834HF42F242 Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 (endret) Jeg har Nero Showtime installert på denne maskinen. Av en eller annen grunn liker jeg spilleren veldig godt. Den leser alt av videofiler, både ly og bilde, uten at man må installere noe ekstra. Jeg har bare ett problem med den, den viser ikke tekstfiler. Jeg har prøvd å installere DirectVobSub, men Showtime viser ikke tekstfiler samme pokker. Da går turen til Zoom Player. Har Zoom Player på laptopen min, og der får jeg spilt av alt. Ikke en fil det ikke er problemer med der. Jeg installerer så Zoom Player på denne maskinen og starter en avi-fil. Kun svart bilde med lyd... Jeg starter en mpg-fil, og den virker som den skal. Jeg installerer så en del tredjepartsprogrammer fra en liste på hjemmesiden til Zoom. Dette hjelper, og nå kommer det bilde på avi-filene. Men jeg har noen avi-filer med høyere oppløsning. Disse får jeg bare bilde fra og ikke lyd. Jeg synes dette er litt merkelig, ettersom jeg på laptopen kun har installert Zoom Player og de tredjepartsprogrammene programmet anbefalte. (CoreVorbis, vsfilter, cdxa osv.) Jeg tar så steget og installerer FFDShow på denne maskinen, men synes det er rart at jeg ikke trengte å gjøre det på laptopen. Der spilles de samme filene av helt fint. Samtidig spiller helt fint av her også, men bare i Nero Showtime, ikke i Zoom Player. FFDShow installert, og jeg starter avi-filen igjen. Nå spraker det i lyden. Alle serie-episodene mine som er i 700 mb-størrelse, spraker i lyden. De andre filene er normale... I Nero Showtime er alt som vanlig normalt. Hva gjør jeg galt? Noen tips? Og ikke minst, er det mulig å få Nero Showtime til lese srt-filer? PS: Jeg har ikke tenkt å bruke VLC. Jeg vet det fungerer med den, men så lenge jeg ikke får det til å fungere med Zoom bare på denne maskinen og ikke laptopen, kan jeg ikke slå meg til ro og bare finne en annen avspiller. VLC bruker jeg bare dersom jeg skal sende eller lese video-stream over nettverk. Endret 24. mai 2006 av neitakk
Registrert Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 VLC er jo genialt hvorfor i H skal du ikke bruke det?
834HF42F242 Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Skrevet 16. juni 2006 (endret) Det skal vel du gi en stor F i! Endret 16. juni 2006 av neitakk
834HF42F242 Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Skrevet 19. juni 2006 Registrert var ikke akkurat villig til å hjelpe. Han skrev ene og alene for å kverulere . Som man spør får man svar... Angående problemstillingen, så har jeg funnet ut av det for lengst. Regnet ikke med at noen ville bumpe opp tråden igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå