Gå til innhold

Expert er dyre på mobiler!


Anbefalte innlegg

Det verste jeg vet er kunder som pruter og som skal ha med ditt og datt gratis i kjøpet. Det får de ALDRI!

Tull. Jeg lar gjerne kundene mine prute, men da selvfølgelig i form av "kjøper du denne varen, så skal du få X % avslag på denne tilleggsvaren". Det gir meg mersalg samtidig som det gir kunden en bedre totalpris. Det er god salgsteknikk.

 

Elektronikkbransjen er knallhard, og butikkene tjener sjelden noe særlig på hovedsalget, det er mersalgene som innbringer pengene.

6242922[/snapback]

 

Tull. Det er er de store elkjedene som Elkjøp som annonserer lokkevarer som de aldri har, eller aldri kan tjene penger på - som sliter med dette "problemet". De MÅ drive aktivt mersalg for ikke å tape penger. Hvis de bare kunne slutte å annonsere varer som de taper på, hadde problemet blitt borte. Det burde være en lov mot dette. Jeg har ikke tall på hvor ofte noen sier "jammen den er billigere på elkjøp" og jeg kan svare "ja, men har de varen?" Svaret er alltid nei.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har ikke tall på hvor ofte noen sier "jammen den er billigere på elkjøp" og jeg kan svare "ja, men har de varen?" Svaret er alltid nei.

6243524[/snapback]

Jeg kan si så mye at jeg ikke er enig, men klarer ikke helt å argumentere uten å bryte retningslinjene.

Lenke til kommentar
På Expert skal de ha 1150 kroner for et 512 MB Memory Stick Pro Duo minnekort... Andre tar under 500 kroner for 1 GB... :)

6244748[/snapback]

Dette avhenger jo av kvalitet/merke på kortet, hvilken butikk det er (nett og fysisk butikk) og sørvis.

Jeg har den siste tiden handlet en del på Expert, ettersom sørvisen der er noen hakk bedre enn Elkjøp. I tillegg er det nærmere. Betjeningen er hyggeligere, samt at de prisene ikke er mye dyrere, maks et par hundrelapper.

Problemet er jo at Elkjøp og Expert har ulike innkjøpsvilkår. Elkjøp er en pallebutikk, ala Rema 1000.

Lenke til kommentar

Jeg jobber på Expert Bonus i Sandefjord, og når jeg kjøpte min W900i med rabatten min, kostet den 4000 med Djuice Magnum, dvs. at butikken betaler dette for denne telefonen. Elkjøp er etter det jeg veit, litt større enn Expert og kjøper derfor inn flere varer om gangen. Da blir det også mye billigere for dem å kjøpe. Men et problem her i Sandefjord er at Elkjøp butikken omtrent aldri har tilbudsvarene inne, det virker nesten som om alle varene som er på tilbud, er lokkevarer. Dessuten har jeg sett at de selger merker som ikke er så kjent, derfor koster også varene mindre, men man har ikke alltid garanti på kvaliteten. Grunnen til at folk fortsatt handler på Expert her jeg jobber, og ikke på Elkjøp er vel pga servicen vi leverer. Jeg har inntrykk av (etter det jeg har hørt fra kunder) at Elkjøpansatte ikke har tilstrekkelig opplæring, så de sier mye rart til kunden (da tenker jeg hovedsaklig data, tele osv) som ikke gir mening i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Ser det begynner å bli endel expertansatte her i tråden, og undrer meg litt over et argument som går igjen:

"Jammen, vi skal jo ikke være den billigste butikken...vi har andre ting"

 

Da føler jeg nesten diskusjonen er over da...Flertallet er enig i at Expert er dyrere enn de andre elektrokjedene, men mener de holder liv i seg på grunn av kunder som er villig til å betale ekstra cash for å få en service og rådgivning som, etter deres påstand, overgår alt du får i andre butikker...

