Gå til innhold

Fildelings problematikken - HW Unite for justice


Anbefalte innlegg

Bli med og kjemp for rettferdighet og privatliv på nettet. Sammen blir vi sterke

 

 

Er du lei av å sitte å høre på innkompetente meninger om hva som bør og ikke gjøres i henhold til fildelings problematikken?

 

Er du lei av å høre på folk som ikke har den minste anelse om hva de snakker om, men som alikevell har veldig bestemte meninger om hva som er løsningen?

 

Er du lei av å ha en god ide eller en løsning til hvordan noe forbedres, men sitter igjen med en følelse av håpløshet?

 

 

 

 

Helt siden RIAA startet sin egen hollocaust for å utrydde alle pirater fra nettet. Har vi i Norge trodd at det skulle ta lang tid før lille norge skulle bli påvirket av dette. Men når RIAA saksøkte en 10 år gammel jente, bare for å sende budskapet ut i verden; Vi skal få en slutt på dette, og ingen er trygge

Så gikk det opp for mange nordmenn hvor langt USA er villig til å gå, for å vinne tilbake sitt monopol. Og siden har vi bare ventet på den dagen vi ikke lengre er trygge i vårt eget hjem.

 

I den siste tiden så har sitvasjonen tilspisset seg. Alle har en mening, enkelte værre enn andre. Norge er under press i fra EU og USA. Og staten som vi hadde tiltro til at skulle ta litt kontroll over sitvasjonen. Har talspersoner som kommer med Løsninger som ikke hører hjeme i Norge ivertfall. Det begynner å bli lovløse tilstander, alt begynner å bli et eneste kaos. Og alle vet at det er USA som bestemmer utfallet, og vi kan bare håpe at vi får litt rettigheter..

 

Er det ikke litt merkelig at nasjonene ikke setter seg ned og lager en grundlov for bruk av pc og www? En grundlov som alle parter kan akseptere, uten at noen taper penger og uten at vi ender opp med løsninger som gjør at privatlivet blir krenket.

 

Jeg har deltatt i en diskusjon her i forumet, der vi diskuterte en artikkel fra digi.no

De fleste har nok fått med seg den artikkelen, men for de som ikke har det kan lese den HER.. Det var når jeg leste denne artikkelen at jeg fikk nok. Nå blir vi dolket i ryggen av de som vi trodde jobbet med en løsning på denne konflikten. Og vi trenger ikke finne oss i det!

 

Her i HW forumet så samles alle data og teknologi intereserte seg. Det er mange veldig kompetente folk her. Og hvis vi sammarbeider, så er jeg sikker på at vi kan oppnå noe. Og det er at andre hører budskapet vårt; Vi vil ikke finne oss i dette!!

 

 

 

Kom med innspill!!

Endret av knokle_85
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis en moderator kunne hjulpet meg ut på hovedsiden med denne posten så hadde det vært til stor hjelp....

 

Dere kunne feks laget en vote om folk er imot eller for fri programvare, også flette tråden min inn i voten eller noe.

 

Og som sagt. Kom med ide'er, meninger og tanker. Er dette helt bak mål, eller traff jeg hodet på spikeren?

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig, dette har gått for langt. Spesielt forslaget til Inger Marie Sunde er så langt på viddene som det overhodet er mulig. Hva skjer om private organisasjoner og bedrifter får politimyndighet?

 

Jeg siterer en viss advokat:

- Da ville vi slippe å gå veien om politi eller domstol, noe som ville gjort jobben vår betraktelig enklere, sier Tøndel.

Nettopp. La oss for all del omgå rettsvesenet, og heller føre vår egen private inkvisisjon. Fildelere trenger vel ingen rettferdig dom, slik bl.a. mordere, voldtektsmenn, overgripere og terrorister får? :roll:

 

Skal vi noensinne skrike ut at nok er nok må vi gjøre det nå.

Lenke til kommentar

Ja, det er akkurat det vi må. Vi må foreta oss noe. Vi må sørge for at de rette folkene kommer til orde, og prøve og lage litt publisitet rundt saken. Normenn er altfor stille av seg. Vi finner oss i det meste. Men sånn som sitvasjonen er nå så må vi gjøre noe før det er for seint..

Det er jo helt tydelig at de feile folkene kommer til orde. Og eg sjønner ikke kor hun sunde tar det hun sier i fra. Hun driter seg fullstendig ut. Når hun sier hun vil gi platebransjen fullmakt til å etterforske selv. Så strider jo det med alle grunnprinsipper for lov og orden. Jeg har allerede skrevet en lang avhandling om dette i artikkel diskusjonen.. Som du finner her

Men kort fortalt. Hvilken urett så stor, er blitt gjort mot platebransjen som gjør at de skal få lov til å ta loven i egne hender?

Jeg lurer egentlig på hva det innebærer.. Hvordan har de tenkt å straffe folk? Og kan de selv regne ut erstatningen som en stakkar skylder?

Dette går ikke ann.. Og hvis hun får støtte i fra noen andre hold og andre overhoder som har lignende inteligente løsninger så ser det mørkt ut.

 

Det hele ender vel med at RIAA kommer og sleper oss til usa for å saksøke ørene av oss. Og då håper eg virkelig at det går opp for de at de kriminaliserer vanlige folk. Og ruinerer de... for en liten bagatell.

Lenke til kommentar

Tja.. med eget rettssystem kan de i utgangspunktet gi den straff de måtte ønske. Hva med dødsstraff om man har delt mer enn 100GB? Laster man ned under 10 låter får man en ferietur til Guantanamo.

 

Norge skal virkelig være på trynet om dette blir vedtatt. Det er det jo allerede, men jeg regner med at det fins folk i systemet med LITT mer omløp som ser at disse uttalelsene er bare vas fra ende til annen, kjøpt og betalt av mafiaen (platebransjen).

 

I motsatt fall vil nok piratene sørge for mytteri av den gode gamle sorten.

Lenke til kommentar

Ja.. No nærmer vi oss noe. Noe Jeg har nevnt tidligere er jo at denne loven påvirker alle i Norge. Og de aller fleste er involvert i ulovlig nedlasting, direkte eller inndirekte. Hvis vi på en eller annen måte kunne vist at dette blir helt latterlig, og at de angriper problemet på helt feil måte..

 

 

 

Norge skal virkelig være på trynet om dette blir vedtatt. Det er det jo allerede, men jeg regner med at det fins folk i systemet med LITT mer omløp som ser at disse uttalelsene er bare vas fra ende til annen, kjøpt og betalt av mafiaen (platebransjen).

 

Er tilatelsen allerede gitt? Har Sunde myndighet til å bestemme noe slikt helt uten videre? Hvis dette vedtaket allerede er godkjent, så er det noe allvorlig gale med systemet. For bare ut i fra uttalelsene hun kommer med så kan jo hvem som helst sjønne at hun har mistet et par kritiske deler et hvist sted.

 

Hvis dette virkelig er sant så er det en tragedie for hele Norge..

 

Dette må jo folk få vite om.. Det er jo et knallbra virkemiddel

Endret av knokle_85
Lenke til kommentar

Off topic: Sunde jobber ikke lenger i politiet. Hun er forsker på universitetet i Oslo, og kan i grunnen mene akkurat hva hun vil, akkurat som deg og meg. Eneste forskjellen er at hun en tid fremover fortsatt ligger på direktenummer i redaksjonene i VG og Bla bla.

 

Nå hadde hun forsåvidt ikke noen myndighet til dette når hun var i politiet heller.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Leste akkurat på slashdot at de har tatt ned piratebay - svenske politiet (med 50 folk!?!?) tok serverene deres og til piratbyrån og til piratpartiet.

 

Det står også hele tiden at de lette etter beviser - men ikke etter hvaslags beviser. Må du ikke faktisk sette opp en sak, eller ha en temmelig spesifikk mistanke for å få ransakningsordre? Det er vel, så vidt jeg vet, ikke lov å gå rett på og ransake noen for å sjekke om de har gjort ett eller annen ulovlig? Mulig jeg har misforstått noe, men...

