Gå til innhold

Forslag til et nytt underforum (Våpen)


Anbefalte innlegg

Hei ærede forumkollegaer :-)

 

Har luftet en liten idè jeg har med Ueland her inne - og vi har kommet frem til den konklusjonen at jeg skal lodde stemingen;

 

Hva sier dere til et nytt underforum?

 

Våpen.

 

user posted image

 

Med følgende hiarki;

 

Tittel:

Jakt- og sportsvåpen

 

-- Retningslinjer for "Våpen" på HW.no *STICKY*

 

----- Handvåpen (Pistoler & revolvere etc)

----- Stokkvåpen (Rifler, hagler etc)

----- Paintball

----- Softguns

----- Kniver & Sverd

----- Buer / Compund

----- Sprettert / strikkvåpen

----- Lading & Ammunisjon

----- Piler og pilspisser

----- Regler og retningslinjer for våpen

----- Konkurranseskyting og jakt

----- Offtopic / annet om våpen

 

Klart - det fins andre våpenforum på nettet. Men ingen av dem har noensinne klart å samle så mange brukere på samme sted som vi har her på HW.no.

 

Tenk dere mulighetene med allerede så mange brukere som det er på Hw.no til å kunne skape et svært konkurransedyktig forum også for våpeninteresserte?

 

Etter hva jeg kunne se i min tidligere tråd om hvilket våpen de andre medlemmene av Hw.no hadde - var interessen for våpen ganske stor. Faktisk overraskende stor. Så jeg tror personling det kan være lite å tape på å opprette en ny kategori for oss som er våpenfreak.

 

Hva sier folket?

 

Vær gjerne kritisk til hiarkivet / overskriften og kom med forslag.

 

Fint om alle svar kunne vært av en seriøs karakter.

Endret av Patience
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke interesse for våpen, men det hadde sikkert vært flott dersom det kom et slikt underforum. Det er som sagt mange flere brukere her på diskusjon.no enn på andre våpenforum. Forumet ville sikkert også få flere registrerte brukere, og vi vil stige til topps i rekkene om norges størte forum.

 

Fin idé. :)

Lenke til kommentar
Jeg har ikke interesse for våpen, men det hadde sikkert vært flott dersom det kom et slikt underforum. Det er som sagt mange flere brukere her på diskusjon.no enn på andre våpenforum. Forumet ville sikkert også få flere registrerte brukere, og vi vil stige til topps i rekkene om norges størte forum.

 

Fin idé. :)

6236810[/snapback]

 

Takk for hyggelig svar :-)

 

Jeg tror vi hadde fått en pangstart med allerede så mange registrerte brukere. Det er en enorm interesse for våpen her i norges vidstrakte land. Faktisk er vi ett av de landene i verden med størst våpentetthet per innbygger. Så det er potensiale.

 

Videre så skal det slås svært hardt ned på våpenkriminalitet. Og det skal fokuseres på å avkriminalisere våpen. Det er noe som heter for eierglede. Og jeg er en av de som aldri kunne klart å skyte en liten pip-pip uten samvittighetskvaler. Selv om jeg har både jaktlinsens og tillatelse til å eie handvåpen. For meg er det en egenartet hobby.

 

Så jeg tror det kunne blitt svært bra hvis vi noengang kom frem til å starte denne gruppen..

Lenke til kommentar

Jeg tror at det du skisserer må være et mål og ikke en begynnelse. Hvis mange nok brukte bok-forumet kunne vi selvfølgelig hatt underfora om alle tidsperioder og sjangere, men det kommer vel heller om interessen er der.

 

Bruker selv våpen i utdannelsen, så ser ikke bort fra at det kunne vært aktuelt ja :).

 

Stemmer for

Endret av Gilbert
Lenke til kommentar

Jeg er i utgangspunktet mot ett slik forslag. Synes det er nok med kategorier på forumet.

 

Hva med RC, hva med trebearbeiding, hva med scrapbooking, hva med hage, hva med hus, hva med håndarbeid, etc.? Man kan ikke komme alle til lags! Skal virkelig HW dekke alle interressene til folk? Finnes mange fora allerede som dekker dette andre steder.

Lenke til kommentar

Pingla: Vi snakker "hardware" her asså. Så det burde være plass til Våpen, verktøy o.l. :tease:

 

edit: underforumene på diskusjon.no er vel direkte knyttet til enten IT, eller en av de andre søstersidene til HW.no som drives av samme folka. Amobil, amotor o.s.v...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Heisann!