 

-TJ-

Lenke til kommentar
Det verste jeg vet er kunder som pruter og som skal ha med ditt og datt gratis i kjøpet. Det får de ALDRI! Elektronikkbransjen er knallhard, og butikkene tjener sjelden noe særlig på hovedsalget, det er mersalgene som innbringer pengene. Tviler på at Expert har gitt selgerne instruks om å gi etter litt. Der jeg jobber har vi fått innstruks om absolutt aldri å gi etter eller gi noe gratis. Går man i en butikk, får hjelp av en selger, osv, må man betale for det. Alle skal ha alt gratis!  :thumbdown:

6242922[/snapback]

 

Det verste jeg vet er ikke kunder som pruter, men selgere som er sånn som deg. Jeg er faktisk en ivrig pruter når jeg er i butikkene, nettopp fordi jeg ønsker best mulig produkt til en bliigst mulig penge, det går også mye på prinsipp om at jeg ikke skal betale mer for varen en jeg faktisk må. At du påstår butikkene ikke får så god fortjeneste som jeg og alle andre som pruter tror, finner jeg noe merkelig, nettopp fordi jeg og så mange får avslag når vi pruter og hinter litt, til og med på de produktene Expert er billigst på. Et lite tilleggsspørsmål kan jo være hvorfor vi som kunder skulle ha en eneste forutsetning for å vite at dere som selgere ikke tjener så mye på et salg som vi tror?

 

Livet har flere nyanser, og det er tydelig at du akkuratt i dette tilfellet trenger å bli opplyst om dem.

 

Hva det gjelder prissammenlingning så vil jeg faktisk driste med til å påstå at Expert er langt de fra verste her, de er for så vidt langt fra best også i de aller, aller fleste tilfellene. Ut fra mine egne opplevelser har jeg kommet frem til at Spaceworld, hvor kult navn de enn måtte ha, er verst på pris, og det ikke på god måte. Når jeg i fjor sommer skulle kjøpe meg en Sony Ericsson k750i var faktisk Expert utrolig nok billigst av alle butikkene og nettbutikkene jeg visste om på den tiden, Spaceworld som på en annen side må satse på stamkunder eller bestemødre som ikke bryr seg nevneverdig om prisen, var langt fra billigst, de var faktisk dyrest.

Endret av warpig
Lenke til kommentar
At selgeren skal "gi litt" vet jeg ikke helt hvor du har fått ifra, da dette nok ikke er tilfelle. :)

6242693[/snapback]

 

Les det jeg skriver og ikke putt ord i munnen min. Jeg skrev "Det kan godt tenkes at..." som et forsøk på å forklare/forsvare de høye prisene hos Expert.

 

-snubbel

6242746[/snapback]

Tanken min var bare å informere om at der jeg jobber er dette ikke tilfelle, og heller avkrefte det du kan tenke deg her :)

 

Angående pruting merker jeg det ganske kraftig her på "bygda". Det er særlig når kunder kommer med spørsmålet "Er dette prisen?", jeg blir litt oppgitt. Hva skal jeg svare da?, nei det er ikke prisen, den bare står der for morro skyld!!

Det har også vært kunder som vi på en eller annen måte har informert om at vi taper penger på hele salget, og de da spør: "Men da kan du vel tape litt mer da?"

 

Nå skal det sies at det -snubbel sier om mersalg og avslag i den prisen, nok er veldig vanlig, og god butikk både for selger og kunde. Mersalg er ofte varer med god fortjeneste, og dermed vil både kunde og i og for seg selger ha gjort det godt :)

Lenke til kommentar

Pruting er å skal være lov!

Expert er dyrt, og absolutt ikke markedes beste service.

Elkjøp er markedes aller aller værste på service og dette er grunn i seg selv til å ALDRI handle noe på elkjøp som man kan være så uheldig med at en må reklamere på. Skal du f.eks klage på en mobil på elkjøp er du ferdig, bare å kjøpe ny telefon. Dem hadde aldri fått fikset den før jeg skulle hatt meg ny telefon uansett.

