Gå til innhold

Ny fotobag - Vantett?


Anbefalte innlegg

Hei

 

jeg skal ha meg en ny Fotobag/ryggsekk

 

tenker å ha en som har plass til D70 18-70, 50mm f1,8, 70-300mm linse(eller tilsvarende) og evt en peleng 8mm fisheye.

 

Vil gjerne har en som tåler regn og snø. Kikket på LowePro Micro Trekker 100 på claes ohlson (som det stod på at hadde vannavstøtende materiale)

 

Lurer da på om den er "vannavstøtende" nok til turer på fjell (med dertil uberegnelig vær) og slikt, eller om jeg må gå for en litt dyrere modell? evt. anbefalinger med tanke på utstyr jeg skal ha med? jeg vil ha en liten, praktisk sekk, som tåler vær, men som ikke koster skjorta...?

 

Må jeg kanskje opp på en "AW" bag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

jeg skal ha meg en ny Fotobag/ryggsekk

 

tenker å ha en som har plass til D70 18-70, 50mm f1,8, 70-300mm linse(eller tilsvarende) og evt en peleng 8mm fisheye.

 

Vil gjerne har en som tåler regn og snø. Kikket på LowePro Micro Trekker 100 på claes ohlson (som det stod på at hadde vannavstøtende materiale)

 

Lurer da på om den er "vannavstøtende" nok til turer på fjell (med dertil uberegnelig vær) og slikt, eller om jeg må gå for en litt dyrere modell? evt. anbefalinger med tanke på utstyr jeg skal ha med? jeg vil ha en liten, praktisk sekk, som tåler vær, men som ikke koster skjorta...?

 

Må jeg kanskje opp på en "AW" bag?

6100968[/snapback]

 

Jeg har en Lowepro Slingshot 200 som fungerer veldig bra, men har også en Kata R-103 som jeg er storfornøyd med.

Den brukte jeg på Svalbard og har begynt å bruke den mer og mer til vanlig bruk også.

I den så har jeg følgende:

 

1 stk 70-200 2.8L

1 stk 50mm 1.4

1 stk 17-40 4L

1 stk 580EX blitz

1 stk EOS 1DIIn

1 stk snorutløser

x antall minnekort

1 stk manual

1 stk omnibounce

1 stk blåsebelg

1 stk lommelykt

1 stk bærbar pc

1 stk børste til objektiv etc

 

Genial sekk den Kata sekken.

 

Problemet er bare at den ikke fås kjøpt over alt.

Det var problemet mitt, derfor så ble jeg forhandler for den selv gjennom firmaet jeg er deleier i. :)

 

Den leveres med vendbart soltrekk/regntrekk, stativfeste etc.

Mye for pengene for å si det sånn.

Lenke til kommentar
oi, den høres stor ut.. på den andre siden er jo stativstropp en god ide..

6105078[/snapback]

 

Data for den er:

 

Lengde 33cm

Bredde 15cm (Er vel dybde det er snakk om)

Høyde 45cm

 

Kata produserer i tillegg skuddsikre vester og hjelmer (!)

Så polstring er i høysete på sekken.

Den tåler en trøkk for å si det slik.

Lenke til kommentar

Selv kjøpte jeg lowepro rover aw-2 http://www.naturogfritid.no/default.asp?R=...etalj&ID=150235

 

Den er veldig praktisk. Litt usikker på om du får plass til 70-300mm linsa oppi den. Den fungerer også som en vanlig ryggsekk i tillegg så du får med deg f.eks. litt klær og mat i det øverste rommet. Du kan også fjerne skillet mellom rommene og bruke den som en vanlig sekk.

Endret av larskt
Lenke til kommentar
Dersom byvandring er tingen så ville jeg vurdert Kata sin sekk Link Synes denne har en smart løsning med en åpning i "åpningen" slik at man hurtig kan ta frem kameraet(du slipper altså å åpne hele sekken hver gang du ser noe). Og den er pen og se på emm. Kata har rykte på seg(som nevnt ovenfor) for å lage kvalitetsprodukter.

 

Prisen husker jeg ikke i farten - men prisen er 1140kr i skrivende stund hos  B&H så kommer 25% moms, og gir oss 1425kr(ikke glem frakt, men bestiller du flere ting så "kan man" si den blir mindre;-) for å lette på samvittigheten). Prisen i en norsk butikk kan du sjekke her. Men merk; selv om prisforskjellen er emm enorm - så må mister man rettighetene sine etter fkjl. Tenk deg at det regner og vann renner inn - utstyret blir ødelagt. Da har man et stort problem dersom fkjl ikke gjelder, retten til erstatning kan bli verdifull. For min del hadde jeg ikke hatt råd til "norsk" sekk, så da var valget enkelt.

 

Gøy med lav dollar kurs kan man si...

6110774[/snapback]

 

Kata Sekken koster veiledene 2000 i Norge, men det er ingen som har den inne omtrent.

Jeg vet man får den til 1665.- et sted, men legger ikke det ut her i fordi jeg ikke vil drive med egenreklame. :)

 

Har den som sagt selv og er veldig fornøyd. kjempedeilig med den hurtigluka i sekken.

Og at den tåler virkelig juling.

Lenke til kommentar

Du kan også vurdere Crumpler-sekkene. Samme prisklasse som LowePro, men mindre kjent (blant tyvene), alltid åpning fra ryggsiden (tyvene finner ikke åpningen) og ellers med mange fikse løsninger selv om sekkene ikke ser ut som typiske fotosekker. Akkurat hvor du får tak i disse sekkene husker jeg ikke, men det finnes forhandlere for dem også i Norge.

 

Edit: Du kan prøve www.ucarry.no, www.fotomagasinet.no, www.netshop.no som alle ser ut til å ha Crumpler-sekker av diverse sorter.

Endret av anderfo
Lenke til kommentar

Synes disse Crumpler baggene var fine jeg!

Noen som vet hvordan kvaliteten er på disse iforhold til Lowepro?

Det er ivertfall veldig friskt og lekkert design på dem ivertfall :yes:

www.fotovideo.no hadde en del forskjellige bagger. Selv har jeg tenkt å kjøpe en bag der jeg kan ha kamera med objektiv, og maks 2 objektiver ekstra.

Tenkte på "Stunner" til 710kr. Den virker kjekk. Tror dere jeg får plass til dette i den?

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar

Jeg har kun hørt positive erfaringer mtp Crumpler-sekkene, men jeg vet ikke om de er vanntette eller har regntrekk e.l. Du kan sjekke Crumplers hjemmesider for å finne det ut.

http://www.crumpler.de/

Edit: Sjekket selv omtalen deres av Stunner, som sier: "waterproof ripstop lining"

Så jeg antar den er forholdsvis regntett, ihvertfall vannavstøtende..

http://www.crumpler.de/?page=details&product_line=136

Jeg tror du får plass til det du trenger; "Holds: SLR body plus 2 lenses and accessories"

 

image1126013904.jpgfile1126014224.jpeg

Endret av anderfo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...