Gå til innhold

TES: Hvorfor spille morrowind?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi snakker om et spill fra år 2002 her, de som som spiller doomi dag spiller det neppe pga den grusome grafikken sammenlignet med dagens standard.

Det er inneholdet og mangfoldet i Morrowind som gjør det så bra, du er nødt til å spille det i mer en 10min for å komme inni det. og så er jo det store spørsmålet liker du i det hele tatt RPG spill?

Endret av zandro
Lenke til kommentar

Hvorfor er animasjoner og texturer så viktig? Ja, det finnes mods som gjør det visuelle bedre, men det er ikke det som gjør Morrowind til en flott spillopplevelse. Friheten, mange morsomme oppgaver und so weiter. Hvis du ikke liker Morrowind, så kan kan du ganske enkelt la være å spille det. Alle liker ikke denne typen spill, ikke noe galt i det. :)

Lenke til kommentar

jeg syns morrowind er en sterkere spill en Oblivion.

 

OB er for rettet mot FPS og RTS spillere,

 

i OB behøver du bare bli lvl 20+ så får du dedric eller glass armor,

i morrowind måtte man jobbe og slite for å få et helt sett. alle de rare små hemlighetene som man fant i spillet osv. selv om spillet kanskje er mindre i kvm føles det støre og mer som en ekte værden, med forskjellige områder, greit nok at det var mye kjedelig dødt i mitten av øya, men du hadde sumper, gress sletter stein kyster osv. i OB er alt bare dekket av skog, med eller uten snø.

føler liksom man har sett at av OB bare man går ut av døra i imperial city. i MW fikk jeg lyst til å utforske osv. mens i OB syns jeg alt så så likt ut. at jeg har aldrig giddet å dra ut på oppdagelses ferd.

Lenke til kommentar
jeg prøvde det i går, og ble orntli skuffa!

1. stygge animasjoner, teksturer og gameplay.

fant ikke noe bra... :no:  :nei:

men siden mange sier at det er bra, må det være NOE her...

hva da?

 

mvh. Magnus

6197940[/snapback]

 

Uff, liker ikke sånne som ikke klarer og se bak grafikken.... blir skikkelig irritert...

Lenke til kommentar
Dette er et godt eksempel på hva slags spillere Oblivion tiltrekker desverre.

6200140[/snapback]

hei hei hei, ikek kall meg dårlig RPG'er!

jeg elsker dem :love:

men spilt morrowind i 2 timer, gir det nå 4 timer til :D

6200318[/snapback]

 

 

Dette er det jeg snakker om! Hvordan kan du først si at du elsker RPG spill, når du etter 2 timer med et helt åpent RPG spill sier at det suger (ikke bokstavelig) dårlig?

 

Og etter det jeg har sett, er du en som har spillt Diablo i ett år og nettop kjøpte Oblivion, og forlanger at alle spill skal se like ut.

 

(ikke noe mot Diablo, liker spillet selv)

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Eg synest Morrowind var betre enn Oblivion på enkelte område, men dårlegare på andre. Oblivion vinn klart på grafikk og storleik. Det har òg betre quest-ar, og dialogane er mykje betre. Men i Morrowind var det mykje meir interessant og spennande å utforske. Og det var slik at ein faktisk blir sterkare når ein får level up, noko som gjorde at ein følte meir framgong. I Oblivion vart heile spelverda litt for homogen for min smak.

 

Totalt sett veit eg ikkje heilt kva for eit eg likar best enno...men eg synest i alle fall begge er eit stykke unna Gothic 2 når det gjeld kva speleglede eg har fått ut av dei. ;)

 

Kay

Lenke til kommentar
Dette er et godt eksempel på hva slags spillere Oblivion tiltrekker desverre.

6200140[/snapback]

hei hei hei, ikek kall meg dårlig RPG'er!

jeg elsker dem :love:

men spilt morrowind i 2 timer, gir det nå 4 timer til :D

6200318[/snapback]

 

 

Dette er det jeg snakker om! Hvordan kan du først si at du elsker RPG spill, når du etter 2 timer med et helt åpent RPG spill sier at det suger (ikke bokstavelig) dårlig?

 

Og etter det jeg har sett, er du en som har spillt Diablo i ett år og nettop kjøpte Oblivion, og forlanger at alle spill skal se like ut.

 

(ikke noe mot Diablo, liker spillet selv)

6200746[/snapback]

 

 

hare verken Diablo eller Wow (det kommer nok som et motargument snart)

som du ser inne på stickyen digger jeg oblivion, men jeg har hørt at Morrowind trollbinder deg etter 10 minutter..

 

Npå må jeg si at etter 5 timer er det et helt ok spill, elsker alle de forskjellige tinga, men oblivion er fortsatt best!

 

SÅ TIL ALLE: IKKE SI AT JEG ER EN USERIØS RGP -Spiller!

det sårer meg :cry:

 

mvh MAgnus

Lenke til kommentar
SÅ TIL ALLE: IKKE SI AT JEG ER EN USERIØS RGP -Spiller!

det sårer meg :cry:

6203151[/snapback]

Alle som ikkje har den "rette smaken" er useriøse, veit du ;). Sjølv synest eg òg Morrowind er eit "ok" spel. Kanskje litt meir enn ok. Det er (var) veldig ambisiøst, og lukkast delvis. Det engasjerte meg enormt i starten, og so forsvann interessa litt etter kvart. Det var om lag det samme for Oblivion. :)

 

Kay

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Er enig med tidligere nevnte innleg, blir irritert over personer som dømmer spill etter grafikken, spesielt ved morrowind. Blir også irritert over de som ikke gidder å spille morrowind fordi oblivion har så mye bedre grafikk å derfor er såå mye bedre.

 

Det er tidkrevendes å komme inn i Morrowind. Det trengs forståelse for rpg og middel alder ++ for i det hele tatt skjønne seg noe spesielt på morrowind.

 

Til alle dere som slår av morrowind etter 10 min fordi grafikken er "stygg"

(noe den ikke er) og NPC sin AI er litt patetisk. Sett av 1-2 time® å prøv å forstå historien, gjør noen quests, opplev muligheter samt friheten som ligger der. så vil dere garantert finne en ny tanke om spillet.

 

til alle dere som igjen slår av morrowind og heller slår på oblivion fordi du kan fast travle og følge en rød/grønn pil gjennom alle quests...dere hakke peiling på rpg, dere bare spiller for å slost og grafikkens skyld, noe som er helt greit for meg, bare dere holder kjeft om det..takk!

 

MvH xitto~ :)

Lenke til kommentar

i OB behøver du bare bli lvl 20+ så får du dedric eller glass armor,

i morrowind måtte man jobbe og slite for å få et helt sett. alle de rare små hemlighetene som man fant i spillet osv. selv om spillet kanskje er mindre i kvm føles det støre og mer som en ekte værden, med forskjellige områder, greit nok at det var mye kjedelig dødt i mitten av øya, men du hadde sumper, gress sletter stein kyster osv. i OB er alt bare dekket av skog, med eller uten snø.

føler liksom man har sett at av OB bare man går ut av døra i imperial city. i MW fikk jeg lyst til å utforske osv. mens i OB syns jeg alt så så likt ut. at jeg har aldrig giddet å dra ut på oppdagelses ferd.

6200694[/snapback]

 

 

Er litt enig i at Oblivion ikke føles som en ekte verden.

Og opdagelsesferder er heller ikke morsomme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...