Den såkalte hjelpen du får fra studentene som har deltidsjobb på elkjøp og expert og andre kjeder er verd 0.- kr for meg og i enkelte tilfeller må man sette et minus framfor summen da d er mer ukorekt og villedende enn noe anna.

 

Netbutikker er genialt. Her får du gjerne informasjon om produktet du er intresert i fra andre kunder som har hadlet i butikken, denne informasjonen syns jeg gir en mye bedre pekepinne på produktet en ka en knall bak kassa på expert annbefaler. Her er d gjerne mange personer som utaler seg også. Det er lett å finne den beste prisen.

 

Jeg handler alt annet en mobiltelefoner på nettet. Dette fordi jeg skifter mobil ekstremt ofte, jeg må reklamere på telefonene alt for ofte. Syns derfor d er greit å betale mer hos ei lita lokal sjappe, som vet hvem jeg er, vet jeg handler mye og gjør alt for å gjøre meg til fornøyd kunde :) Dette er for jeg har en sær intresse i mobiltelefoner. Hadde aldri gått med på en sånn deel på andre elketronikk produkt som jeg kjøper og har ment for å ha framover i tid og ikke bytte om 3uke-måned.

 

Dette er min mening

Lenke til kommentar
Ser det begynner å bli endel expertansatte her i tråden, og undrer meg litt over et argument som går igjen:

"Jammen, vi skal jo ikke være den billigste butikken...vi har andre ting"

 

Da føler jeg nesten diskusjonen er over da...Flertallet er enig i at Expert er dyrere enn de andre elektrokjedene, men mener de holder liv i seg på grunn av kunder som er villig til å betale ekstra cash for å få en service og rådgivning som, etter deres påstand, overgår alt du får i andre butikker...

 

-TJ-

6245522[/snapback]

Ja... er vel ingen tvil om at Elkjøp satser på lave priser, mens Expert setter andre verdier høyere? Samme gjelder jo Rema 1000 og Meny... ;)

 

Eksempler som minnebrikke til over 1.000 kr når andre har den til 500 kr og slik er fakta ja... før så var prisene så høye, prisen der jeg jobber falt faktisk 400 kr når vi fikk den inn til ny pris...

Lenke til kommentar
Ja... er vel ingen tvil om at Elkjøp satser på lave priser, mens Expert setter andre verdier høyere? Samme gjelder jo Rema 1000 og Meny... ;)

6245816[/snapback]

Den sammenligningen er latterlig. Elkjøp er minst like gode som Expert på service. Elkjøp har meget stor fokus på service i sin opplæring, som etter det jeg har fått høre av Expert-ansatte er mye bedre enn opplæringen de får. Ettersom jeg jobber i Elkjøp får jeg daglig høre historier fra elendig service hos Expert også. Mange kunder er fornøyd, andre er misfornøyd. At Elkjøp har flere misfornøyde kunder enn Expert er ikke rart, da de er den desidert største aktøren i markedet. Dette gjør også at Elkjøp/Lefdal får en del bedre innkjøpsvilkår hos de fleste leverandører. Men dette kan så begge veier, en kollega kjøpte sin TV via en kamerat i Expert fordi deres "vennepris" var bedre enn vår personalpris.

 

Personlig prøver jeg i utgangspunktet å gi alle kunder like god service, men det kommer veldig an på kundens innstilling. Enkelte har bestemt seg for å være vanskelige, mens andre er hyggelige. Sistnevnte ender ofte opp med å ta meg i hånden og takke for god service.

Mitt inntrykk er at den gjennomsnitlige kunden er fornøyd med servicen på Elkjøp.

 

 

Et lite tilleggsspørsmål kan jo være hvorfor vi som kunder skulle ha en eneste forutsetning for å vite at dere som selgere ikke tjener så mye på et salg som vi tror?

6245554[/snapback]

Et tips er å ikke ha store forventninger hvis du vil prute på et produkt som står på førstesiden i DM'en.
Lenke til kommentar
Ja... er vel ingen tvil om at Elkjøp satser på lave priser, mens Expert setter andre verdier høyere? Samme gjelder jo Rema 1000 og Meny... ;)

6245816[/snapback]

Den sammenligningen er latterlig. Elkjøp er minst like gode som Expert på service. Elkjøp har meget stor fokus på service i sin opplæring, som etter det jeg har fått høre av Expert-ansatte er mye bedre enn opplæringen de får. Ettersom jeg jobber i Elkjøp får jeg daglig høre historier fra elendig service hos Expert også. Mange kunder er fornøyd, andre er misfornøyd. At Elkjøp har flere misfornøyde kunder enn Expert er ikke rart, da de er den desidert største aktøren i markedet. Dette gjør også at Elkjøp/Lefdal får en del bedre innkjøpsvilkår hos de fleste leverandører. Men dette kan så begge veier, en kollega kjøpte sin TV via en kamerat i Expert fordi deres "vennepris" var bedre enn vår personalpris.

 

Personlig prøver jeg i utgangspunktet å gi alle kunder like god service, men det kommer veldig an på kundens innstilling. Enkelte har bestemt seg for å være vanskelige, mens andre er hyggelige. Sistnevnte ender ofte opp med å ta meg i hånden og takke for god service.

Mitt inntrykk er at den gjennomsnitlige kunden er fornøyd med servicen på Elkjøp.

6246284[/snapback]

Mente på ingen måte å si at Expert er fremragende og Elkjøp stinker, for det er jo ikke sant i det hele tatt...

 

Er sikkert en gang i måneden eller noe sånt da en kunde lager et helvete uten like i butikken fordi han får dårlig service... Det jeg mente er at Elkjøp oftere har lokkeprodukter og slikt. Elkjøp vil trekke kunder ved å skape en lavpris-profil - ta reklamene rundt om på netter f.eks... der ser man "prissjekket garanti" eller noe sånt...

 

God og dårlig service er det i alle byer og i alle kjeder, noen steder er det Elkjøp og andre ganger Expert... ;)

Lenke til kommentar
God og dårlig service er det i alle byer og i alle kjeder, noen steder er det Elkjøp og andre ganger Expert... ;)

Enig! Folk må jo forstå at dette varierer stort fra butikk til butikk.

 

Personlig gir jeg blanke i servicen da jeg som oftest synes personalet bare er til bry (når jeg handler vet jeg hva jeg skal og vil ha). For meg holder det lenge at de vet prisene på sine produkter, og det gjør de overraskenede nok som oftest. Av denne enkle grunn blir det som oftest til at jeg handler hos Elkjøp siden mine personlige erfaringer sier at jeg får det billigere eller til samme pris der som hos eksempelvis Expert. Om jeg ved min lokale Elkjøp-butikk sier at jeg får den til xxx kr hos Expert gir de meg varen til samme pris hos Elkjøp om den da ikke allerede er billigere priset, noe den som oftest er (i hvertfall når det kommer til telematikk) :D

Lenke til kommentar
Kjøpte min telefon med 12mnd djuice magnum til 2300,-. Var innom Expert igår og der kosta den 3199,- (med samme abb) !

 

6159972[/snapback]

 

Vi Har denne til 2199 på vår butikk, og det er en Expert Bonus butikk... Så den prisen du har sett på din lokale expert butikk må ha vært en telefon som var ulåst.

Endret av Beop
Lenke til kommentar
Et lite tilleggsspørsmål kan jo være hvorfor vi som kunder skulle ha en eneste forutsetning for å vite at dere som selgere ikke tjener så mye på et salg som vi tror?

6245554[/snapback]

Et tips er å ikke ha store forventninger hvis du vil prute på et produkt som står på førstesiden i DM'en.

6246284[/snapback]

 

DM-en?

 

Jeg snakker for øvrig om generell pruting, ikke om ting som vist nok står på førstesiden av DM, hva nå det måtte være. Jeg snakker heller ikke om å ha store forventninger om at man kan prute det til en halvert pris, men det å forvente at man kan prøve å prute det litt ned uten at selgere skal fly bananas av den grunn.

Endret av warpig
Lenke til kommentar
Hadde ikke nettbutikkene vært billigere gjennonsnittlig hadde de ikke eksistert. Jobber i en elektronikkforretning selv, og jeg er ganske lei av setningen "Nåh! Den koster jo 300 kr mindre på nettet!". Vi har helt ærlig veldig bra priser til å være en butikk. Som regel må man betale 70 kr i porto, fylle ut en del skjemaer, og vente 3-4 dager på varen hvis man handler på nettet. Greit nok for noen, men ikke for alle. Heldigvis.

6240760[/snapback]

 

 

Du har et poeng der!

 

Jeg handler ikke mobil på nettet, fordi jeg vil se produktet, og helst prøve og evt. sammenligne det før jeg kjøper. Ikke minst dersom jeg samtidig inngår bindingstid.

 

Synes også det må være langt enklere å komme tilbake til butikken ved evt. reklamasjoner, og kunne vise hva saken gjelder.

 

Ikke det at jeg risikerer så mye med netthandel. Spesielt ikke innen den tiden som gjelder angrefrist.

 

Dersom produktet har feil eller mangler, ville jeg enkelt og greit ikke godtatt reparasjon og ukers ventetid. Jeg vill bedt om ny telefon, ellers ville jeg bedt om å få heve kjøpet. Regner med jeg ville fått ny telefon, dersom jeg var innenfor angrefristen. Utenfor angrefristen er det muligens hipp som happ hvor man handler.

 

Ville klart foretrukket kjøp av mobil i butikk, fordi dette er et produkt med relativt mye feil og mangler, i forhold til f. eks et fjernsyn, en mp3-spiller, en støvsuger, et kamera, etc.

 

De lappene man evt. betaler mer i butikk, betaler jeg gjerne!

Lenke til kommentar
Hadde ikke nettbutikkene vært billigere gjennonsnittlig hadde de ikke eksistert. Jobber i en elektronikkforretning selv, og jeg er ganske lei av setningen "Nåh! Den koster jo 300 kr mindre på nettet!". Vi har helt ærlig veldig bra priser til å være en butikk. Som regel må man betale 70 kr i porto, fylle ut en del skjemaer, og vente 3-4 dager på varen hvis man handler på nettet. Greit nok for noen, men ikke for alle. Heldigvis.

6240760[/snapback]

 

 

Jeg hadde handla på nettet om d var omvent, at nettbutikkene var tilsvarende dyrere enn butikkene. Jeg syns nettbutikkene har mye bedre service og istede for råd fra en idiot bak kassa, får du høre fra folk som har kjøpt produktet selv. Nettbutikkene er utrolig mye bedre enn f.eks en stor elkjøp / expert butikk på alle punkter. D er min erfaring.

Lenke til kommentar
DM-en?

Jeg snakker for øvrig om generell pruting, ikke om ting som vist nok står på førstesiden av DM, hva nå det måtte være. Jeg snakker heller ikke om å ha store forventninger om at man kan prute det til en halvert pris, men det å forvente at man kan prøve å prute det litt ned uten at selgere skal fly bananas av den grunn.

6254009[/snapback]

DM er en reklameavis som kommer i posten, og i Elkjøps tilfelle kommer den hver uke(lørdag). Ingen selgere skal fly bananas av pruting, men dersom du for eksempel prøver å prute på tapsprodukter forstår jeg at selgere ikke ønsker å redusere prisen ytterligere. Dette bør selvsagt foregår i en høflig tone fra begge parter.
Lenke til kommentar

jøss...en pissing contest mellom expert og elkjøp :D

 

 

popcornsmiley.gifpopcornsmiley.gifpopcornsmiley.gifpopcornsmiley.gif

 

Et lite tilleggsspørsmål kan jo være hvorfor vi som kunder skulle ha en eneste forutsetning for å vite at dere som selgere ikke tjener så mye på et salg som vi tror?

 

hva så om vi tjener mye? forventer du å gå inn i en forretning å kjøpe varer som butikken ikke har fortjeneste på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...