Gå til innhold

TES: er det bare meg eller var MW MYE bedre enn OB?


Anbefalte innlegg

jeg synes det! jeg liker ikke å føle det slik men det er det jeg synes!

ikke for å disse oblivion, definitivt et av de alle beste spillene jeg har spilt, men det må se seg slått av Morrowind! og zelda: ocarin of time, men der spillet stilelr jo nesten i en klasse for seg selv!

 

Morrowind var mye "større"! jeg vet at OB er størst, men fast travel hærper litt! det var mye morsommere å virkelig måtte LETE etter ting i en quest! nå har du den jævelpila som du ikke kan unngå å se på! for ikke å glemme fast travel!

 

men for all del, OB er en 6'er i boka mi, men MW er en 7'er!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morrowind var bra, men jeg må si at oblivion slår det med et nålhode.. Grafikken i oblivion er nydelig.. gameplayet er nesten like bra som i morrowind.

Det jeg synes var bedre i morrowind var at du kunne bli en vakt (imperial legion), og at det var mye mere vampyr quester.. det var faktisk en mening med å være vampyr bortsett fra statsene..

Dessuten avr vel mainquesten i morrowind litt bedre.. Men jeg kommer bare ikke over ragdoll og grafikken i oblivion.. jeg får så himla lyst å spille det hele tiden! Det er så nydelig hhee..

Lenke til kommentar

Jeg er litt mere old(school) og savnet fast travel muligheten fra gamle Daggerfall i MW. Så jeg hilser den velkommen tilbake. Ikke dermed sagt at jeg flyr rundt mellom byer konstant og aldri raider huler og dungeons.

Har en lvl 11 Mage og har ikke gjort første questen i Mainquest engang (dra til Kvatch og finne broren til keisern).

Men nå har jeg ikke spilt på mange uker. MW hadde jo sin form for fast travel med Silt Strideren da.

Syns det er kjempepraktisk å bare klikke på Town Gate istedet for å traske gjennom en halv by når jeg bare skal til porten. Eller å bare warpe tilbake til byen når man har vært på dungeon-oppdrag i nærheten.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

For meg er det noen ting som ødelegger for Oblivion. For det første så kan man ikke unngå å legge merke til hvordan objekter og bygninger osv faller plutselig dukker opp. Samme med med distand lod systemet fungerer. Når alt ser så bra ut så er det ikke til å unngå at de dårligere tingene blir mer lagt merke til.

 

Også ble jeg veldig skuffet over RAI ettersom jeg egentlig ikke engang merker det noe særlig. Det skulle vært flere folk, bedre animasjoner og generell flow. Det er så my ting som gjør at jeg ikke får den spillopplevelsen jeg hadde sett for meg. Får bare håpe alt blir bedre i TES5!:)

Lenke til kommentar
For meg er det noen ting som ødelegger for Oblivion. For det første så kan man ikke unngå å legge merke til hvordan objekter og bygninger osv faller plutselig dukker opp. Samme med med distand lod systemet fungerer. Når alt ser så bra ut så er det ikke til å unngå at de dårligere tingene blir mer lagt merke til.

 

Også ble jeg veldig skuffet over RAI ettersom jeg egentlig ikke engang merker det noe særlig. Det skulle vært flere folk, bedre animasjoner og generell flow. Det er så my ting som gjør at jeg ikke får den spillopplevelsen jeg hadde sett for meg. Får bare håpe alt blir bedre i TES5!:)

6224810[/snapback]

Hey, RAI er definitivt en strålende forbedring fra MW. Jeg for min del liker ikke UI/layout; alt for konsollisert, og det er heller dårlig.

 

Ragdolling! :w00t: og også det at man treffer på alle slag/skudd er konge.

 

Men heldigvis har vi mods, og det er dette som kan gjøre de moderne RPG'ene bra for tiden: Spillernes mulighet til å modifesere det utviklerne har drømt om, ikke drømt om, eller bare rett og slett ikke hatt penger/tid nok til å ordne.

Lenke til kommentar

Likte oblivion godt, men må si at eg "følte" meir når eg spillte morrowind.

AI'en var veldig oppskryt i oblivion, einaste forskjelen fra morrowind er at dei har "timeplan" der dei må ete,sove osv, noke som du sansynlig viss ikkje legger så mye merke til uten at du holder øye med dei heile døgnet.

Lenke til kommentar

Oblivion ga meg langt nær den samme følelsen som jeg fikk fra Morrowind. Det var noe spesielt med Morrowind som trollbundet meg, kunne ikke legge det fra meg.

Oblivion har jeg så og si lagt på hylla .. Kommer nok til å ta det opp igjen, men jeg føler ingen trang.

Lenke til kommentar

Hmm, har nettopp begynt å spille Morrowind jeg, etter jeg fant ut hvor bra Oblivion var. Må si at førsteintrykket ikke var så 'fantastisk'. Joda, bra var det, men hele spillet virket litt eh.. rotete. Har bare spilt det i ca. 1 t. da, siden PC'n min tok kvelden (får nye komponenter i mårra, jippi), og klart jeg ser fram til å spille det. Håper det gir meg den magiske følelsen dere snakker om. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har ikke jeg spilt Oblivion så veldig lenge (ca. 25 timer), men har ikke helt den samme følelsen som da jeg prøvde Morrowind. Jeg er likevel ikke så sikker på at Morrowind var et bedre spill, da Morrowind var som en vekkelse for meg. Jeg hadde aldri hørt om serien før, spillet fulgte med skjermkortet mitt. Da jeg først satte i gang å spille det ble jeg overveldet over arealet det dekket og alle sidequests og alt annet moro. Forventningene til Oblivion var derfor veldig store.

 

Og jeg syns det innfrir. Jeg likte heller ikke fast travel til å begynne med, men det er jo egentlig ikke verre enn å la være å bruke den funksjonen. Hvordan mainquest og sidequests er i forhold kan jeg ikke si stort om, men jeg merker meg at ting tar en del lengre tid fordi motstanderne også blir bedre når karakteren min bli bedre...

 

Mao. begge spillene er knallgode!

Lenke til kommentar

Synes Morrowind var bedre. Kan ikke helt sette fingeren på hva, men tror det har noe med at dungeonsene var fetere og mer variert i Morrowind med flere artifacts bl.a.

 

Tror også at røde markøren på kompasset som viser hvor du skal gå har ødelagt litt. Synes det var sjarm å måtte finne et sted ved hjelp av stikkord fra questgiveren.

Lenke til kommentar

eh..jeg tør nesten ikke si det, man jeg kunne ikke fordra Morrowind :no: Jeg greide ikke komme inn i det i det hele tatt, jeg syns det var kjedelig og all den veivinga var utrolig irriterende. Selv om det er ting i Oblivion som ikke er helt bra heller (level up systemet bl.a) så foretrekker jeg så absolutt dette spillet. Jeg hadde ikke tenkt å kjøpe det i det hele tatt etter skuffelsen med Morrowind men jeg ble anbefalt spillet av så mange at jeg ga meg. Jeg trengte allikevel noe å drive med mens jeg ventet på NWN 2 :p Og jeg har ikke angret :)

Lenke til kommentar

Eg synest Oblivion og Morrowind er om lag like bra, med forskjellige svakheiter og styrker. Men eg synest begge Gothic-spela er ein god del betre. Eg har nyleg fått tak i og starta på Gothic 1, og trass eit knotete grensesnitt og utdatert grafikk, sat eg heile dagen på jobben i dag og gleda meg til å spele vidare. :D

 

Kay

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...