Plecto Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Har nå 2x 250gb seagate barracuda disker og det viser seg nå at en av dem har røket. Nå trenger jeg en ny disk til backup (vil gjerne ta backup av alle 400 gb som jeg har så jeg får ryddet opp og repartisjonert alt som er) og fremtidig bruk. Jeg lurer egentlig bare på hva jeg skal kjøpe :S Jeg trenger ikke nødvendigvis en disk på over 400 gb, kan gjerne kjøpe flere små, men vil helst at resultat av det hele blir over 500 gb (inkludert den disken jeg har nå) for det ble litt knapt med plass noen ganger. Jeg trenger anbefaling av disk(er) som er billige, men også "skikkelige", altså med kvalitet. Hvis det er eksterne disker som kan måle seg med interne så går jeg gjerne for dette. Kan være kjekt med en "video-disk" som jeg i hvert fall har orden på.
Plecto Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Skrevet 2. juni 2006 (endret) Ingen anbefalinger? Endret 2. juni 2006 av Hektor123
araziel Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Uansett hva du kjøper av disker i 250-350 gig rangen nå er det vel ingen som har rykte på seg for å være ustabile afaik, i tillegg er prisene særdeles like. Samsung Spinpoint P120 serien har jeg en av, både kjølig og stabil. Har også en WD Caviar SE, og har ingenting å utsette på den heller. www.storagereview.com hvis du vil ha mer detaljer om noen av dem
k-orm Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Western Digital RAID Editon diskene er bra. Beregnet på å stå i servere
Scortech Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Jeg har 3SATA 250MB disker..Funker fint som bare det.
HeltNils Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Et søk på prisguiden finner de billigste harddiskene. Det står tom. kilopris på hver disk. Jeg vurdere å kjøpe 4x250 og sette dem i RAID5.
ManagHead Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Et søk på prisguiden finner de billigste harddiskene. Det står tom. kilopris på hver disk. Jeg vurdere å kjøpe 4x250 og sette dem i RAID5. 6229220[/snapback] Kilospris ja
Plecto Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Skrevet 2. juni 2006 mhm, skjønner. Men har hørt at det er forskjell på støynivået. Vet dere hva som er kjent for å holde et lavt støynivå? Har selv vannkjøling så vil helst ikke ha en ny harddisk nå som vil øke støynivået på pcen... er så fint sånn det er Og er det mer fornuftig å ha flere små harddisker, eller en stor? Fårestiller meg at en stor harddisk er mer ustabil da det er finere teknologi og alt er jo mye mindre vet ikke om det stemmer jeg...
ManagHead Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 (endret) Har du en stor harddisk og den ryker mister du all data da. Samsung, Hitachi og Seagate er vertfall stille tror jeg. Hardware hadde jo en test av en haug med 250GB disker for ikke lenge siden, du kan se hva de skrev om dem. Haddisker Endret 2. juni 2006 av ManagHead
Plecto Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Skrevet 2. juni 2006 Går får akkurat den harddisken jeg har nå, 250gb. Den kom middels på hardware sin test, den er meget støysvak (det er jeg enig i) og det ser ut til at det er den billigste harddisken pr. gb på hele prisguiden
ManagHead Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Hvis det er Seagate 7200.8(?) du tenker på så er det et bra valg, har 3stk av denne typen selv
Plecto Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Skrevet 2. juni 2006 Litt usikker på hvilken modell jeg har, men er vell 7200.9 som selges nå trur jeg...
Spetsnaz Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 (endret) Ødelagt disk - Garanti Det er 5 års garanti på nyere Seagate, så du får kanskje en ny disk tilbake http://5yrwarranty.seagatestorage.com/ Du må bruke deres eget diagnoseringsverktøy for å validere at disken er død http://www.seagate.com/support/seatools/index.html Seagate serier 7200.8 Er en bra serie 7200.9 Er litt tregere enn denne 7200.10 Ny serie som selges nå NL35.2 Dyre hardisker, vet ikke så mye mer om dem, sikkert noe server greier Kjøp sata300 (Kalles også sata2, men det er bare fordi det er andregenerasjons s-ata) NCQ er også nyttig å få med. Min anbefaling: Seagate 320GB Barracuda 7200.10 SATA2NCQ http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=66971 Sjekk prisguiden og litt tester før du kjøper Endret 3. juni 2006 av Spetsnaz
araziel Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 Ifølge storagereview var vel samsung den stilleste, fulgt av seagate.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå