3000 Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 min mening om hele tråden----> :!: men er enig i en ting, at "fanboy" blir brukt alt for mye på dette forumet, da som et skjells ord til folk som ikke er enig med en selv.
Zeph Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Uansett - språk er naturligvis hele tiden i utvikling. Bacon er ett eksempel på et engelsk ord som er blitt norsk. Tøff <--> Tough. Teit <--> Tight. Teit og tight er ikkje samme ordet.
Laserlasse Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 (endret) Teit og tight er ikkje samme ordet. 6114239[/snapback] Jasså? Og det baserer du på? Det engelske ordet "tight" brukes både i betydningen trang/tett/fastskrudd, og i en mer overført betydning; en person er tett i skallen, "He's rather tight". Det norske ordet "teit" har sine etymologiske røtter i det engelske "tight", og brukes på begge måter; å teite en skrue (den er teitet fast) og "han er teit i hodet". Du kan f eks se på ordnett.no for bruk av ordet. Hvis du sitter på informasjon som sier det motsatte, eller viser til en annen etymologisk bakgrunn for "teit" vil jeg veldig gjerne se det. Endret 16. mai 2006 av cetram
Keiseren av Grønland Skrevet 16. mai 2006 Forfatter Skrevet 16. mai 2006 Homo rhodesiensis (Rhodesia Man) Den såklart Duh, du skjønte jo hva jeg mente du. Hvis noen føler at boy gir så jævla mye mer mening, så ikke heng dere opp i det verste norske eksempelet hele tiden; mange som sier tilhengergutt her. Hva med fangutt? Fanunge, fanatiker(mitt valg)
BlastyTrasty Skrevet 17. mai 2006 Skrevet 17. mai 2006 Fanatiker hører vel mer hjemme når det diskuteres religion. F.eks de som utøver Jihad er muslimske fanatikere.
Laserlasse Skrevet 17. mai 2006 Skrevet 17. mai 2006 fanatiker -en, -e fanatisk person: politiske og religiøse fanatikere Etym.:av lat. adj. fanaticus , avl. av fanum tempel; eg. 'gudinnviet', dernest 'gudsinspirert, begeistret Ordnett.no (Kunnskapsforlaget)
Mala Skrevet 17. mai 2006 Skrevet 17. mai 2006 Eg er lei av ordet fanboy i den forstand at så fort man skriver noe positivt om f.eks Xbox,og samtidig kommer med noe negativt om PS,så blir man med ein gang stemplet som fanboy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå