Gå til innhold

Bærbar blir for varm


Anbefalte innlegg

Konas bærbare har begynt å slite med varmeproblemer. Den slår seg plutselig av. Jeg har installert Notebook Hardware Control for å overvåke temperaturen og den viser 50-60 grader idle. Kjørte Prime95 torture test og tempen steg til ca 85 grader og så slo den seg av selv om vifta kjørte for fullt...

 

Kjøpte den på Elkjøp for snart 2 år siden og lurer på om jeg skal levere den inn til reparasjon. Hva mener dere? Hva er normal temperatur på en slik bærbar?

 

Merket er Medion og kosta ca 6800,- på Elkjøp. Specs:

Celeron D 2,4Ghz

30GB harddisk

512MB RAM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hør åssen det er med garanti på den. Om det ikke er en garanti sak, så åpne den og rensk for støv. Støv er noe dritt, har hatt samme problem jeg, men det var med en AMD som varfarlig ner døden. åpna og støvsugde vips så var datt temp ned med 20 grader.

Lenke til kommentar
Konas bærbare har begynt å slite med varmeproblemer. Den slår seg plutselig av. Jeg har installert Notebook Hardware Control for å overvåke temperaturen og den viser 50-60 grader idle. Kjørte Prime95 torture test og tempen steg til ca 85 grader og så slo den seg av selv om vifta kjørte for fullt...

 

Kjøpte den på Elkjøp for snart 2 år siden og lurer på om jeg skal levere den inn til reparasjon. Hva mener dere? Hva er normal temperatur på en slik bærbar?

 

Merket er Medion og kosta ca 6800,- på Elkjøp. Specs:

Celeron D 2,4Ghz

30GB harddisk

512MB RAM

6239308[/snapback]

 

Dama har makan, også kjøpt på elkjøp. Hun slet også med at den slo seg av pga varme, men elkjøp fant ingenting galt med den. De sa de hadde rengjort den (hvor grundig det kan være aner jeg ikke), men når jeg lukka den opp selv var den full av dritt. Nå funker den knall (så knall som en slik Medion kan virke) igjen.

Lenke til kommentar
Hør åssen det er med garanti på den. Om det ikke er en garanti sak, så åpne den og rensk for støv. Støv er noe dritt, har hatt samme problem jeg, men det var med en AMD som varfarlig ner døden. åpna og støvsugde vips så var datt temp ned med 20 grader.

6239423[/snapback]

Om garantien ikke dekker det så gjør uansett reklamasjonsretten det. (5 år på ting som er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år, noe bærbare PCer definitivt er). Dra tilbake til elkjøp med den og si uttrykkelig klart at det er reklamasjon du ønsker. Be de få den til å fungere uten varemeproblemer (også på krvende ting, noe Prime95 kan være et greit mål på)

 

Da kommer sikkert elkjøp til å støvsuge den og teste den uten at du bryter garantien ved å åpne den selv. Hvis den fortsatt ikke vil fungere bytter de sikkert prosessoren til en nyere stepping (som utvikler mindre varme).

 

PS. Jeg regner med du har backup av innholdet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...