Gå til innhold

Edit 2: Hjelp til recovery ;)


Anbefalte innlegg

Takker for svar her. Sitter på vakt nå så får ikke teste PC'en før i morgen kveld, så vi får se hvordan det går(legger ut en oppdatering asap)

 

Tror det er Ghost 2003 jeg har.

 

Skal prøve å boot med kun 3GB disken(som er C:)

Fungerer ikke det, får jeg prøve DOS fdisk eller en WIN XP CD(får lånt en i morgen).

Fungerer ikke det, får vi se hva jeg gjør... ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg installert WIN XP på nytt. OSet ligger nå på 120GB disken, og ting fungerer greit.

 

Er fortsatt et lite problem. Når jeg plugger i 200GB disken og starter PC'en, så kom det først en sjekk av harddisk. Telefonen ringte selvfølgelig da, så jeg så ikke hva helt hva det var, men jeg fikk med meg at den gikk gjennom harddisk og sjekket den for mangler.

 

Når jeg prøver å få tilgang til harddisk i windows explorer får jeg denne feilmmeldingen:

 

feilmelding.jpg

 

Noe som har en ide om hvordan jeg kan få tilgang til filene. Dette var mye back-up av endel viktige filer, som jeg har orginalene av ganske langt unna.

 

Legger ut feilmeldingen jeg får i DOS litt senere.

Lenke til kommentar

Har du installert en gammel XP uten servicepack? I såfall en stor tabbe å plugge inn en 200GB disk.

Tror du må jobbe en del med recovery programmer, f.eks EasyRecovery.

 

Lag deg en oppdatert CD med SP2 integrert (Autostreamer) så slipper du slike problemer i framtiden.

Lenke til kommentar

Skal være SP2 på win xp cd'en. Lastet den ned, siden jeg ikke hadde min tilgjengelig(vet dette er på kanten, men brukte seff egen produkt key). Oppdatert frem til 01.04.06. Så dette skal ikke være et problem!

 

Kan prøve med recovery program.

 

Edit: Recovery program fungerte dårlig. Den finner ingen filer på disken!

 

"0 Bytes in 0 files showing

 

 

Noe som har en ide om hvordan jeg kan få ut filene?? Vil ikke formatere!

 

Ny update 29.mai:

Har nå fått tilgang til filene ved hjelp av Easy Recovery, men når jeg åpner de på laptopen, så får jeg bare frem:(I excel med xls-fil)

 

"This file is not a reconizable format.

 

- If you know ... blablabla.. DiV valg.!"

Endret av 31137
Lenke til kommentar

Bumper denne pga nytt problem med recovery

 

Edit: Litt mer info.

 

Ved å ta en full scan etter slettede filer finn jeg filene, og klarer å gjennopprette dem, men når jeg overfører f.eks. excel og word filer til laptopen(som har samme versjon av Office som orginalene er skrevet på), så åpnes filene tomme.

 

I tillegg: etter scan, får jeg ikke opp riktige filnavn. Det står f.eks. FIL1.AVI, FIL2.AVI osv. Dette gjør det litt vanskelig å hente ut de viktigste filene.

 

Filene jeg gjennoppretter har noe som ser ut til å være riktig størrelse.

Endret av 31137
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...