FenrisC0de Skrevet 17. mai 2006 Skrevet 17. mai 2006 Har følgende kode: Private Sub TabControl1_SelectedIndexChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles TabControl1.SelectedIndexChanged Dim pReg As RegistryKey pReg = Registry.CurrentUser.OpenSubKey("Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run", True) ListBox1.Items.AddRange(pReg.GetValueNames) Og da får jeg listboxen min opp med riktige items.. men dobbelt opp, altså to av hver.. dette var jo ikke helt planlagt Noen som har tips? Takk
oyvind_b Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Det kan ha noe med at du fyller listboksen din i SelectedIndexChanged-eventmetoden. Da blir listboksen fyllt (uten å tømmes først) for hver gang du trykker på en arkfane. Dersom du bare skal fylle listboksen en gang bør du gjøre dette i FormLoad. Øyvind
FenrisC0de Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Skrevet 18. mai 2006 (endret) Hva gjør jeg hvis jeg vil gjøre følgende? Når jeg trykker på knapp så slette item i listboxen (som i dette tilfelle er en register nøkkel). Altså at register nøkkelen blir slettet? Jeg løste det på følgende måte Dim pReg As RegistryKey pReg = Registry.CurrentUser.OpenSubKey("Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run", True) aReg.DeleteValue(ListBox1.SelectedItem) EDIT: Dobbelpost, unskyld. EDIT2: Løst... post oppdatert Endret 18. mai 2006 av Earth657
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå