest" skaffer seg en haug med nye problemer ved å gå over til Linux :) Så løsningen her er nok bare å kjøpe Windows. En OEM versjon er OK etter mitt syn, du skal skifte HK minst 2-3 ganger før det svarer seg å kjøpe en vanlig versjon. Og dersom man kjøper ny OEM versjon jevnlig får man jo også siste oppdaterte windows og slipper en del klatt med en 3-4 år gammel utgave som man må sitte og oppdatere en halv dag.

Lenke til kommentar

Skaff Microsoft Windows XP Professional Corporate Edition, og du vil ikke bli plaget med hverken validering, aktivering eller lisenskode. Valideringen funker, aktivering fins ikke og lisensnøkkelen ligger i installasjonsskriptet. Rett og slett den beste versjonen man kan få tak i :thumbup:

 

Ikke fortell noen at jeg har sagt det... ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Skaff Microsoft Windows XP Professional Corporate Edition, og du vil ikke bli plaget med hverken validering, aktivering eller lisenskode. Valideringen funker, aktivering fins ikke og lisensnøkkelen ligger i installasjonsskriptet. Rett og slett den beste versjonen man kan få tak i  :thumbup:

 

Ikke fortell noen at jeg har sagt det...  ;)

6273537[/snapback]

 

He-he... Jeg kan ta feil, men jeg tror du henviser til "tvilsomme" versjoner av XP Corp.. eller mener du at "freeloader'ne" her skal *kjøpe* XP Corp..

Hint:

Den er *dyr*---

Bortsett fra det har du helt rett...

(WGA fanger fint opp ugyldige VLK-lisenser dersom du ikke var klar over det)..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
det er jo bare og innstalere et lite prog på 300kB og vips er WGA borte. :)

6273744[/snapback]

 

Noe som da er ulovlig i henhold til den lisensavtalen du har godtatt, og som gjør din kopi av WIndows til en ulovlig versjon..

Lenke til kommentar
det er jo bare og innstalere et lite prog på 300kB og vips er WGA borte. :)

6273744[/snapback]

 

Noe som da er ulovlig i henhold til den lisensavtalen du har godtatt, og som gjør din kopi av WIndows til en ulovlig versjon..

6273785[/snapback]

so? ;)

Endret av dioX
Lenke til kommentar
Skaff Microsoft Windows XP Professional Corporate Edition, og du vil ikke bli plaget med hverken validering, aktivering eller lisenskode. Valideringen funker, aktivering fins ikke og lisensnøkkelen ligger i installasjonsskriptet. Rett og slett den beste versjonen man kan få tak i  :thumbup:

 

Ikke fortell noen at jeg har sagt det...  ;)

6273537[/snapback]

He-he... Jeg kan ta feil, men jeg tror du henviser til "tvilsomme" versjoner av XP Corp.. eller mener du at "freeloader'ne" her skal *kjøpe* XP Corp..

Hint:

Den er *dyr*---

Bortsett fra det har du helt rett...

(WGA fanger fint opp ugyldige VLK-lisenser dersom du ikke var klar over det)..

6273564[/snapback]

Neida. XP Corp. har ikke denne sikkerheten rett og slett. Skal ikke utdype dette noe mere :hmm:, men jeg har i hvert fall aldri hørt om at noen har blitt tatt for ulovlig Windows-versjon...noensinne... ;)

Lenke til kommentar

enhver tosk sjønner jo at dem bare vil hindre piratkopiering med å skremme svake sjeler..

de stjeler ikke informasjon som de bruker mot deg? har ms noen gang gjort det?

aksepterte du ikke lisensen? jo hva sutrer du over da? skaff deg linux om du har noe imot dette... :p

Lenke til kommentar

 

Noe som da er ulovlig i henhold til den lisensavtalen du har godtatt, og som gjør din kopi av WIndows til en ulovlig versjon..

6273785[/snapback]

 

Ulovlig?

Put down that pipe.

Det du gjør er kanskje ikke i tråd med hvilke begrensninger EULAen forsøker å tre over hodet ditt, men jeg er temmelig sikker på at du ikke finner stort av EULA'en i Norges Lover, som definerer hva som er LOVLIG og IKKE LOVLIG.

 

Ta med EULAen i en rettsak og se om du som forbruker/Kunde vinner, eller en EULA skrevet av Amerikanske Advokater vinner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...