Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

clutchen slurer når biler blir belastet...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kast hele bilen stian, og kjøp ny :):p Faren din sponser sikkert  :tease:

 

6246602[/snapback]

 

Enig. Kast bilen.

Det er en ford.

6246705[/snapback]

Ting kan fikses, ikke rakk ned på spesielle merker her :hrm:

6246729[/snapback]

nei nei. det er faren vi snakker om her :p han har penger så det holder i massevis =)

 

Men on topic: ka går oppgaven ut på? at du skalfikse clutchen? eller hele bilen?

Er det sån "bruk minst mulig penger" eller kan du bruke penger etter eget behov gjennom oppgaven? E det skolen rett over veien for "kyren" du går på? den er vel ikkje så rik at det gjør nokke.

Lenke til kommentar

Ja altså eg skal iallefall finne ut ka som gjør at clutchen slurer og helt sikkert reparer den og. Det er ikkje på en ekte bil det e bare en oppgave på arket. Sitter å skriver ned punkter på et forberedelses ark til eksamen :thumbdown: . Og eg går på os yrkes skole :w00t: .

 

Kan det være olje på lamell og trykkplate? e ikkje så lett at eg kan skrive skifte clutchen, må finne feilen og :ermm:

 

Har og tenkt på å skrive at bilen bare kan kastet. alt som er feil tilsvarer sikkert mer en verdien på bilen. men sensor blir neppe glad for det :tease:

Endret av NaitsInTheDark
Lenke til kommentar

Før du virkelig kan finne ut hva som er feil må du finne ut mer om problemet.

 

Men ut fra det jeg har fått med meg i tråden her så er det nok clutchen ganske enkelt oppbrukt. Og for å rette på det må den byttes. Husk å se over svinghjulet etter sprekker og ujevnheter. Små sprekker kan man ignorere, men er det mye sprekker og ujevnheter bør svinghjulet dreies ned litt. Lamell, trykkplate og utløserlager byttes vanligvis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...