Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel... Jeg er ikke 100% sikker på dette, men går ut ifra at forskjellen mellom "Black" & ME ligger i at minnekortet på 2Gb og lydadapteret AD-41 er fraværende i "Black"-utgaven...

Ellers er vel FW på denne ME vil jeg tro...

 

Sjekke om det er ME FW, gjør du ganske enkelt ved å se på "default" tema. Er dette grønt, er sjansen meget stor for at det er ME.

Ellers kan du trykke *#0000#. Har du v.3.0705 er det ME, har du v3.0704 er det "vanlig" FW.

 

Du skal ha programmer for S60 3rd Edition, dermed er det sisx-filen du skal ha... :)

Endret av N73_user
Lenke til kommentar
Vel... Jeg er ikke 100% sikker på dette, men går ut ifra at forskjellen mellom "Black" & ME ligger i at minnekortet på 2Gb og lydadapteret AD-41 er fraværende i "Black"-utgaven...

Ellers er vel FW på denne ME vil jeg tro...

 

Sjekke om det er ME FW, gjør du ganske enkelt ved å se på "default" tema. Er dette grønt, er sjansen meget stor for at det er ME.

Ellers kan du trykke *#0000#. Har du v.3.0705 er det ME, har du v3.0704 er det "vanlig" FW.

8274098[/snapback]

 

men hvis den skulle være vanlig black men er oppdatert til ME fw kan jeg sansynlig ikke vite? men den grønn theme er det ikke på den vanlige black da?

Lenke til kommentar
Vel... Jeg er ikke 100% sikker på dette, men går ut ifra at forskjellen mellom "Black" & ME ligger i at minnekortet på 2Gb og lydadapteret AD-41 er fraværende i "Black"-utgaven...

Ellers er vel FW på denne ME vil jeg tro...

 

Sjekke om det er ME FW, gjør du ganske enkelt ved å se på "default" tema. Er dette grønt, er sjansen meget stor for at det er ME.

Ellers kan du trykke *#0000#. Har du v.3.0705 er det ME, har du v3.0704 er det "vanlig" FW.

 

Du skal ha programmer for S60 3rd Edition, dermed er det sisx-filen du skal ha... :)

8274098[/snapback]

men jeg kan også bruke sis filer for det er enkelte der det står er s60 3rd edition og den sis. filen. må bare spørre for jeg får min trolig i morgen og har ladri hatt slik mobil før. har studert gjennom nesten alt jeg kan her på forumet :)

Lenke til kommentar

Hvis bildene stemmer, så er jeg rimelig sikker på at dette er en ME.

Bare at minnekortet og lydadapteret ikke er med i pakken på "Black"-utgaven.

På "vanlig" N73, har du ikke en ikon av en note på snarveisknappen for media heller. På den har du en firkant som står "på hodet"...

 

Du kan bruke sis-filer ja. Bare pass på at det du laster ned er for 3rd Edition, ellers får du feilmelding ved innstallering.

 

I tilfellet med AutoLock", er det sisx-filen du skal ha...

 

Ang. "vanlig black", så har jeg aldri hørt om dette...

Som jeg sier, så går jeg ut ifra at det er en N73ME, bare at de har ribbet den litt...

 

Det finnes bare 3 typer FW: "vanlig", ME og IE...

Endret av N73_user
Lenke til kommentar
Hvis bildene stemmer, så er jeg rimelig sikker på at dette er en ME.

Bare at minnekortet og lydadapteret ikke er med i pakken på "Black"-utgaven.

På "vanlig" N73, har du ikke en ikon av en note på snarveisknappen for media heller. På den har du en firkant som står "på hodet"...

 

Du kan bruke sis-filer ja. Bare pass på at det du laster ned er for 3rd Edition, ellers får du feilmelding ved innstallering.

 

I tilfellet med AutoLock", er det sisx-filen du skal ha...

 

Ang. "vanlig black", så har jeg aldri hørt om dette...

Som jeg sier, så går jeg ut ifra at det er en N73ME, bare at de har ribbet den litt...

 

Det finnes bare 3 typer FW: "vanlig", ME og IE...

8274242[/snapback]

 

hva er IE? og takk for svaret :) studerte bilde av svart og de med hvit front deksel. og så nå at det med musikk note tasten. da er det garantert den black som de selger kaller, er n73 ME men ribbet for de to tingene du skrev. hvertfall det avklart. siden den jeg venter på er det, ikke følge med minnekrot og den adapteret

Lenke til kommentar
Har du testet produktkoden for Skandinavisk IE?

Eller kan du på annen måte bekrefte at den du har i txt-filen din stemmer?

 

Kan bekrefte at de som er ramset opp som IE ihvertfall er riktige.

Har forøvrig ikke prøvd de andre produktkodene, men har kryssjekket dette med en del andre sider som jeg har vært innom og regner da med at disse skal være riktige.

 

Du nevnte selv at du prøvde å oppdatere, men stoppet da du innså at dette var for ME versjonen (den skandinaviske IE)

 

Ettersom flere nettsider nevner IE versjonen som beregnet for det asiatiske markedet så er det også liten sannsynlighet for at denne skal være for andre land.

 

Selv bruker jeg IE versjonen på min, der det bl.a. er en egen innebygd eng-ch / ch-eng ordliste, samt at "snarveis-tastene" fungerer som på vanlig N73.

 

men hvis den skulle være vanlig black men er oppdatert til ME fw kan jeg sansynlig ikke vite? men den grønn theme er det ikke på den vanlige black da?

 

Begge disse iaktagelsene stemmer bra.

 

Dersom firmware er forandret til ME vil jo all funksjonaliteten som er i ME være i telefonen uavhengig av "skallet" eller telefonens ytre.

 

Tror du har en sikker mulighet til å sjekke dette allikevel.

I Nemesis Suite kan du få opp "Phone version", "HW version" og "Product Serial Number". Her kan en eller flere av disse bestemme hva telefonen egentlig er.

(De 2 sistnevnte kan forandres).

Lenke til kommentar
hva er IE?

8274814[/snapback]

Internet Edition.

Denne skal være nesten lik ME, men kommer med endel xtra programmer forhåndsinnstallert, som f.eks. Windows Live Messenger.

Skal også være mulig å zoome inn mer på bilder.

Og som "vampyre" sier, så fungerer snarveistasten for media som "vanlig" N73 på denne.

Endret av N73_user
Lenke til kommentar
Hvorfor får jeg opp dette når jeg skal legge inn en film i SmartMovie?

 

Feilmeldingen sier seg selv dersom du ikke har Xvid codec som trengs for å konvertere videofiler til Xvid .avi filer.

 

Denne kan lastes ned fra LonelyCatGames sine sider under Tabellen Xvid og "Windows Codec".

 

Selv har jeg K-lite Mega Codec Pack 1.69 fra Free-codecs.net, men dette blir kanskje overkill ettersom du ikke trenger alt derfra. (Du kan manuelt legge til / fjerne de du ikke trenger under installasjon)

 

Prøv først med de codec du finner på Programmets hjemmeside og dersom det ikke går legger du så inn K-lite Mega som burde dekke de fleste behov du trenger.

Lenke til kommentar

Har en del spørsmål som jeg gjerne vil ha svar på:

 

1. Etter at jeg oppdaterte FW til N73'en sist gang, så begynner telefonen å instalere programmer hver gang jeg skrur på telefonen/tar ut og inn minnekort. Så kommer meldingen

"Kan ikke fullføre installasjon fra minnekortet. Gå til prog. behandling for å installere gjenstående program" Jeg har gått til prog. behandling og instalert alle filene der unntatt to stk ( når jeg prøver å instalere de kommer meldingen " Filen er ødelagt", og det går ikke ann å slette de) Noen som kan fortelle meg hva jeg må gjøre?

