Bromlexl Skrevet 7. juni 2006 Skrevet 7. juni 2006 Når jeg leser på forumet her så er det en ting som slår meg. Revange of the Fanboy For seriøst. Kan ikke noen her prøve å ha et litt mer objektivt blikk en det tvilsome sider påviser? At ps3en er treg og ødelagt maskin. Tviler jeg sterkt på. Sony har laget konsoller lenge nok til å vite hva de driver med. Det vil være en fullverdig konsoll med bra spesifikasjoner og det vil se meget bra ut. Hvor mye bedre en 360 vil den være? (det store spørsmålet) Selv om mange her påstår at 360 vil og er bedre, så vil jeg selv ikke tro noe serligt på det. Er meget fornøyd med min 360. for all del, men tror sony vil være ca et hestehode foran på det reint grafiske. På lik linje som Xbox var i forhold til Ps2. Det vil jeg si er realistisk. Alle disse "raportene" man kan lese på nettet nå er jo fabrikert til tusen. "en anonym kilde i Sony sier"......Kom igjen med litt kildekritikk her. Alle 3 konsollene kommer til å være meget bra. Det er smaksak om hvilke spill du vil spille. Sony og Microsoft vil ta seg av hardcore gamingen med solide titler, mens nintendo vil gi en litt annerledes spillopplevelse. Måtte bare få ut litt tanker og agrisjon på området. PS: Alle 3 konsollene blir laget av multinasjonale selskaper som hovedsakelig bryr seg om profitt. Eneste grunnen til de vil utvikle et bra produkt er ikke for å gjøre kunden tilfreds. Nei, det er for å kunne ta mer betalt for produktet. Selskapet bryr seg ikke om din glede.
_norse_ Skrevet 7. juni 2006 Skrevet 7. juni 2006 Mitt syn på det hele: X360 er en skikkelig bra maskin med en utrolig bra onlinestøtte. X360 kommer til å gjøre det mye bedre enn Xbox og vil styrke Microsofts posisjon på konsollmarkedet. Foreløpig appelerer X360 først og fremst til de litt mer hardcore spillerne, men med Live Arcade jobber MS med å interessere de noe mer tilfeldige spillerne. Der har de mye hente. PS3 vil etter all sannsynlighet bli en smule kraftigere enn X360, men kanskje noe vanskligere å få ut max. av. Online delen kan bli spennende, men umulig å si noe om hvor bra den blir. PS3 kommer til å selge i bøtter og spann, spesielt pga. "spesielle" spill som Singstar/Eyetoy/Buzz. Mannen i gata kjenner Playstation merkevaren godt og det kommer PS3 fortsette å nyte godt av. Tror ikke PS3 selger like bra som PS2, men Sony blir nok vinneren denne generasjonen også. Wii seiler nok opp litt på siden av disse og med sitt spesielle konsept kommer Nintendo å kapre en mye større del av kaka enn i forrige runde. Tror ikke Wii kommer til å stjele salg fra MS og Sony, men tror den heller vil appelere til folk som vanligvis ikke spiller konsoll og den kan bli en konsoll nr2 for X360/PS3 eiere. De som prioriterer HD grafikk og surround-lyd kommer til å ignorere Wii.
Gorthaur Skrevet 7. juni 2006 Skrevet 7. juni 2006 Du legger jo grunnlaget for en ny fanboy-tråd ved å skrive følgende setning: "Hvor mye bedre en 360 vil den være? (det store spørsmålet) Selv om mange her påstår at 360 vil og er bedre, så vil jeg selv ikke tro noe serligt på det. Er meget fornøyd med min 360. for all del, men tror sony vil være ca et hestehode foran på det reint grafiske. På lik linje som Xbox var i forhold til Ps2." Kjære deg, vi VET ikke ennå hvordan dette blir. Kanskje blir Ps3 bedre enn 360'n, kanskje blir den dårligere. Det spekuleres i det uendelige rundt dette, men ingen kan vel egentlig si med sikkerhet hvordan ting blir før samtlige konsoller faktisk er på markedet? At samtlige selskaper tenker profit sier seg selv.. Men å si at de driter kunden sin glede er vel å ta jævlig hard i? Hvor mange kjøper en konsoll man ikke får noe glede over? Det MS gjør nå med den siste oppdateringen av 360'n slår vel beina under teorien din. Endringene som kom nå er hovedsaklig gjort basert på kundene sine tilbakemeldinger og ønsker.
hugRmunR Skrevet 7. juni 2006 Skrevet 7. juni 2006 Vi kan jo ikke vite hvordan PS3 blir før vi har prøvd den
Bromlexl Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Skrevet 7. juni 2006 Jeg vet at vi ikke kan vite hvordan PS3 er før vi har prøvd den. Nå har vi jo sett en del på e3, som for eks motorstorm. Som så greit nok ut. Ser ut som 360 grafikk, men synes det var litt bedre på noen områder, vet ikke helt hvilke. (snakker ikke om cgi filmen) Men logisk tenkning appelerer jo til at ps3 kommer til å være bedre siden den har vært 1 år lengre "in development" som xbox var i sist genrasjon. Men det er mange som trenger å huske at ps3 ikke kommer til å være en dårlig konsoll. Å at uansett hvem som vinner så er det irrelevant egentlig. For de vil begge komme med Playstation 4 og Xbox540 (eller noe i den duren)
Pricks Skrevet 7. juni 2006 Skrevet 7. juni 2006 Alle 3 konsollene blir laget av multinasjonale selskaper som hovedsakelig bryr seg om profitt. Eneste grunnen til de vil utvikle et bra produkt er ikke for å gjøre kunden tilfreds. Her ligger noe av problemet for Sony. Denne gangen er de primært ute for å kuppe neste generasjons optiske format. PS3 brukes som en brekkstang for at Blu-Ray skal komme best ut. Sonys holdning er "dere er heldige som får lov til å kjøpe PS3", og de har generelt en arrogant holdning rundt det ("neste generasjon begynner ikke før vi sier det", anyone)? Microsoft og Nintendo virker derimot som de er opptatt av å levere de beste spillmaskinene. Microsoft kan sikkert ha enkelte baktanker med Xbox360, men de overpriser den ikke for å "slå" Blu-Ray og tvinge gjennom HD-DVD. Nintendo har uansett bare spill å tenke på, så de kan neppe definere noe som helst slags format (bortsett fra at de andre vil kopiere Wiimoten i neste generasjon, selvsagt (noen Sony allerede har gjort delvis med PS3)). Krydre litt med Sony-fanboys som tror at Sony ikke kan gjøre feil, og du har en kruttsterk blanding med uendelige diskusjoner...
-Mr.T- Skrevet 7. juni 2006 Skrevet 7. juni 2006 Det er her snakk om to konsoller som blir utgitt ganske nært hverandre angående tidsløp og jeg kan ikke se annet enn at forskjellen i rå kraft kommer til å være minimal. Det som kommer til å bestemme om det er 360 eller ps3 som er best vil helt klart være utelukkende individuelt, fordi den beste konsollen vil være den som har flest spill som appellerer til din smak. Grafikk krigen er for meg over, jeg ser virkelig ikke stor forskjell på bilder fra ps3 eller xbox360... det er jo teit uansett å sammenligne for kvaliteten på spillene vil i stor grad være avhengig av spillprodusentene. Når det er sagt så er det vel også ganske idiotisk av fanboys fra begge sider å krangle om hva som er best når det eneste de har å gå etter for å sammenligne er rykter og svada på internett...
Suburbian Hero Skrevet 7. juni 2006 Skrevet 7. juni 2006 En gang for alle Sony dreit seg ut på E3, men den vil bli kjøpt av mannen i gata pga alle vet hvor bra PS2 og PSOne var. De vil oppleve denne følelsen igjen. 360 er for hardcore folka som vil spille på noe nytt og ha rå kraft NÅ. Wii er nyskapende og for den yngre generasjon, og de eldre. Konsollkrigen har ikke begynt, derfor mener jeg at Avean, Federov og andre fanboys skal vente med å krige til november.
