Gå til innhold

Dagens HW-priser, arghhh


Anbefalte innlegg

Min boks begynner å dra på åra, og jeg trenger en ny en veldig snart. Skjermkortet støtter ikke full DX9 renderpath bl.a... Laptopen klarer å kjøre enkelte nye spill inntil den tryner pga temperatur.

 

Noe jeg og sikkert flere andre reagerer på er dagens HW-priser. Det koster silkeskjorta for tiden! Liten vits å bli gjeldsslave for å være prøvekanin for all ny teknologi som har kommet. Venter heller 1/2 år til prisene og produktene stabiliserer seg. For 3 år siden holdt 25000 kr til å få et råskinn. I dag koster det nærmere 50000 for über-vare (Ekskl skjerm). Det ligger godt over budsjettnivået til en juniorkonsulent med husleie og en kjerre som er litt for glad i suppe.

 

Det koster å være kar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syntes faktisk HW prisene har gått jevnt og trutt nedover år etter år.

Jeg vil påstå man får et skikkelig råskinn for 25k idag, faktisk mere råskinn enn man fikk for 3år siden.

Som digitalplacebo sier er det også et mye større utvalg så det er fullt mulgi å bruke mye mere penger idag enn før. Det er masse design og dippedutter man kan få kjøpt til overpris. Kikker man litt rundt kan man får mye bra til en fornuftig pris.

Men skal du være superüber og ha alt det dyreste så bruk gjerne 50k, men da syntes jeg ikke synd på deg heller ;)

Lenke til kommentar

Om man skal ha det vasseste av det vasseste så holder ikke 50k heller.. Men for den prisen fikk man en nesten (i mine øyne) ubrukelig laptop. Jeg er sikker på at du med 15k vil få et råskinn om du bruker litt tid på tweaking, og overklokking. Man vil alltid kunne bruke mer penger, og man vil alltid klare seg med litt mindre..

 

Prisene synes i alle fall jeg er helt kurante. Man får mer for pengene hver dag i denne verdenen, men selfølgelig vil hw-kravene fra software kreve mer og mer.

Lenke til kommentar

Riktig at "Average Joe"-maskinen er litt billigere, men toppmodellene har økt kraftig i pris. AMD FX og 7900gtx i SLi frister for å kjøre Oblivion på full guffe, men prisen er urealistisk.

 

Kommer til å sette et budsjett på 33K (Inkl skjerm + vannkjøling). Noen som vet hvor man går tak i x2 4800 uten Mx lock?

Lenke til kommentar

Alle andre enn FX har lock oppover.

 

Men alle eg har lekt meg med har det vert mulig å sette ned.

 

Opteron DC er det bare kos å grise klokke.

 

med en god cpu og et par kose minne brikker eller standard brikker med divider skal du nok komme høyt nok i ytelse. Det er ikkje den store forskjellen på FX og opteron

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...