Gå til innhold

hva er PWM?


Anbefalte innlegg

hey... installerte nettopp uguru til mit abit kort, etter at maskina begynte å pipe en del, fordi den er varm, ettelleranna sted, på uguru, står det temp på CPU, den var god, på SYS var den også god, men på noe som het PWM lå den rundt 60 - 70, når jeg begynner å spille så gikk den opp til 80 - 85 grader, og da begynte den å pipe

 

 

Så jeg lurer på hva er PWM?

 

takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av en eller annen grunn er som regel denne limiten for varsel for PWM satt til rundt 80-90 grader, men den kan ofte jobbe helt opp mot 120 grader før det er kritisk såvidt jeg vet.

 

Da jeg for lenge lenge siden fikk mitt nye P4 oppsett med en 2.4NW og Abit IS7 fikk jeg en ekkel piping i de første spillene jeg prøvde. Satte limiten høyere på PWM og har siden ikke hatt problemer.

 

Hva den er? Vel, den Wikipedia linken sa meg ingenting, da jeg kun leste de 2 første linjene eller så, men du trenger den sikkert=)

Lenke til kommentar

Min PWM ligger på rundt 40 grader idle og 60-70 grader under load. Det jeg skal fram til at min kamerat sin PWM ble veldig varm. Løsning : ta bort mye støv og møkk som samlet seg i de små bladene som er i viften og i rillene på kjøleren som sitter på PWM.

 

Jeg kjøpte en passiv kjøler som jeg brukte termisk lim på. Hater vifte støy og særlig når den ligger fra 4000-6000 rpm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...