 

Personlig savner jeg ikke noe underfora om våpen.

Så mine personlige preferanser sier at det ikke er nødvendig!

Tror heller ikke at det er et tema som har like stor interesse som feks musikk, sikkerhet ol.

Jeg ser ingen grunn for å ha et eget underfora kun for underforaets sin skyld, det bør absolutt bidra til noe!

 

Likevel ser jeg at de innleggene du har omtalt deg selv og dine våpen har skapt respons.

 

Jeg stemmer for, og blir det en "død" tråd så går det an å reversere og innlemme den i en mer levende en!

 

Lykke til!

mvh

Lenke til kommentar

Mange gode svar her.

 

Jeg respekterer alles meninger her. Og det virker som det også er gjensidig. Takk for det :-)

 

Jeg tror på sikt at hw.no kommer til å hete noe annet over tid. Nå som det er innlemmet så meget mye annet - så tror jeg navnet kommer til å bli forandret om noen år. Vektlegger da ordet "tror"

 

Videre kan det da ikke være så ille at vi har "Våpen" som kategori i forumet..

Lenke til kommentar

Jeg sier at hvis nok folk her på forumet mener at de faktisk kommer til å bruke forumet daglig, lese og poste og faktisk benytte seg av kategorien, så bør den opprettes. Men jeg tviler på at det er nok interresse. Da hadde det vel vært mer enn en(?) våpentråd her i dag..?

Lenke til kommentar
Jeg sier at hvis nok folk her på forumet mener at de faktisk kommer til å bruke forumet daglig, lese og poste og faktisk benytte seg av kategorien, så bør den opprettes. Men jeg tviler på at det er nok interresse. Da hadde det vel vært mer enn en(?) våpentråd her i dag..?

6238211[/snapback]

 

Det vet vi jo egentlig ikke så veldig mye om igrunn.. Men det kommer jo alltids nye brukere også..

Lenke til kommentar

forumet heter ikke hardware... det heter diskusjon.no, men hvor en våpen del skulle ligge.? kultur.? :p

 

Jeg har ikke startet med jakt enda, men det er i mine fremtidsplaner...

 

Et våpenforum må bare komme, men hvor skal grensen gå egentlig.? Hva med frimerkesammling.? det er vel flere av de en av våpen entusiaster.?

 

Stemmer for, men ser for meg det blir vanskelig å gjennomføre...

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar

Det kan jo kansje og være en ide å samle opp andre grener, som airsoft/paintball etc i et slikt forum.

 

Men det som er sikker er at det uansett ikke vil bli nødvendig med underforaer med det første, dvs før vi ser om det er noe særlig aktivitet eller ikke.

 

Bare en tanke fra meg, ingen avgjørelse :)

Endret av Ueland
Lenke til kommentar

Slik jeg ser det - så er det bedre å hoppe i det enn å krype. Jeg personlig tror underforumene er viktige for å få opp deltagelsen. På denne måten vil den delen av forumet veie tyngre og det vil sannsynligvis øke aktiviteten.

 

Airsoft og paintball er en god ide å få inn i listen.

Lenke til kommentar

Et slikt underforum hadde vært flott etter at jeg skulle forhøre meg om videresalg av en WWII Luger pistol. Jeg fikk ingen svar her på forumet men hadde vi hatt et slikt underforum, hadde kanskje de som er våpeninteressert/forhandlere/verksted/samlere fatte større interesse for diskusjon.no og spesielt det underforumet..

 

Det skader ikke allmenninteressen at diskusjon.no har et bred tilbud på underforumskategorier

 

"The more, the merrier"

Lenke til kommentar
Hvis det absolutt skal lages kategorier og underkategorier som dekker hele Norge's befolkning, så må en egendefinert kategorimeny komme på plass.

6240093[/snapback]

 

Den støtter jeg fullt ut egendefinerte kategorimeny. Altså, skal diskusjon.no være en nisje-forum eller et forum for Norge's befolkning? Tror sistnevnt er det HW-nettverket ønsker.

Lenke til kommentar

Ser poenget med en del om våpen, men ser ikke poenget med så mange underkategorier der igjen. Ville først ha opprettet bare "våpen", sett hvordan det gikk, og deretter laget flere hvis det hadde vært veldig populært. Har mine tvil på dette, men synes det er verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...