Gå til innhold

Studere jus på UiO etter Bi.


asad

Anbefalte innlegg

Jeg går nå på forretningsjuss studie på bi, tenkte å kjøre på med en master etter de 3 fullførte årene. ( er på 2. nå ) Men, jeg kunne faktisk tenkt meg å gå over til UiO og studere juss der, i 5 år til, i tillegg til de 3 årene fra bi.

 

Jeg husker at snittet for å komme inn fra videregående var ganske høyt, men hvordan er det når man har gått på juss i 3 år fra før av, som i mitt tilfelle? ( om 1 år ). Dette må jo være et meget godt utgangspunkt, for å si det sånn.

 

Tenkte å høre på forumet før jeg ringer uio..

 

takker for tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo en maksgrense for antall poeng fra andre studier. Jeg kan ikke disse reglene helt, men ifølge Samordnet opptaks kommer jeg frem til at du:

 

Får 8 ekstra poeng hvis du er over 24 år når du da søker deg til UiO.

 

3 poeng for 60 studiepoeng(maks 3 poeng).

 

Totalt vil du da få 11 ekstra-poeng - noe som burde dra deg godt.

Lenke til kommentar

De tre ekstrapoengene du kan få for førstegangstjeneste, folkehøgskole eller høyere utdanning er ikke kumulative, dvs at du kun kan få 3 poeng uavhengig av om du oppfyller alle tre kriterier.

 

Du stiller ikke noe lengre fremme i køen på bakgrunn av din juridisk vinklede utdanning fra BI, dvs, ikke noe mer enn en som har studert kunsthistorie. Nå kjenner jeg ikke til hvordan utdanningen foregår på BI, og hvor kvaliteten ligger, men alt etter som kan det hende du kan få godtatt deler av den som en del av masterprogrammet i rettsvitenskap, slik at du ikke trenger ta 5 fulle år.

Lenke til kommentar

5,5 i snitt? du mener 55 poeng? Uansett, er det så høyt? Var da bare 51,2 eller noe i fjor, i følge Samordna Opptak sitt blad? Dog hørte jeg at det var ekstra stor søknad i år..bør også nevnes at markedet for jurister er ganske fult for tiden, så du bør tenke deg om! Også hørt at det er veldig mye å gjøre/lese på jus studiet, og at du _virkelig_ må ville det om du skal gå der

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...