Gå til innhold

Mister GB daglig


Anbefalte innlegg

Jeg har et problem. Mulig det skal være sånn, men er jo litt kjipt da.

 

Jeg har en systemdisk og en lastedisk. Lastedisken har innhold som tilsammen krever ca 50 gb, ingenting er innstalert på disken. Disken er på 300 gb, og nå står det at jeg har 233 gb ledig...? 300 - 50 er ikke 233.

Jeg prøvde å sende noen programmer over til den andre disken, men da fikk jeg ikke noe mer plass på den andre, selv om jeg fjernet det der og sendte det over til andre.

 

Så skal jeg sende programmene tilbake, og greit nok det, men da ser jeg at de gb'ene som ble tatt i bruk da jeg sendte programmene over, ikke forsvinner på den disken heller. Jeg sjekker nå på den nye disken, der har jeg mistet ytterligere plass etter att jeg sendte programmene tilbake (ca 3 gb), så nå står det altså 230 gb ledig!

 

Mulig dette bare er sånn på "pairet", men i praksis så har jeg alt, hvis dere skjønner. Kan det være det, eventuelt noen som har noen forslag?

Kan pcen selv klare å oppdage, at "oi, det er hvist 15 gb mer ledig på denne" :p ?

 

PS, har kjørt diskdefrag, og diskopprydning og alt sånn...

 

Håper på svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du gått på Flere alternativer i Diskopprydding og klikka på rydd opp under Systemgjennoppretting?

 

Det blir lagra ein del data for å kunne "rekonstruere disken"....

6177242[/snapback]

 

Takk for svar :)

 

Nå fikk jeg tilbake de gb'ene på systemdisken, hadde 213, fikk nå 216.

Men på den andre fikk jeg bare en gb tilbake...?

 

Noen forslag?

 

edit: bare for å si det litt enklere; jeg hadde først 233 på lastedisken, så sendte jeg 3 gb til en annen disk, og så sendte jeg dem tilbake. Da hadde jeg plutselig 230 gb, og ikke 233 som jeg hadde før. Jeg har verken flere eller færre filer på disken nå.

Endret av Enzo1590
Lenke til kommentar
Har du tømt papirkurva di ;)

 

Kan og vera ein ide og slette temp filer.

6177349[/snapback]

 

Har gjort det ja, men den slettes jo også under diskopprydning.

 

Jeg tror de gb'ene jeg fikk tilbake ved hjelp av tipset ditt, også hadde kommet tilbake uansett....dvs, at om jeg hadde hatt 216 fra før, så hadde jeg nå hatt 219.

 

Jeg sendte en film på 1 gb over og tilbake igjen, for å teste, jeg mistet en gb på disken som tok imot filen, og mistet ytterligere 1 gb på den andre. Problemet er altså at når jeg sender noe fra en disk, blir det på en måte ikke noe mer plass, den bruker bare enda mer når jeg sender tilbake igjen...

 

litt rart :p

Lenke til kommentar
Du kan jo prøve å formatere disken også da. Det bruker jo også å fungere til tider :)

6177513[/snapback]

 

Tenkte på det ja, men da må jeg sende filene over til den andre disken, og da er jeg like langt, når jeg da sender tilbake igjen får jeg ikke noe mer plass på disken som de ble sendt til. Disken fortsetter bare å vise at den har "xx" ledig uansett om jeg sletter det derfra.

 

Virker som pcen på en måte ikke registrerer at det slettes, får ikke noe mer "synlig" plass ved å slette mapper/filer.

 

PS: kjørte CCleaner og fikk fjernet en del, men sitter fortsatt igjen med samme antall gb :(

 

Noen flere forslag :D

 

edit: sjekket lastedisken nå. På egenskaper står det at 62 gb er brukt. Jeg går inn på disken og ser at alle filer og alt som er der ikke tar mer enn 46,4 gb tilsammen...

Disken skal jo ha ca 250 gb ledig da, og ikke 230....(300gb - 46,4gb)

Endret av Enzo1590
Lenke til kommentar
Har du Norton? Er vel et program der som lagrer papirkurven din, i tilfelle du sletter noe feil.

 

Har du skrudd av "ikke vis operativ filer..." og "ikke vis skjulte filer og mapper" og sjekket?

6177626[/snapback]

:D:D:D Fikk slettet over 2000 protected files, fikk nå ca 15 gb mer ledig!

 

Tusen takk for hjelpen alle sammen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...