Gå til innhold

Ati og Nvida i samme maskin?


Anbefalte innlegg

Hei ..

 

Har sett meg nødt til å sette inn 2 skjermkort i maskina mi - 7800GS og et gammelt Ati 7000-pci. Får ikke farge ut på 7800 kortet og da er håpet at jeg kan bruke tv-utgangen på Ati kortet for å kjøre ut fargebilder på tv da.

 

Har ikke kjøpt ati-kortet enda - lurer rett og slett på om det går greitt eller om jeg kommer til å oppleve konflikter grunnet drivere??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forutsatt at det ikke er noe feil på 7800-kortet, så tviler jeg sterkt på at det vil hjelpe det grann å benytte et annet kort til tv-ut for å få farger. Akkurat den delen er nok relativt standarisert, og beror nok på tilkoblingen.

 

På noen tv'er er det mulig å bytte mellom s-video og kompositt vha fjernkontrollen. I andre tilfeller kommer det vel ann på hvor du har koblet til; dvs om du har koblet til i en s-video-kontakt eller i en scart-kontakt via omformer eller en god gammel kompositt-tilkobling.

Lenke til kommentar
Hei ..

 

Har sett meg nødt til å sette inn 2 skjermkort i maskina mi - 7800GS og et gammelt Ati 7000-pci. Får ikke farge ut på 7800 kortet og da er håpet at jeg kan bruke tv-utgangen på Ati kortet for å kjøre ut fargebilder på tv da.

 

Har ikke kjøpt ati-kortet enda - lurer rett og slett på om det går greitt eller om jeg kommer til å oppleve konflikter grunnet drivere??

6184388[/snapback]

 

Det er helt sikkert svideo utgangen på grafikkorte du bruker.

prøv heller den gule komposit uttgangen.

Eller du må endre i setupen til tv at den skal vise svideo på den porten som du bruker på tv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...