 

2. Jeg lurer på hvordan jeg kan få lagt inn spillfiler som ligger på pcen. Og hvor skal jeg legge disse filene?

 

3. Er det noen som vet om en side hvor man kan laste ned en gratis N73 NES/SNES emulator? ( Helst gratis)

 

4. Er det mulig å oppdatere min vanlige N73 til ME uten å miste garantien? Da tenker jeg på å levere den inn på for eksempel butikken der jeg kjøpte den ( Elkjøp). Hvis ja, er det noen som vet omtrent hvor mye dette vil koste?

 

5. Før jeg kjøpte telefonen leste jeg om noe som kalles IMEI. Hvordan fungerer dette? Det skulle tydeligvis gå ann å legge inn 2 telefon nummer på telefonen som skulle bli kontaktet hvis sim kort ble byttet ut? Noen som kan fortelle meg om dette?

 

6. Når jeg kopierer filene fra telefonen til pcen via Nokia Lifeblog lagres bilder/videoer på programmet. Går det ikke ann at bildene lagres i en mappe en plass på pcen? Så slipper jeg å åpne programmet hver gang jeg skal se bilder/ video. Og ja, jeg vet jeg bare kan kopiere filene over via filoverføring og slike ting, men er det ikke mulig å gjøre med Lifeblog?

 

Håper det er noen som vet svar på mine spørsmål! :)

Endret av [NOR]Andreas
Lenke til kommentar

Har brukt Nokia 6680 og nå N73 mot min Pioneer DEH-P70BT bilstereo med bluetooth handsfree. Det fungerte helt topp helt til jeg oppgraderte programvaren på min N73. Kjører nå versjon 3.0704.1.01.

 

Etter oppgradering virker handsfreen fint ved første automatiske tilkobling. Etter at jeg neste gang kobler til handsfreen får jeg ingen lyd. Den kobler til og alt ser normalt ut, men under samtaler får jeg ingen lyd og andre hører ikke meg. Hvis jeg restarter telefonen fungerer det igjen ved første tilkobling. Etter det forsvinner lyden. Etter det klarer jeg heller ikke å ringe til kontaktene mine da det ikke skjer noe når jeg trykker ring knappen. Det hjelper heller ikke å åpne og velge "Taleanrop".

 

Er det noen andre som har vært borti det samme? Må være noe med oppgraderingen av programmvaren da det fungerte mens jeg enda kjørte versjon 2.6.xxx.

 

Har googlet, men klarer ikke å finne noen løsning på dette.

Lenke til kommentar

Til: [NOR]Andreas

 

1. Pr. dags dato har jeg enda ikke greid å løse dette problemet selv om jeg har gått inn i diverse mapper på minnekortet og slettet de filfragmentene som er igjen.

(Jeg har sikkert ikke funnet alle).

 

En midlertidig "fiks" på problemet er å installere programmet igjen fra den filen som du opprinnelig installerte fra.

 

2. Mener du spillelister? Du legger disse under E:\Playlists.

Her er det verdt å merke seg at du helst bør ha de i et format som telefonen kan gjenkjenne. Det kan likevel være slik at spillelisten vil framstå som korrupt selv om du gjør dette.

Selv bruker jeg å lagre de som .m3u (winamp playlist) ettersom disse er lettere å redigere i ettertid selv med f.eks. notepad / notepad2.

 

4. Dette punktet står definert i lisensen til Nokia at du vil miste garantien dersom du bytter firmware selv.

Det kan kanskje være litt annerledes dersom butikken gir deg en slik service, men dette vil da være en spesiell avtale mellom deg og forhandleren.

 

5. IMEI er kort forklart telefonens 'personnummer' Dette nummeret er unikt fra telefon til telefon.

Mer om dette finnes i Amobil sin artikkel - Dette er IMEI-koden

Angående det sistnevnte så kjenner jeg kun om 3.parts programmer som kan gjøre dette.