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 7. juni 2006 Skrevet 7. juni 2006 Vi kan jo ikke vite hvordan PS3 blir før vi har prøvd den 6261010[/snapback] Hør hør! Her er en som har skjønt det. Jeg syns det blir helt feil å sammenligne konsoller som finnes i dag med andre konsoller som kanskje kommer om et år. Selvfølgelig kommer PS3 til å bli kraftigere, altså bedre grafikk, for når den kommer er jo 360 nesten gammel. Men ikke velg konsoll etter grafikk, velg etter hvilke spill du liker!
hugRmunR Skrevet 7. juni 2006 Skrevet 7. juni 2006 Jeg syns det blir helt feil å sammenligne konsoller som finnes i dag med andre konsoller som kanskje kommer om et år. Selvfølgelig kommer PS3 til å bli kraftigere, altså bedre grafikk, for når den kommer er jo 360 nesten gammel. Men ikke velg konsoll etter grafikk, velg etter hvilke spill du liker! 6263697[/snapback] Det er jo det som er problemet nå til dags... "Alle" tenker grafikk! Utroli irriterende faktisk
AngryNorwegian Skrevet 7. juni 2006 Skrevet 7. juni 2006 1: Wii er bra 2: PS3 er bra 3: X360 er bra Det ENESTE man bør gå utifra når man kjøper konsoll er: Hva slags spill har du lyst på?
Swoofah Skrevet 7. juni 2006 Skrevet 7. juni 2006 (endret) 360 er for hardcore folka som vil spille på noe nytt og ha rå kraft NÅ. 6262490[/snapback] Egentlig så vil jeg si en hardcore gamer driter hvilken konsoll som er best og går for alle uten å tenke seg om. En som bare kjøper 360 er rett og slett uttolmodig Og TheAngryNorwegian har et usedvanlig godt poeng =) EDIT: typo Endret 8. juni 2006 av Swoofah
Dragon Hunter Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 360 er for hardcore folka som vil spille på noe nytt og ha rå kraft NÅ. 6262490[/snapback] Egentlig så vil jeg si en hardcore gamer driter hvem konsoll som er best og går for alle uten å tenke seg om. En som bare kjøper 360 er rett og slett uttolmodig Og TheAngryNorwegian har et usedvanlig godt poeng =) 6264210[/snapback] Det heter ikke "hvem konsoll" ... On topic: Selv om PS3 er mikriskopisk kraftigere enn 360, tror jeg ikke at vi kommer til å merke kraftforskjellen med det første, omtrent som kraftforskjellen på XBOX, og PS2.
teekej Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 PS3`n blir sansynligvis dobbelt så dyr som 360. Da skal det bare mangle om konsollen er bedre, men hvis du ser alle de som kjøpte buzz, singstar og ps2 var fordi det var gøy og så var det ikke så dyrt ca. 1800kr . Men ingen av dem betaler 6000 for å spille singstar. MS skal jo også lage slike spill har de vel sagt men det blir sansynligvis ikke like bra siden de ikke har gjordt det før. Så vidt jeg vet
BlastyTrasty Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Men logisk tenkning appelerer jo til at ps3 kommer til å være bedre siden den har vært 1 år lengre "in development" som xbox var i sist genrasjon. 6261484[/snapback] Hardware specs har strengt tatt vært final i over 1 år. Så Hardwaren som kommer i PS3 er ikke noe særlig nyere enn det man finner under panseret til en XBOX 360. 1: Wii er bra 2: PS3 er bra 3: X360 er bra Det ENESTE man bør gå utifra når man kjøper konsoll er: Hva slags spill har du lyst på? 6264179[/snapback] Utrolig bra poeng. Og det er dèt jeg går ut ifra. Jeg kommer mest sannsynlig til å gå til innkjøp av PS3 når den tid kommer. Men jeg har ikke råd eller lyst å legge ut 6000 for en spillmaskin.
