Gå til innhold

Jobbtilbud, kan de trekke seg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
en muntlig avtale er vel like bindende som en skriftlig avtale ?

6141453[/snapback]

 

 

Såvidt jeg ser så er det bare et tilbud og ikke en lovnad om jobb, mulig jeg har misforstått.

og om de trekker seg så må jo det nesten trekkes for forliksrådet eller retten, og blir jo litt vrient å bevise noe som kan hevdes å være en misforståelse...

Lenke til kommentar

De kan trekke seg ja. Det vil være litt frekt, men jobbtilbud kan trekkes. Om det finnes unntak vet jeg ikke, men du er jo ikke bundet av noen kontrakt. Du kan jo, for å se på det andre veien, si ja til jobben for så å takke nei senere. Ingen kan nekte deg det, du kan ha dine grunner. Det er selvfølgelig ikke en ønsket situasjon, men sånn er det :)

 

EDIT: Med forbehold om at jeg forstår situasjonen din rett :)

Endret av smetho
Lenke til kommentar

Hvis du går fra en jobb til denne, og at de da ombestemmer seg og du står på bar bakke tror jeg du kan kreve noe...en kollega av meg gjorde nemlig det, og han fikk 2 ukers betaling fordi han hadde sagt opp sin gamle jobb og takket ja til den han trodde han hadde fått. Men de ombestemte seg fra fredag til mandag..

Lenke til kommentar
Får håpe slikt skjer veldig sjelden, særlig om man er i en prosess med en firma via et rekrutteringsselskap

6142365[/snapback]

Så lenge ein ikkje har tilbudet skriftleg så har ein ikkje noko juridisk holdepunkt, (mail gjelder faktisk ikkje som juridisk dokument i denne samanhengen)

Etisk derimot er det ganske tvilsomt å trekke tilbudet etter at det er gitt til arbeidstaker, sjølv om det er berre gitt muntleg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...