Lenke til kommentar

Hvor mange svenske politifolk trengs for å arrestere 3 datanerder?

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

50 :p

 

Når du laster ned en film får du nesten dobbelt så streng straff som du ville ha fått for å stikke ned på videosjappa og stjæle filmen fysisk.

Når du kopierer, må du ha kjøpt et eksemplar først, de tjener da penger på den, men hvis du stjæler et eksemplar, da taper de direkte penger på det. Og en kan etterpå piratdele ut begge versjonene...

Lenke til kommentar
Hvor mange svenske politifolk trengs for å arrestere 3 datanerder?

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

50 :p

 

Når du laster ned en film får du nesten dobbelt så streng straff som du ville ha fått for å stikke ned på videosjappa og stjæle filmen fysisk.

Når du kopierer, må du ha kjøpt et eksemplar først, de tjener da penger på den, men hvis du stjæler et eksemplar, da taper de direkte penger på det. Og en kan etterpå piratdele ut begge versjonene...

6229932[/snapback]

 

Men sjangsen for å blit tatt er jo "litt" større ved å ta dvd'en fra en sjappe. Og faktisk - jeg kunne aldri tenke meg å gjøre det, moralsk sett.

Lenke til kommentar
Hvor mange svenske politifolk trengs for å arrestere 3 datanerder?

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

50 :p

 

Når du laster ned en film får du nesten dobbelt så streng straff som du ville ha fått for å stikke ned på videosjappa og stjæle filmen fysisk.

Når du kopierer, må du ha kjøpt et eksemplar først, de tjener da penger på den, men hvis du stjæler et eksemplar, da taper de direkte penger på det. Og en kan etterpå piratdele ut begge versjonene...

6229932[/snapback]

 

Men sjangsen for å blit tatt er jo "litt" større ved å ta dvd'en fra en sjappe. Og faktisk - jeg kunne aldri tenke meg å gjøre det, moralsk sett.

6230668[/snapback]

det er sant.

Nå kommer jeg ikke på hva nettsiden til antipiratbyrån er, men den har blitt hacket.

Og der sto det da noe om en mann som hadde kjørt ruspåvirket, og kunne ha skadet folk elns. og han fikk 12 000kr i bot tror jeg, mens en som hadde delt ut hip hip hora hadde fått 16 000kr i bot...

Da er det noe som ikke stemmer helt, syntes jeg.

Lenke til kommentar
Hvor mange svenske politifolk trengs for å arrestere 3 datanerder?

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

50 :p

 

Når du laster ned en film får du nesten dobbelt så streng straff som du ville ha fått for å stikke ned på videosjappa og stjæle filmen fysisk.

Når du kopierer, må du ha kjøpt et eksemplar først, de tjener da penger på den, men hvis du stjæler et eksemplar, da taper de direkte penger på det. Og en kan etterpå piratdele ut begge versjonene...

6229932[/snapback]

 

Men sjangsen for å blit tatt er jo "litt" større ved å ta dvd'en fra en sjappe. Og faktisk - jeg kunne aldri tenke meg å gjøre det, moralsk sett.

6230668[/snapback]

det er sant.

Nå kommer jeg ikke på hva nettsiden til antipiratbyrån er, men den har blitt hacket.

Og der sto det da noe om en mann som hadde kjørt ruspåvirket, og kunne ha skadet folk elns. og han fikk 12 000kr i bot tror jeg, mens en som hadde delt ut hip hip hora hadde fått 16 000kr i bot...

Da er det noe som ikke stemmer helt, syntes jeg.

6230859[/snapback]

 

Absolutt. Straffene (er vel saksøkinger) er rimelig langt bak mål...

 

Kommer bare til å ende med at folk har små "ringer" med gode venner, over kryptert FTP (sftp) eller noe slikt. Har brukt den protokollen en del selv (dog ikke til dette formålet - har brukt det for å hente ting hjemmefra når jeg er på skolen, og vice versa), og det er ufattelig lett å sette opp på UNIX (og skal du har server, så er det UNIX som er greia uansett).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...