Pricks Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 En gang for alle Sony dreit seg ut på E3, men den vil bli kjøpt av mannen i gata pga alle vet hvor bra PS2 og PSOne var. De vil oppleve denne følelsen igjen. Det er nettopp slike holdninger som gjør at folk får nok av PS3 opp i halsen. "Folk kommer til å kjøpe PS3 fordi PS2 solgte flest konsoller, det vet jo alle!" Alle vet at Nintendo satt med tilnærmet monopol i hjemmemarkedet, som raskt forsvant. At man dominerer en generasjon er slett ingen garanti for at det skjer igjen. Denne gangen har Sony ødelagt for seg selv ved å være mer opptatt av å pushe ut Blu-Ray enn å levere en god spillmaskin. De ignorerer kundene og har en arrogant holdning der man får følelsen av at Sony synes man er heldig som allernådigst får lov til å kjøpe den gudegaven PS3 er. Men PS3 er overpriset, ikke noe stort skritt foran 360, og har denne BR-spilleren som bare er tull slik situasjonen ser ut i dag. 360 er for hardcore folka som vil spille på noe nytt og ha rå kraft NÅ. Tull og tøys. 360 er mye billigere enn PS3, og er dermed lettere tilgjengelig for folk flest. Wii er nyskapende og for den yngre generasjon, og de eldre. Tull og tøys igjen. Wii er ment for alle aldersgrupper.
Dragon Hunter Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 En gang for alle Sony dreit seg ut på E3, men den vil bli kjøpt av mannen i gata pga alle vet hvor bra PS2 og PSOne var. De vil oppleve denne følelsen igjen. Det er nettopp slike holdninger som gjør at folk får nok av PS3 opp i halsen. "Folk kommer til å kjøpe PS3 fordi PS2 solgte flest konsoller, det vet jo alle!" Alle vet at Nintendo satt med tilnærmet monopol i hjemmemarkedet, som raskt forsvant. At man dominerer en generasjon er slett ingen garanti for at det skjer igjen. Denne gangen har Sony ødelagt for seg selv ved å være mer opptatt av å pushe ut Blu-Ray enn å levere en god spillmaskin. De ignorerer kundene og har en arrogant holdning der man får følelsen av at Sony synes man er heldig som allernådigst får lov til å kjøpe den gudegaven PS3 er. Men PS3 er overpriset, ikke noe stort skritt foran 360, og har denne BR-spilleren som bare er tull slik situasjonen ser ut i dag. 360 er for hardcore folka som vil spille på noe nytt og ha rå kraft NÅ. Tull og tøys. 360 er mye billigere enn PS3, og er dermed lettere tilgjengelig for folk flest. Wii er nyskapende og for den yngre generasjon, og de eldre. Tull og tøys igjen. Wii er ment for alle aldersgrupper. 6265165[/snapback] Nintendo har aldri laget en konsoll som er direkte for barn, selv om flere av spillene på N64, og GC er barnslige.
aboplotok Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 (endret) En ting jeg synes er veldig muffens er dette: For mange herrens år siden hadde Nintendo så og si monopol på TV-spill-markedet. De gjorde ikke så mye for å skvise ut konkurransen, men var rett og slett best. Men før de rakk å gi ut si nye maskin Nintendo64 så dukket det opp en maskin fra intet, nemmelig Playstation. Playstation var teknisk underlegen. Grafikken var det vi kan kalle "crap" i forhold, men siden den kom først så solgte den unna ganske bra. Nintendo sleit med 3rd-party-støtte og Playstation fortsatte å selge bedre siden det kom spyendes ut spill av diverse kvalitet, men som kanskje klarte å fenge en og annen mann på gata nok til å kjøpe den. Så ser vi hvordan den blir denne konsollkrigen; PS3 kommer sist, men er kraftigst. Vel, Nintendo 64 var kraftigst. Om vi ser på historien så er grafisk overlegenhet langt i en sikker billett til førsteplassen. Og Nintendo satser sterkt på 3rd-party-støtte om dagen. Og ikke minst Nintendo gjør det usedvanlig mye enklere for mindre utviklere å etablere seg med en god idé istede for å pøse millioner/milliarder av dollar inn i et spill for å få det til å se pent ut, men som allikevel sjeldent er noe gøy å spille. Jeg sier ikke at Playstation3 kommer til å gå til h....., men jeg synes det er litt rart at de går i samme felle som Nintendo gjorde for en del år siden. Vi får vente og se hva som skjer, men jeg setter en knapp på Nintendo i denne omgangen. Edit: Liveskreiv Edit2: Vil også bare si at det tok DVD 10 år på markedet før det tok igjen VHS. Så om Sony tror de kan selge mange ekstra konsoller på en ting som den vanlige bruker ikke vet hva er/ikke vet vitsen med. Jo da går de rett i baret. Endret 8. juni 2006 av SEeKz0r
KayAU Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 En gang for alle Sony dreit seg ut på E3, men den vil bli kjøpt av mannen i gata pga alle vet hvor bra PS2 og PSOne var. De vil oppleve denne følelsen igjen. Det er nettopp slike holdninger som gjør at folk får nok av PS3 opp i halsen. "Folk kommer til å kjøpe PS3 fordi PS2 solgte flest konsoller, det vet jo alle!" Eg synest ikkje eigentleg at di haldning er so fantastisk mykje betre, Pricks. Og ver litt forsiktig med å tale på vegne av "folk". Eg er ikkje overbevist om at fleirtalet har "fått nok av PS3 opp i halsen". For min del er det den konstante hakkinga på Sony og PS3 eg er mest lei av. Alle vet at Nintendo satt med tilnærmet monopol i hjemmemarkedet, som raskt forsvant. At man dominerer en generasjon er slett ingen garanti for at det skjer igjen. Dette er sjølvsagt heilt sant. Denne gangen har Sony ødelagt for seg selv ved å være mer opptatt av å pushe ut Blu-Ray enn å levere en god spillmaskin. De ignorerer kundene og har en arrogant holdning der man får følelsen av at Sony synes man er heldig som allernådigst får lov til å kjøpe den gudegaven PS3 er. Dei har gjort ein slett PR-jobb, eg har ingen problem med å vere med på det. Men konsollen deira trur eg blir bra. Men PS3 er overpriset, ikke noe stort skritt foran 360, og har denne BR-spilleren som bare er tull slik situasjonen ser ut i dag. Akkurat kor mykje betre PS3 blir i høve til XBox 360, med tanke på maskinvare, utstyrsnivå, og spelutval, får vi vel sjå når han er her. At BR-spelaren berre er tull, trur eg er rein ønsketenking frå di side (du har jo gitt uttrykk for at du faktisk vil at det skal gå dårleg for PS3). Kor nyttig han blir som filmavspelar får vi ikkje vite før vi ser korleis det går med Bluray-formatet. Sony har ikkje akkurat hatt enorm suksess med sånne ting før (for å seie det mildt), men dei har unekteleg eit fortrinn dei ikkje har hatt før denne gongen, nettop pga. PS3. Men uansett korleis det går med Bluray, vil Bluray-spelaren i PS3 vere ein fordel. Bluray ER faktisk betre enn DVD som lagringsmedium. For det første kan du putte mykje meir data på ei Bluray-plate, og eg trur dette vil bli brukt av ein del spelutviklarar (kan til dømes tenke meg at noko slikt som Final Fantasy, med store filmsekvensar i 1080p, vil kunne benytte seg av den ekstra plassen). For det andre har Bluray, slik eg har forstått det, vesentleg høgare overføringsrate, noko som òg vil vere ein fordel. Kay
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå