Gå til innhold

Test av: Sony HDR-HC3E


Anbefalte innlegg

Flott at dere har testet HC3, skal kjøpe HD kamera i løpet av måneden.

 

Finnes det noen reelle alternativer til HC3 nå eller innen kort tid? Du har jo sanyo sitt 720p kamera men at det er minnekortbasert passer meg dårlig, kvaliteten er vel ikke helt på topp der heller.

 

Ble skeptisk til HC3 når det gjelder fargene, tilbakeføring av master til kamera er jo ting som garantert vil løse seg over tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Musikken er fra vannbanene i Supermario 64 til N64. En kul versjon av SkyMarshal.

 

Flott med høy HD-oppløsning, men så lenge det er interlaced vil det vel ikke se godt ut på en PC-skjerm. (slik klippet viser)

Klippet brukte forresten mellom 28-36 % på en CPU og 40MB RAM.

 

EDIT: SkyMarshall minnet meg på noe jeg glemte å si (som jeg ikke sier ofte) :

God test Kenneth, tror ikke jeg leste "undertegnede" en eneste gang :)

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Det der var ganske pent ja. Pene farger og deilig dybdeskarpehet. Detaljene blomstrer. Men dette er også uten tvil laget med profesjonelle videokameraer og helt sikkert med lyssetting og det som trengs for å fremstille bildene. Dessuten lukter det bildebehandling i ettertid også. Dvs. hvis det ikke er etterbehandlet er det helt utrolig.

Lenke til kommentar

Jeg syntes det var tydelig at det var mer å gå på her. Objektivet som var brukt hadde tydelige svakheter i de ytterste delene av bildet, og detaljnivået ellers i bildet bar preg av at det fortsatt var mulig å hente fram mer.

 

Jeg synes heller ikke at det er utrolig dersom det ikke er etterbehandlet. Hadde det vært godt etterbehandlet, så burde detaljene vært enda bedre, kanskje til og med sammenliknbart med hva man får til med stillbildekamera.

 

Jeg så på filmsnutten med siste versjon av VLC på en Mac med 23" Cinema Display HD, forresten.

Lenke til kommentar
Jeg så på filmsnutten med siste versjon av VLC på en Mac med 23" Cinema Display HD, forresten.

6341231[/snapback]

 

paster en quote fra avforum:

 

Jeg får ikke så veldig bra resultat med VLC, men avspilleren fra samme siden funker fint. http://www.fusionhdtv.co.kr/ENG/Dow...spx?act=RD&id=4

 

For øvrig får jeg spilt av filen i både PowerDVD og Media Player Classic.

 

(må bare legge til at jeg selv også brukte VLC og at jeg ikke har sett noe råere selv, men det er jo bare et tidsspørsmål før man blir mørkeredd av bildekvaliteten som er mulig)

 

DrE

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Folkens, kan noen si meg hvor dette kameraet selges? I prisguiden og på kelkoo.no finner jeg ikke spor etter dette produktet... synd, siden alle tester henviser til dette som en slags "referanse". Er det slik at dette kameraet er gammelt nytt allerede? Hvilket skal jeg i så fall kikke på, hadde vært fint med et tips her merker jeg! :D

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...