Eksempelvis Phone Guardian, men denne er ikke gratis.

 

6. Dine bilder osv. skal ifølge programmet selv ligge under - My Documents\NokiaLifeblogData.

Hvilke filer som ligger der kjenner jeg dessverre ikke til.

Ellers kan du lete litt under

'C:\Documents and Settings\"Brukernavn"\Application Data\Nokia' eller

C:\Documents and Settings\"Brukernavn"\Local Settings\Application Data og se om du finner de relevante filene der.

(Jeg bruker ikke programmet selv så som sagt kjenner jeg ikke til hvilke filer som ligger der).

Lenke til kommentar
Er det noen andre som har vært borti det samme? Må være noe med oppgraderingen av programmvaren da det fungerte mens jeg enda kjørte versjon 2.6.xxx.

8295741[/snapback]

Linker deg til en tråd som kan hjelpe deg litt på vei (men ingen løsning desverre :( )...

Har noe av det samme problemet trådstarter her også.

 

Her er linken. :)

Endret av N73_user
Lenke til kommentar

Jeg fikk for en tid tilbake tilbud om å sende en sms til dnbnor for å motta DNBNOR Mobilbank som link i retur. Dette fungerte bra. Kjekt at man kan betale regninger og overføre penger på mobilen.

 

MEN - så lastet jeg ned Opera Mini (nettleser) på mobilen. Etter det kommer jeg ikke inn på Mobilbanken. Alle andre nettsider kommer jeg innpå. Hva kan det skyldes?

 

Det er mulig at Opera ikke har noen som helst sammenheng med dette, men det var etter installasjonen av denne nettleseren jeg fikk problemet. Jeg har kontaktet dnbnor, og de har ingen problemer med tjenesten.

 

Hva kan jeg gjøre for å finne ut av dette? (Jeg har prøvd å gå inn på mobilbank både via mobilens standard nettleser og opera... men får bare frem en hvit side uten innhold).

 

Er det noen kloke hoder der ute som kan løse problemet for meg?

Lenke til kommentar
Før brukte jeg DNBNOR Mobilbank uten problemer, men får nå kun opp en hvit side i mobilens standar nettleser og i opera mini.

 

Du nevner her mobilens standard nettleser, men hvilken av de tenker du på?

 

Det skal nevnes at du på N73 har 2 innebygde "internett" lesere.

Den første kalles Tjenester som er den innebygde wapleseren som gjør at du kan gjøre transaksjoner på sider som er ment for mobilt innhold (betale for ringetoner, musikk osv.).

Den andre er WEB som er den innebygde webleseren. (Trykker du 8 her får du opp en minimap med oversikt over hele nettsiden.)

 

Sørg derfor å bruke Tjenester dersom linken du fikk fra banken din var til en side med dedikert innhold for mobiltelefoner.

 

Videre er også det med tilgangspunkter vesentlig.

Tjenester bruker et wap-tilgangspunkt der disse som regel går gjennom en proxy. (Ofte er disse kalt "navn WAP").

WEB bruker et tilgangspunkt som ikke gjør dette. (Ofte kalt "navn WEB" eller "navn Internett").

 

Opera Mini bruker så vidt jeg husker tilgangspunktet for web etter å prøvd de forskjellige på telefonen. (Første gang kan du velge).

Lenke til kommentar
Før brukte jeg DNBNOR Mobilbank uten problemer, men får nå kun opp en hvit side i mobilens standar nettleser og i opera mini.

 

Du nevner her mobilens standard nettleser, men hvilken av de tenker du på?

 

Det skal nevnes at du på N73 har 2 innebygde "internett" lesere.

Den første kalles Tjenester som er den innebygde wapleseren som gjør at du kan gjøre transaksjoner på sider som er ment for mobilt innhold (betale for ringetoner, musikk osv.).

Den andre er WEB som er den innebygde webleseren. (Trykker du 8 her får du opp en minimap med oversikt over hele nettsiden.)

 

Sørg derfor å bruke Tjenester dersom linken du fikk fra banken din var til en side med dedikert innhold for mobiltelefoner.

 

Videre er også det med tilgangspunkter vesentlig.

Tjenester bruker et wap-tilgangspunkt der disse som regel går gjennom en proxy. (Ofte er disse kalt "navn WAP").

WEB bruker et tilgangspunkt som ikke gjør dette. (Ofte kalt "navn WEB" eller "navn Internett").

 

Opera Mini bruker så vidt jeg husker tilgangspunktet for web etter å prøvd de forskjellige på telefonen. (Første gang kan du velge).

8298615[/snapback]

 

Jeg har vel antakeligvis brukt "Tjenester", men er ikke sikker. For jeg har hatt Mobilbank-ikonet fremme som snarvei. Har bare klikket på det og kommet inn. Men etter jeg fikk Opera funker det ikke lenger å klikke på ikonet som før.

 

Et annet "problem": Er det noen måte å gjøre Opera til standardleser? For når jeg holder 0-tasten inne, kommer jeg inn på den "gamle nettleseren" (wap?). Kunne tenke meg at jeg kom inn på Opera ved å klikke der, men det går kanskje ikke?

 

Enda et spørsmål: Kan man importere bokmerker inn i Opera?

Lenke til kommentar
Før brukte jeg DNBNOR Mobilbank uten problemer, men får nå kun opp en hvit side i mobilens standar nettleser og i opera mini.

 

Den andre er WEB som er den innebygde webleseren. (Trykker du 8 her får du opp en minimap med oversikt over hele nettsiden.)

 

Sørg derfor å bruke Tjenester dersom linken du fikk fra banken din var til en side med dedikert innhold for mobiltelefoner.

 

 

Takk for det tipset. Jeg åpnet "Web" i programmer og trykte "8", og derfra klikket jeg meg inn på dnbnor mobilbank, og da kom jeg inn. :)

 

Men hvorfor er det plutselig blitt slik? Hvorfor virker ikke lenger snarveien?

 

Og hvordan skal jeg klare å komme inn på mobilbanken via Opera? Er det en innstilling jeg kan foreta?

Lenke til kommentar
Jeg har hatt Mobilbank-ikonet fremme som snarvei. Har bare klikket på det og kommet inn. Men etter jeg fikk Opera funker det ikke lenger å klikke på ikonet som før.

Men hvorfor er det plutselig blitt slik? Hvorfor virker ikke lenger snarveien?

 

Er det noen måte å gjøre Opera til standardleser når en holder inne 0-tasten?

 

Kan man importere bokmerker inn i Opera?

 

Er det noen innstillinger i Opera jeg kan foreta for å komme inn i mobilbanken?

 

1. Det med ikonet hørtes for meg ut som en applikasjon som du lastet ned og installerte på mobilen.

Dersom det er java (endelse .jar) har de en tendens til å feile ved f.eks. firmware oppdateringer.

 

Dersom det derimot kun var en snarvei / link kan det gå mer ut på f.eks. sertifikat- eller scripthåndteringer i Opera. (les. bank har problem med sertifikat på IE7)

 

2. Dette er dessverre ikke mulig ettersom dette er noe som er "innbakt" i telefonens firmware.

 

3. Dersom du mener fra Nokia sin WEB-leser så er nok svaret nei (kanskje?)

(Har ikke sett så mye på det, men har ikke funnet ut dette enda).

 

4. Som nevnt tidligere kan det være noe med håndteringen med sertifikater eller script. Disse skal du kunne finne i Opera Mini under innstillinger / avanserte innstillinger.

 

Dersom dette ikke går kan du prøve å forandre tilgangspunktet til den for wap.

(Her må du først slette tilgangspunktet for internett / Web og la programmet kjøre gjennom med å finne tilgangspunkter.

Tilgangspunktet du slettet kan du få igjen gratis fra din teleoperatør eller fra Nokia sine sider.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...