Gå til innhold

Hva skjer nå med torrent folk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så the bottom line. Slapp av fram til det blir satt presedenser i retten på slikt og det viser seg hvor langt der polizei og co er villige til å gå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vel nå har telenor sagt at dem ikke blir å gi ut noe info uansett om politi kommer, å det er heller ikke sikkert dem vil gjøre det om dem kommer med noe papirer på det, å det burde dem ikke, det vil være en skandale mot sine kunder.

Det kan også misbrukes mot kunden i senere tid.

6237814[/snapback]

Jeg hadde gått og grisejula en eller annen i NGT hvis de ga ut info om min IP-adresse.

Skrevet

Ja men se litt tilbake på mitt innlegg der den ene advoktan svarer en der.

Så vis man slutter helt med fildeling å sletter alt man har lastet ned ogsånt, da burde man vel ikke bli straffa, da oppnår dem jo det dem vil, at jeg/folk slutter med fildeling, am i right?

Skrevet
Ja men se litt tilbake på mitt innlegg der den ene advoktan svarer en der.

Så vis man slutter helt med fildeling å sletter alt man har lastet ned ogsånt, da burde man vel ikke bli straffa, da oppnår dem jo det dem vil, at jeg/folk slutter med fildeling, am i right?

6237843[/snapback]

Men husk! I sin evige søken etter å statuere eksempler saksøker de damer som har vært død i flere år, og som aldri har eid en datamaskin, og de saksøker småbarnsfamilier uten datamaskin. Hvis de greier å saksøke slike personer, ja da tviler jeg ikke på at de kan saksøke noen som har sluttet med det for lenge siden ;)

Skrevet

I følge telenor sine "Privacy"-kontrakter kan ikke telenor gi ut info om sine brukere til tredjeparter, og med norges dominanse av dynamiske IPadresser hadde det vært ganske vanskelig for politiet og sende ut slike bøter.

Skrevet (endret)

Så alt i alt, jeg som er en som har lastet ned litt av å til, såklart endel gb, også seeda det jeg har lastet ned, ikke så masse å frykte? jeg vil da tru dem går heller etter eiere og dem som har lastet opp filmer ogsånt på siden såkalte "uploadere" , jeg merker jo at ingen av medlemmene på thepiratebay har blitt tatt for noe.

Legger til at jeg skal slutte for alvor med nedlastning fra nå av.

Endret av monkeyboogie
Skrevet (endret)

Kommer nok uansett aldri til å bli slutt på piratkopiering. Ser jo hvordan denne "bransjen" har utviklet og utvikler seg, vanskelig å stoppe. Med mindre spill- og filmselskapene legger ut produktene sine veldig billig eller gratis for nedlasting på nettet da.

Endret av ErlendRU
Skrevet

Hvis politiet kommer til Telenor (eller en annen ISP) og spør om de har noe info om fildelere eller liknende, kommer ikke ISP'en til å gi ut noe informasjon. Hvis politiet derimot vet hva de leter etter og kommer med en rettslig tillatelse eller anmeldelse, må alle ISP'er gi ut det de har på den ene personen.

Skrevet

Vis man er så uheldig å blir tatt andmeldt, vis man er vanlig medlem som har lastet ned og seedet litt her å der, hva i værste tilfelle kan man forvente seg? store bøter? sånn i 100tusen klassen eller? eller er det rundt 10-15tusen?

Vis man blir tatt registreres absolutt ALT jeg har lastet ned de siste årene da?

Skrevet (endret)
Bruk en torrentklient som krypterer overføringen. Dermed har du en mindre ting her i verden å bekymre deg for.

6243364[/snapback]

Et eksempel på en?

6243370[/snapback]

Det finnes ikke.

Det er mange klienter som mener at de har det, men torrent informajonen må være åpen for andre klienter også, en kryptert torrentoverføring hadde vært en overføring uten seeds, for du requester kryptert, og seederer kan ikke sende de pakkene du skal ha.

Eksterne proxsy-servere funker heller ikke, fordi at du skal ha en hvis sum pakker fra hundrevis av brukere, en proxyserver behandler bare 10-20 connection.

Endret av Gullstad
  • 2 uker senere...
Skrevet

Sannsynligheten for at akkurat du skal bli tatt for fildeling er vel som å vinne i lotto. Du er en kriminell i følge norsk lov derson du laster ned/opp opphavsbeskyttet materiale. Da har jeg ett lite spørsmål ang. det. Hvordan kan man finne ut om en ting er opphavsbeskyttet?

I Norge vil jeg ikke tro man kan få bøter i millionklassen slik som i USA, men der bøtelegger de jo døde bestemødre og familier uten internett da. Størrelsen på boten vil man ikke vite sikkert før den første nordmannen blir tatt for nedlasting.

Man kan vel bruke en anonym proxy for å skjule seg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...