Gå til innhold

Slik fungerer Wii (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er enkelt å se fra demoen at kontrolleren fungerer svært bra og at det ikke er lag.

6139078[/snapback]

 

Fortell? Det eneste man ser er at kontrolleren klarer å registere et traff et sted i hånbevelgelsen, og at den klare å skille bevegelser med et raltivt langt mellomrom imellom fra hverandre. Jeg synes det er veldig vansklig å vite noe særlig når man ikke vet hva som skal til før noe regnes som et "treff" på tromma.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hva er egentlig den praktiske/revolusjonære forskjellen på dette og "gammel teknikk" som "EyeToy". (Bortsett fra at man ikke trenger kamera selvsagt..)

6139137[/snapback]

 

Har eyetoy taster som kan trykkes samtidig som bevegelse/rotasjon registreres? Har noen andre laget tilsvarende kontrollmulighet?

Hvordan kontrollene vil fungere i praksis gjenstår å se, men det er ingen tvil om at dette representerer en nytenking ingen andre har gjort så langt.

Lenke til kommentar
Det blir litt søkt å sammenligne dette med EyeToy. Uansett viser videoen over at det ikke er noe problemer med lag eller slikt, så den virker tydeligvis så bra som Nintendo har sagt hele tiden :)

6139968[/snapback]

 

Igjen, forklar hvorfor denne videon viser det? Du påstår det mange ganger, men du sier ikke hvorfor, eller svarer på innvendelsene.

 

AtW

Lenke til kommentar
Når han "slår", så kommer det lyd fra trommene på skjermen med en gang.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så viktig for deg å prøve å bevise at Wiimoten suger.

6140680[/snapback]

 

Hva legger du i å "slå" da? Det reagerer ikke med en dang bevegelsen begynner ihvertfall (noe den heller ikke burde), sålenge man ikke vet hva som må til for å få Wiien til å reagere (på dette spesifike programet), så sier det klippet veldig ite for å fortelle oss hvor responsivt det hele er.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så viktig for deg å komme med personige betraktninger, istedenfor å diskutere det interessante her, nemlig remoten.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er jo den som diskuteres, og det er ingenting som tyder på at den skulle være dårlig.

6141702[/snapback]

 

Jeg er enig, det er forløpig ingenting som tyder på at den er dålrig, men jeg synes heller ikke denne videoen viser at den nødvendigvis er bra, det virker foreløpig lettere usikkert i mine øyne.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det sier seg jo selv at å "slå" registreres i det bevegelsen stopper, dvs når aksellerometeret merker en markant endring i retning. Prøv selv å "slå" i lufta så skjønner du hva en mener.

 

Man kan så sammenligne med overnevnte video (jeg har ikke sett enda) for å vurdere hvorvidt den virker responsiv eller ikke. :)

Lenke til kommentar
Kan vi ikke heller bare vente med disse diskusjonene til konsollen kommer?

 

 

=)

6141985[/snapback]

 

 

Ganske enig der egentli... dog, spekulasjoner er jo altid morro / spennende, så lenge folk ikke blir for engasjerte/fanatiske, noe de desverre gjør :roll:

Lenke til kommentar
Det sier seg jo selv at å "slå" registreres i det bevegelsen stopper, dvs når aksellerometeret merker en markant endring i retning. Prøv selv å "slå" i lufta så skjønner du hva en mener.

 

Man kan så sammenligne med overnevnte video (jeg har ikke sett enda) for å vurdere hvorvidt den virker responsiv eller ikke. :)

6237156[/snapback]

 

Hvorfor sier det seg selv? La oss (rent hypotetisk) si at kontrolleren er treg, da kan det være mer hensiktsmessig å registere et treff akkurat før bevegelsen stopper, for å gjøre spillet bedre. Som sagt, jeg har ingen spesiell grunn til å tro kontrolleren er treg, men jeg synes ikke dette eksemplet viser at kontrolleren er kjapp.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Det sier seg jo selv at å "slå" registreres i det bevegelsen stopper, dvs når aksellerometeret merker en markant endring i retning. Prøv selv å "slå" i lufta så skjønner du hva en mener.

 

Man kan så sammenligne med overnevnte video (jeg har ikke sett enda) for å vurdere hvorvidt den virker responsiv eller ikke. :)

6237156[/snapback]

 

Hvorfor sier det seg selv? La oss (rent hypotetisk) si at kontrolleren er treg, da kan det være mer hensiktsmessig å registere et treff akkurat før bevegelsen stopper, for å gjøre spillet bedre. Som sagt, jeg har ingen spesiell grunn til å tro kontrolleren er treg, men jeg synes ikke dette eksemplet viser at kontrolleren er kjapp.

 

AtW

6237607[/snapback]

 

Sant det, men ut i fra det som er sagt om sensorene, og den info som er postet her, er det lite som tilsier dette, ett aksellerometer skal ikke være treigt, skal ikke være så veldig vanskelig å registerere endringer i bevegleser etc etc, nøyaktig og raskt, når det er dette de faktisk er laget for.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...