Gå til innhold

Dell lanserer to nye XPS-modeller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heldiggris....

jeg skal bestille laptop i juli/august, men vet ikke helt hva jeg skla ha. Står mellom xps 1210 eller den billigste macbooken. Er så vanskelig å bestemme seg. xps'en virker drit tøff, men har også veldig lyst til å komme meg litt inn i mac verdenen. Luxusproblem er ikke kult

Lenke til kommentar
Jepp, det tror jeg også. Har bestilt en m1210 nå for seks dager siden. Gleder meg til å få den i hus :yes:

6281117[/snapback]

 

 

har du fått den enda? lurer litt på hvordan den er da jeg skal ha ny laptop jeg også. står mellom denne xps'en, latitude d620 og inspiron 640m........

Lenke til kommentar

I går hentet jeg en Dell XPS M1210 på godsterminalen på Heimdal. ELENDIG service fra Schenker linjegods gjorde at jeg måtte ta meg fri fra jobb og hente pakken hvis jeg ikke ville vente to uker til og betale en drøss med gebyrer. Velvel, da jeg åpnet pakken fikk jeg se en tykk 12" bærbar med stilrent design. I pakken var det også med en pose med XPS-påskrift for å ha det gedigne strømadapteret og det medfølgende XPS-CD-etuiet i.

PCen er omtrent lydløs og blir ikke spesielt varm ved surfing osv. Har enda ikke fått spilt eller gjort noen syntetiske tester på maskinen. Byggekvaliteten er helt grei, men jeg hadde kanskje formentet meg litt mindre slark på en såpass dyr modell. Webkameraet har helt grei bildekvalitet, men bildet er noe "melete". Mikrofonen er etter min mening over middels. Medieknappene i fremkant av maskinen kan være lette å trykke inn hvis man sitter bakoverlent i en godstol og har en litt for stor mage. Tastaturet er veldig godt, og nesten alle knappene er på det jeg mener er "riktig plass".

 

Kommer tilbake med flere erfaringer, og kanskje en liten brukertest. Bare spør om ting og tang!

 

Magnus

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
I går hentet jeg en Dell XPS M1210 på godsterminalen på Heimdal. ELENDIG service fra Schenker linjegods gjorde at jeg måtte ta meg fri fra jobb og hente pakken hvis jeg ikke ville vente to uker til og betale en drøss med gebyrer. Velvel, da jeg åpnet pakken fikk jeg se en tykk 12" bærbar med stilrent design. I pakken var det også med en pose med XPS-påskrift for å ha det gedigne strømadapteret og det medfølgende XPS-CD-etuiet i.

PCen er omtrent lydløs og blir ikke spesielt varm ved surfing osv. Har enda ikke fått spilt eller gjort noen syntetiske tester på maskinen. Byggekvaliteten er helt grei, men jeg hadde kanskje formentet meg litt mindre slark på en såpass dyr modell. Webkameraet har helt grei bildekvalitet, men bildet er noe "melete". Mikrofonen er etter min mening over middels. Medieknappene i fremkant av maskinen kan være lette å trykke inn hvis man sitter bakoverlent i en godstol og har en litt for stor mage. Tastaturet er veldig godt, og nesten alle knappene er på det jeg mener er "riktig plass".

 

Kommer tilbake med flere erfaringer, og kanskje en liten brukertest. Bare spør om ting og tang!

 

Magnus

6356223[/snapback]

 

Har du fått testet den litt nå? Hvordan er den på grafikk-området? Noe du syntes er blitt dårligere etter at du har fått brukt den litt, hvordan er skjermen å se på? Hvordan er helhets inntrykket av pcen nå som du har hatt den litt?

Endret av Magnusha
Lenke til kommentar

PC'en funker utmerket. Har bare prøvd den på det nyeste Heroes-spillet, og det gikk glatt på maks, men det skulle vel bare mangle. Ellers er den mye kjappere på komprimering osv enn min stasjonære, en AMD 2800+ med 1024MB PC3200RAM. Skjermen blir du vant til etterhvert, men fra siden er det svært vanskelig å se mye hvis du har lite lys på skjermen. Glimrende PC, dog litt tung og dyr, men fabelaktig flott og stabil!

Lenke til kommentar
PC'en funker utmerket. Har bare prøvd den på det nyeste Heroes-spillet, og det gikk glatt på maks, men det skulle vel bare mangle. Ellers er den mye kjappere på komprimering osv enn min stasjonære, en AMD 2800+ med 1024MB PC3200RAM. Skjermen blir du vant til etterhvert, men fra siden er det svært vanskelig å se mye hvis du har lite lys på skjermen. Glimrende PC, dog litt tung og dyr, men fabelaktig flott og stabil!

6650762[/snapback]

 

Godt å høre. Har bestilt m1210 og skal (ifølge Dell) få den i neste uke engang. Spanderte på meg GeForce-versjonen med 2GB minne og 120GB disk. Gleder meg!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...