Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Justere tilbake kilometerstand?


Anbefalte innlegg

Så sant det gjøres korrekt på den måte at det føres km stand for bil _og_ motor, og det logges når slitedeler byttes osv så må han gjøre hva han vil for min del.

 

Alt meldes selvf. til rette instanser. Men hvis ikke dette er hensikten så synes jeg ikke han skal gjøre som han vil uberboss.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener når kilometeren blir endret på motor vil du få dette stemplet i vognkortet av biltilsynet.

Tror den orginale blir værende og så får du stemplet vognkortet når du byttet og hvor mye denne motoren/bilen var gått ved byttet.

Da må vel verkstedet nullstille dataen slik at du får en korrekt service intervall.

Motorservice og annen service er vel adskilt på nyere biler.

Hør med biltilsynet.

 

Dette er ikke svindel dersom dette er dokumentert.

Endret av Vetlite
Lenke til kommentar

Det er det jeg har prøvd å si, litt av det som noen har skrivd litt lenger opp at dette er lovlig og ikke svindel..., men de fleste av de som har svart på innlegget, ikke alle, men de fleste sier bare sine meninger ikke hva jeg spør om... typisk fjorttisser....

 

Alt blir dokumentert, i vognkort, hos forsikringsselskap og alt sånt.... Så det viktige for meg er å vite hvor mye motoren er kjørt.... Har fått inn ny motor..... ikke brukt ny, men helt NY! Og alt annet er nytt på den, så eneste viktige for meg er km. stand på motor... Resten blir skrivd inn i vognkortet.

 

Man tjener alltid på å gjøre det rette.....

 

Og det jeg vil gjøre er fullt lovlig, og det vet jeg bedre enn de som sier det ikke er lovlig og er svindel og sånt....

 

Så de fjorttissene som er her for å si sine meninger kan bare drite i å bruke eneste fritida de har på å skrive her.... de som vil hjelpe kan få gjerne skrive og fortelle om det er mulig eller ikke.... :)

Endret av nokia4life
Lenke til kommentar

Hvis du lurer på hva motoren har gått(som du selvf. bør ha oversikt over) skal du notere kmstanden du byttet motor i vognkortet. Hvor ligger missforståelsen?

 

kmstand gjelder for hele bilen ikke motor! Man noterer på hvilken km man bytter slitedeler eller motor, ikke omvendt!

 

Dette blir for dumt. At man er skeptisk til slike innlegg gjør en ikke til en fjortiss.

Er det rart det er mye tull i bilbransjen når man ser "missforståelser" som dette?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
de som vil hjelpe kan få gjerne skrive og fortelle om det er mulig eller ikke....  :)

6198761[/snapback]

 

JA! det er mulig. men er dusteri og til forvirring!

6199832[/snapback]

Selvsagt er det mulig, men hvilket motiv har du?

Hvis du har tenkt å ha denne bilen selv i mange år enda, hvilken nytte har det for deg at du stiller tilbake km-standen?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...