Gå til innhold

Sitter fast et sted i Dreamfall, hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har startet å spille Dreamfall, og jeg sitter nå fast.

Jeg er nesten på starten, etter at reez(eller hvordan det skrives) er "borte" og jeg har vært hos politiet som spurte spørsmål.

Og jeg går inn i leiligheten til Reez og der er det en såkalt "Spider".

Den gikk inn i dusjen og tok kvelden.

Så hva gjør jeg nå?!

Jeg har vært i huset jeg bor i, hos hun veninnen litt ned i gata og nesten overalt.

Reez sa jo at han hadde en notebook i leiligheten, og den var gjemt.

Er det den jeg skal prøve å finne nå? Jeg finner ihvertfall ikke noe som helst.

Trenger hjelp.

Hilsen,

Scott

Videoannonse
Annonse
Skrevet
så setter du hjernen inn i din egen lille kosebamse.

i din egen leilighet.

6096108[/snapback]

Ah, men jeg snakket jo med min egen bamse når jeg dro ditt.

Og det eneste jeg kunne gjøre var å spørre om det var noen beskjeder til meg, om hva jeg skulle gjøre idag, og at jeg skulle si at jeg ikke hadde så mye tid til bamsen.

Men jeg kan prøve igjen :)

Hilsen,

Scott

Skrevet
så setter du hjernen inn i din egen lille kosebamse.

i din egen leilighet.

6096108[/snapback]

Ah, men jeg snakket jo med min egen bamse når jeg dro ditt.

Og det eneste jeg kunne gjøre var å spørre om det var noen beskjeder til meg, om hva jeg skulle gjøre idag, og at jeg skulle si at jeg ikke hadde så mye tid til bamsen.

Men jeg kan prøve igjen :)

Hilsen,

Scott

6096121[/snapback]

hm. når du har fått tak i batterier (powersource) og hjernen skal du sette begge deler inn i en av bamsene. dem forteller deg da hvor notatblokken er.

Skrevet
hm. når du har fått tak i batterier (powersource) og hjernen skal du sette begge deler inn i en av bamsene. dem forteller deg da hvor notatblokken er.

6096152[/snapback]

Gikk nettopp tilbake til leiligheten nå og snakket med bamsen, jeg kunne ikke gjøre noe som hadde med hjernen til den andre bamsen.

Men batterier? Hvor får jeg tak i det? Har jeg det fra før?

Skrevet
Snakk med Liv om batteriet/hjernen.

6096280[/snapback]

Jeg har snakket med henne, men det eneste jeg gjør er å spørre om hvordan det går. Så sier hun ser deg senere. Det er alt, men jeg kan prøve igjen.

Tilbake om få minutter.

Skrevet

Hmm, mener å huske at jeg da kunne si til bjørnen min at jeg ville at den skulle skru seg av. Kan du kanskje "Bruke" de delene du har fra Reeza's bamse på Liv?

Skrevet
Hmm, mener å huske at jeg da kunne si til bjørnen min at jeg ville at den skulle skru seg av. Kan du kanskje "Bruke" de delene du har fra Reeza's bamse på Liv?

6096341[/snapback]

Klarte det nå :)

Måtte bare gå inn på items og "bruke" hjernen/'wapila noe' så begynte hun å snakke om den og ga meg en powersource noe.

Og nå har jeg skrudd av bamsen og trenger noe mer, en prosessor unit eller noe slikt.

Hvor får jeg tak i den?

Hilsen Scott

Skrevet (endret)

6096341[/snapback]

Klarte det nå :)

Måtte bare gå inn på items og "bruke" hjernen/'wapila noe' så begynte hun å snakke om den og ga meg en powersource noe.

Og nå har jeg skrudd av bamsen og trenger noe mer, en prosessor unit eller noe slikt.

Hvor får jeg tak i den?

Hilsen Scott

6096370[/snapback]

det er hjernen ;)

har du hjernen og powersource i inventoriet så er det bare å "velge dem" når du står foran bamsen.

hvis jeg husker riktig så åpner den en luke i gulvet hvor notatblokken ligger, da er det bare å ta med den til hu gærne teknodama

Endret av O.J
Skrevet

Når jeg velger "å bruke" wapilla fra den andre bamsen så sier hun at jeg må få Lucia til

å fungere først. Er det bamsen i leiligheten til Reez?

Takker for alle som hjelper! :)

Men nå tar jeg en tur ned til Seven og kjøper meg litt godis.

Hilsen Scott

Skrevet

Sånn, da har jeg kommet litt lengdre.

Er nå i New Port, og sitter nok en gang fast. :(

Jeg har fått tak i LockPicken og åpnet porten. Der ved den vakthunden er.

Meningen er vel at jeg skal komme inn bakdøren? Men den er låst.

Og jeg har dyttet den kontainteren/boksen til under vinduet. Men der kan jeg ikke gjøre noe.

Så hva gjør jeg nå?

Takker for hjelp!

Hilsen Scott

Skrevet

Snik deg forbi hunden og gå inn i verktøysboden som er der. Ta med et økseskaft(tror jeg). Gå ned stigen og opp på containeren, slå inn vinduet med skaftet.

Skrevet
Snik deg forbi hunden og gå inn i verktøysboden som er der. Ta med et økseskaft(tror jeg). Gå ned stigen og opp på containeren, slå inn vinduet med skaftet.

6097594[/snapback]

Prøvde det. Hunden våknet og hun sier noe slikt når jeg prøver å åpne døra til boden:

"I don't think it's locked, but the hings look a bit..."

Så hva gjør jeg nå?

Skrevet

Det er bare det du skal, men må snike så hunden ikke våkner. Mener bestemt at det ikke er så veldig vanskelig. Dt er bare å åpne døren til boden når du har kommet dit.

Lykke til!

Skrevet
Det er bare det du skal, men må snike så hunden ikke våkner. Mener bestemt at det ikke er så veldig vanskelig. Dt er bare å åpne døren til boden når du har kommet dit.

Lykke til!

6097762[/snapback]

Nå har jeg prøvd X antall ganger, og hunden våkner uansett!

Og når jeg prøver å åpne døra så sier hun jo bare "I don't think it's locked, but the hings look a bit rusty. It might creek"(ellerno)

Skrevet
Du, gutten.

Istedet for å lage en ny post hver eneste gang du setter deg "fast", gå hit

http://www.gamefaqs.com/computer/doswin/game/589700.html

Og les i walkthrough. Så spoiler du ikke alle puzzlene for folk som briefer innom denne tråden.

6097873[/snapback]

Så er det jo ikke min feil/problem om andre kommer hit hvis de ikke har spilt noe og kommet langt.

Men den du linket til er til XBOX, tipper vel at det ikke spiller noen rolle siden spillet er likt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...