Gå til innhold

TES: Effektiv trening (øking i div. skills)


Anbefalte innlegg

Mulig det er andre poster som omhandler liknende tema, men jeg spør likevel og håper kanskje på en post som samler diverse tips.

 

Så det første jeg lurer på er:

 

Hvordan øke light armor skill raskest mulig?

 

Kan dette gjøres ved at du f. eks. tar damage spell på deg selv ol. Eller må du bli angrepet av et annet vesen? Hvordan øke skills raskest mulig?

 

Har du tips til andre skills så vil jeg gjerne høre de også. Detaljert beskrivelse er å foretrekke :)

 

Takk takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Leyawiin er det ei dame i et hus som er hjemsøkt av 4 "everscamps". Disse er fine å trene på, siden de gjør lite skade, er lette å drepe og respawner nesten umiddelbart.

Her kan du trene light armor ved å angripe en eller to scamps og la de dundre løs på deg mens du healer deg selv. Når du er lav på hp/magicka, bare venter du 1 time. Rinse and repeat :)

Jeg trente opp destruction, hand to hand, block, light armor osv. på denne måten, kjapt og enkelt.

 

For å finne huset, bare spør etter rumors i leyawiin, og gå til huset der folk hører masse rare dyrelyder.

Endret av o-haavard
Lenke til kommentar
Steg 1: finn en rotte

 

Steg 2: skru ned vanslighetsgraden til laveste nivå

 

Steg 3: sett deg i sofaen og se på TV

6153499[/snapback]

Skal det ikke være litt vanskelig da? Jeg synes i hvertfall det er del av morroa..

6154061[/snapback]

Skal du få deg "rottetrening", kan det like godt gjøres på laveste vanskelighetsgrad mens du selv er borte fra PCen og ser på TV (da tar du 6x mindre skade). Du kan skru opp vanskelighetsgraden igjen når du er ferdig med treningen.

Lenke til kommentar
Skal det ikke være litt vanskelig da? Jeg synes i hvertfall det er del av morroa..

6154061[/snapback]

Jo det "skal" være litt vanskelig, synes jeg. Men trådstarter spurte ikke om det, og han er i sin fulle rett til eventuelt å mene noe annet om saken.

 

Men det går helt fint å spille seg til skills på vanlig måte. Jeg er level 100 på light armor, og 98 på heavy, uten noen form for helsestudio-trening.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Mitt inntrykk er vel at om karakteren er riktig satt opp for hvordan du spiller, vil de forskjellige statsene øke i takt med at du spiller.

Å finne et hjørnet og la han stå å gå der i en time eller to er sikkert kult ved å få 100 i sneak fort, men når man er ferdig har man jo liksom ikke "klart" spillet.

Men som andre nevner er dette en smaksak, og de som ønsker å benytte seg av slikt får jo bare holde på.

Men hvorfor da ikke like gjerne taste en kode å få 100 med en gang :hmm:

Lenke til kommentar

Koder blir ikke aktuelt.

 

Jeg ser på det sånn: Om "jeg" skulle dratt i kamp så ville jeg selvfølgelig ha gjort unna en del "ufarlig" trening før jeg gikk løs på de største monstrene for å få bedre kjennskap til diverse våpen og magi (øke skills).

 

Ville ikke dratt rett inn i en hule med 10-15 fiender når jeg er helt fersk.

 

Håper dere forstår hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg aldri hadde spilt noen av de tidligere TES spillene, så min første karakter ble bare valgt på ren gjetting.

De første ukene skjønte jeg ikke mye av hvordan ting fungerte, og jeg løp rundt og plukket opp alt mulig uten mål og mening.

Da jeg etterhvert begynte å skjønne så smått av ting, fant jeg fort ut at det bare var å starte helt på nytt med bedre viten om hvordan det hele var bygd opp.

 

Mitt tips om du er helt fersk vil være og bestemme deg om du vil bruke bue eller sverd som major skill, og bruke den så mye som mulig.

Personlig liker jeg pil og bue best.

Velg også enten light eller heavy armor som major da du lettest øker en av de om gangen.

Har selv en dark elf som passer bra når man ikke er så erfaren med magi, da denne har en grei porsjon av alt.

Spillet lar etter min mening deg få god trening i ditt tempo før du blir sendt på noen helt umulige quest. De er jo stort sett kun tilgjengelig ved høyere level uansett.

 

Jeg har det vel stort sett sånn med alle spill jeg først blir oppslukt av, at jeg skal "runne" det, og bli ferdig med de mål man har satt seg på ærlig vis.

Det er vel en selvtilfredstillelse når man ser rulleteksten, eller at det står 100% completed :)

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Trene opp magi( alteration, illusion, conjuration). Bare finn deg en fin flekk, ta frem en billig spell i den grenen du trener deg opp i, og begynn å trykke frenetisk på magi knappen. (forutsatt at du har litt magicka dah...) Da går du fort opp i lvl, både i skills og main.( litt kjedelig dah...)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

En annen ting;

 

Skills du er DÅRLIG i trenes fortere opp enn skills du er GOD i.

 

Bare nevner at det finnes 'Drain Skill For x Secnds On Self' -spells .... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...