Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Chrysler Grand voyager 1995 modell


Anbefalte innlegg

Lurer på hva jeg kan forvente meg av bilen som er nevnt over. Den har gått 115 000 km, har en 3.3l motor og er i relativt god stand. Det er en 7 seter. Mulig jeg kjøper den om jeg får en geri avtale, men har ingen erfaring med amerikanske biler,så jeg vet ikke helt hva jeg kan forvente meg bortsett fra god komfort og støre bensinforbruk enn jeg har med Mazdaen.

 

Takker for alle tilbakemeldinger, men setter pris på at de er saklige :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett en del om de bilene, og det jeg har fått med meg er at det har vært en del feil.

Spesielt med automatkassen, men ikke sikkert denne bilen har det da.

3.3 liters motor, da skjønner du jo selv at det går litt suppe.

Går sikkert greit nok, men ingen racer.

 

Er den i god stand er det nok ingen grunn til ikke å kjøpe den hvis prisen er riktig.

Lenke til kommentar

Har forstått det slik at modellene fra 90 til 95 ikke har så store problemer, eller tar jeg feil. Hva synes du er en riktig pris? Stort sett ikke noe ekstrautstyr på denne som A/C eller cruisecontroll.

 

Forhandleren har satt en prislapp på 99k, synes kanskje det er litt stivt, men her jeg bor er det relativt stive priser på alt som har fire hjul. :mad:

Lenke til kommentar

94 og muligens 95-modellene hadde store problemer med girkassene. Converteren sponer og det går spon i ventilhuset i kassa. Symptomet er når du f.eks stopper i et kryss, venter litt, og så starter, ruser motoren opp uten at det går framover. Så hugger kassa tak og du starter med en smell og gjerne hjulspinn. Omentrent som side-stepping av clutch. (vri foten vekk fra inntrykkt clutchpedal og smelle ivei)

Lenke til kommentar

Det er IKKE gule plastfangere på den. Det hørtes heller lite pent ut.

 

Har ikke merket noe til at den "hugger" til i kryss. Har hatt bilen i helga og kjørt en del både i by og på landevei, og har ikke merket noe unormalt hverken med motor/gear eller bremser, men er jo litt bekymret for om det skal oppstå noe senere da.

 

Er prisen på 99 OK, eller er det vel høyt?

Lenke til kommentar

Jeg har en kompis som kjøpte en 96/97 3.3l for et par år siden og han er storfornøyd.

Har ikke hatt noen uforutsette utgifter, men klager litt på bensinforbruket.

Bruker vel et sted mellom 1.2 og 1.5 på mila etter hva han sier.

 

Mulig jeg er på tynn is her, men ble ikke disse bilene produsert i sveits?

Lenke til kommentar

Ok, det har seg sånn at morsan disponerer en sånn en. 1995 Chrysler Grand Voyager LE. Med alt utstyr som var tilgjengelig til den bilen. A/C, cruise osv. Automat, 3.3 liter. 163 hk, laget i Østerrike. Synes personlig ikke den er verdt nesten 100k, har kjørt den en god del selv, og du merker at det er en amerikaner... Ikke samme kvalitetsinntrykk som f.eks Volvo fra samme periode. Fangeren er i utgangspunktet gul ja..... men fabrikken har sprayet den i grå, og etter noen år ble vi nødt til å omlakkere denne, da den så helt jævlig ut... (bikkja skrapte opp da den hoppet ut og inn av bilen) Automatkassa vår ble bytta etter ca 7 år tror jeg, da den røyk, og siste året har den hatt problemer som merkeverksted ikke klarer å finne ut av.....Sikkerheten er bortimot elendig i de bilene, og ABS er fremmedord. Hvis det dreier seg om en kombi med "benk" som baksete skal det sies at plassen for passasjerer er nærmest ikkeeksisterende, selv kortvokste sliter da. som syvseter er jeg usikker på hvordan miderste rad er, men mulig det er av samme type som i kombiutgaven. Det var vel stort sett det jeg kan huske om bilen...

Lenke til kommentar

Når det gjelder feil på disse bilene så er som nevnt automat kassene vært et problem ikke nok med at den kan plutselig hugge tak men den kan også totalhavarere uten grunn i mitt tilfelle elektronikken i diise bilene er også av varierende kvalitet. det er jo også en grunn til at if ikke gir bruktbilgaranti på disse bilene da .

Lenke til kommentar

Takker for alle tilbakemeldinger, Voyageren er nå parkert hos forhandler, og kommer neppe til å bli flyttet derfra av meg.

 

Ender nok opp med japse stasjonsvogn som jeg i utgangspunktet hadde tenkt meg. Ligger pt an til en primera fra 1998 som har gåt ca. 100 000.

Lenke til kommentar

Chrysler`n har dålige motorer. Hadde en ny 95 mod og topene sprakk i det uendelige. kostet meg etter hvert 70000K ekstra uten om nyprisen da. :no:

Men liker du bilen så kjøpe den. Stol på magefølelsen.

 

 

Du burde heller satse på en chevrolet astro 88-90mod.

De er produsert i Canada (100% amcarfølelse). Mye finere og holder seg mere rustfri med måndtlig vask utvendig og under bilen. Har astro selv, god plass til stereo og sub bak, har bygd om dashbordet så jeg har innfelt en bærbar for musikk m.m. Du kan bytte motor fra v6 4.3l til en chevy 305 å få det godkjent på biltilsynet uten ombygging av bremser. :thumbup:

 

Bare spør om du lurer på noe.

Endret av mornings
Lenke til kommentar

Har slått fra meg den bilen, til min datters store fortvilelse. Hun skulle veldig gjerne hatt en STOOOOR bil, og de stasjonsvognene vi har sett på er visstnok nesten ikke bil i det hele tatt i føge henne. Håper at jeg finner noe snart iallefall, har prøvd Avensis, 626 og Primera uten hell de siste dagene, lurer på hva jeg skal prøv fremover. Tips mottas med takk.

Lenke til kommentar

Var fornøyd jeg og helt til jeg leste NAF bruktbilrapport fra 2001, det var EN bil bak Chrysler Voyager, og det var? Nemlig FORD MONDEO!! :cry: Var stort sett MK1 som var prøvd der og MK2 har visstnok bedre rykte på seg, trur eg...

Lenke til kommentar
Men du fikk den sikkert til en grei pris da :)

6314211[/snapback]

Ligger på det samme som Mondeo hos andre forhandlere, bare at jeg fikk en som har gått 64 000 i stedet for 164 000. Får med litt ekstra dill også, og blir kvitt den gamle (som begynte å lage ulyder i dag) også :thumbup:

Lenke til kommentar
Tror du skal være glad for at valget ikke falt på Cryslern har en onkel som er amerikansk Crysler forhandler og han sa han aldri hadde kjøpt den bilen. Gratulerer med ny bil :thumbup:

6316134[/snapback]

 

Virker som jeg gjorde et fornuftig valg da, når ikke en gang forhandleren av bilen vil anbefale den :thumbup:

 

Har han vurdert å forhandle andre merker, eller var det bare denne modellen hab ikke liker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...