ZIEVEN Skrevet 14. mai 2006 Skrevet 14. mai 2006 Jeg har en gammel vræl av en maskin som jeg har 2 hardisker på. På dem så ligger det mye jeg skulle ha reddet. Pcen booter opp som normalt helt til "windows starter" (etter F8 oppstarten) er ferdig da får jeg opp en blå skjerm som jeg ikke rekker å lese før pcen rebooter. Har prøvd å sette inn windows 2000 cden og starte fra den. da kommer det også en blåskjerm som det står Inacessible boot drive. har prøvd å skifte imellom 3 harddisker. resetet hovedkortet og alt mulig rart. samme skjer. Får samme feilmeldingen om jeg prøver å starte opp i sikkerhetsmodus. Hva kan dette være?
Patz Skrevet 14. mai 2006 Skrevet 14. mai 2006 Hvis det bare er for å redde data så kan du bruke et recoveryprogram som du kan boote med, evnt. en vanlig bootdisk. Hvis du vil boote OSet så kan du prøve en reperasjonsinstalasjon.
ZIEVEN Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Skrevet 14. mai 2006 Men jeg vil jo fortsatt kunne bruke maskina. den funker fint til alt untatt spilling.
Bandaloginzih Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Hei! Hadde samme problemet en gang et par år tilbake, det er mye mulig det er noe med RAM'en din, kan være skadet fra fabrikken! RAM er utrolig følsomt, så selv fett fra fingrene kan ødelegge RAM'et. Prøv å låne RAM fra noen venner ol. som passer med hovedkortet ditt, eventuelt prøv å kjøpe nytt eller kontakte RAM leverandøren din! Ps: på min datamaskin virket det ikke å reinstallere windows pga minnet ikke taklet all informasjon, så jeg ville testet med ny RAM før jeg prøver reinstallasjon!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå