Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken "unormal" første bil?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet det er det staestikken sier, men når jeg er en rolig og forsiktig kar, så staster jeg på at det går bra.

Nabo gutten gjord det samen. Eneste skaden han hadde var at en taxi rygget inn i volvo'en hans....

 

Men hva trur dere om mini'ene, fikk veldig lyst på en sånn. Bare og sette inn et annleg (hvis det er plass :p )

Lenke til kommentar

thomas ll: Greit at han også er svak for miniene, de er unektelig artige biler, men det hjelper ikke det faktum at en kræsj medfører at du mister noen bein.

 

Som førstegangsbil ville jeg gått for noe som A) Er driftssikkert og B) Er kollisjonssikkert. Volvo og SAAB er to svært aktuelle kandidater, BMW er en mulighet, men da er du blakk før du får kjørt 1 meter grunnet forsikring.

Lenke til kommentar

Porche 944 er en kul bil, har faktisk sett på den også, men vet ikke hvormye forsikringa kommer på på den. På www.dnbnor.no kan du beregne prisen på forsikring på bilen men der er sefølgelig ikke Porche med i model oversikten :hrm:

 

Edit;

 

Sånn er lista nå: (er ikke noe spess med rekkefølgen)

- Saab 900/9000

- Peugeot 406

- Hyundai Cupe

- Honda CRX

- Volvo 940

- (Volvo 740)

- (Porche 944)

- (Gammel Mini Cooper)

Endret av thomas ll
Lenke til kommentar
nja... Fatter er svak for de han også, så kanskje det vil gå...

 

6134282[/snapback]

Nå er det vel ikkje på grun av faren din at du skal velge en sikker bil. Det er jo fordi DU skal overleve en krasj som du statistisk sett har gode muligheter til å havne opp i. Du må huske på at det er ikkje nok at du er forsiktig, det er mange idioter med lappen der ute.

 

Når du dør sittende å vente på ambulanse og brannvesen i en liten Mini oppi en fjellhammer så trur eg du driter i om faren din går go for bilen din eller ikkje. Da hadde det vert en fordel om du hadde kjørt en sikker bil som Volvo eller mercedes. Ikkje at det er kun Volvo og Mercedes som lager sikre biler, men du sitter ivertfall tryggere der enn i en mini.

 

Eg synst faktisk sikkerhet bør ha topp prioritet når du velger bil. Det spiller ingen rolle hvilken bil du en gang hadde viss du ikkje kan kjøre den :nei:

 

Edit:

Volvo 940 og 740 er ikke akkurat uvanlig.

6134722[/snapback]

 

Pene, "forseggjorte" og stilrene 940 og 740 tic er det ganske så vanskelig å finne langs veien i dag...

Endret av blaster88
Lenke til kommentar

Jeg synes nå ikke at overlevelses sjansen burde styre hele valget. Kommer det en semitrailer i 120 imot deg har du like stor sjans i en volvo som en cooper. Biler er designet for å ta imot støt, og minien er som alle andre biler optimalisert så langt ingeniørene får det til.

 

Husk også at i mange tilfeller er det fordel å være liten mini. På små veier har mini store fordeler over f.eks. volvo og mercer :)

---

men jeg skal jo ikke undergrave at de fleste normale biler er sikrere enn mini...

Endret av tronni_87
Lenke til kommentar
nja... Fatter er svak for de han også, så kanskje det vil gå...

 

6134282[/snapback]

Nå er det vel ikkje på grun av faren din at du skal velge en sikker bil. Det er jo fordi DU skal overleve en krasj som du statistisk sett har gode muligheter til å havne opp i. Du må huske på at det er ikkje nok at du er forsiktig, det er mange idioter med lappen der ute.

 

Når du dør sittende å vente på ambulanse og brannvesen i en liten Mini oppi en fjellhammer så trur eg du driter i om faren din går go for bilen din eller ikkje. Da hadde det vert en fordel om du hadde kjørt en sikker bil som Volvo eller mercedes. Ikkje at det er kun Volvo og Mercedes som lager sikre biler, men du sitter ivertfall tryggere der enn i en mini.

 

Eg synst faktisk sikkerhet bør ha topp prioritet når du velger bil. Det spiller ingen rolle hvilken bil du en gang hadde viss du ikkje kan kjøre den :nei:

 

Edit:

Volvo 940 og 740 er ikke akkurat uvanlig.

6134722[/snapback]

 

Pene, "forseggjorte" og stilrene 940 og 740 tic er det ganske så vanskelig å finne langs veien i dag...

6135163[/snapback]

 

Amen to that :thumbup:

Noen som vet noe om styling til 406'en i Taxi filmene? finner jeg den er det avgjort :devil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...