Gå til innhold

Romskipspill ala X3, Freelancer med god fysikk?


Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, jeg lurer på om det finnes noen romskipspill som f.eks. X2, X3, Freelancer osv. hvor fysikken er modelert korrekt (tenker Newton her). Dvs. at man f.eks. må snu seg rundt og brenne motorene i motsatt retning for å stoppe osv. Og man trenger ikke å brenne motorene for å holde farten oppe, kun for å akselerere. Det eneste jeg vet om er de gamle Elite spillene (som er litt vel gamle for min smak), og det ryktede Elite 4, som jeg ikke finner noe info om annet enn en FAQ fra 2001.

 

Jeg har spilt en del X2, og syns det er kjempemoro, men det ødelegger veldig for meg at man må bruke så veldig urealistisk flysystem, så jeg lurer litt på om jeg skal kjøpe meg X3 eller ikke. Har lest at det finnes et "sladdesystem" elns. i dette, noen som kan si noe om det?

 

Takker for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wow! Hadde ikke trodd det fantes, men etter en kort test av demoen virker jo dette helt utrolig bra :) Jeg er nesten helt i ekstase her nå.

 

Vet du om det enda jobbes med spillet eller vil versjon 4.5 bli siste? Ville jo vært veldig synd det, men siden det er over et år siden siste versjon ble sluppet så regner jeg med det er siste versjon. Må teste demoen litt til, men regner med jeg vil kjøpe dette spillet. Har hatt lyst på noe slikt i lang tid nå.

 

Tusen takk for tipset :)

Lenke til kommentar

I freelancer er det faktisk sånn at du må ha motorene i gang for å kjøre i den andre retningen. Du kan slå av motorene, og da fortsetter skipet i samme retning uansett hvor mye du snur på skipet, det er veldig bra for å ta krappe svinger osv.. Jeg brukte det mye hvis jeg måtte ta _mange_ skip eller bare for å leke^^

Lenke til kommentar

Hei.

 

Glad du likte Starshatter. Jeg synes den er kjempekul, og kampanjene er fete når du kommer deg i ei større balje.

 

Milo som er sjefsduden jobber med en ganske diger oppgradering til spillet :) Det står litt om det på forumet dems...

 

Jeg anbefaler på det tyngste og sjekke mods sidene, det er en del fete mods som gir deg tilgang til fete skip.

 

 

Freelancer er fett nok, men har ikke fysikk, og skipa er ikke store nok.

X2 har jeg spillt..det var døllt, og kamp var døllt.

X3 har jeg ikke testa, men ryktene sier at det er omtrent det samme takk.

 

EVE spiller jeg selv, fett spill, men tar litt mye tid, og har ikke fysikk egentlig.

 

Janster

 

 

oj et par tips til starshatter.

 

Når du kommer deg i et frigate eller slikt, må du sloss veldig forsiktig...

Bruk targeting og sikt på moduler på fiendeskipa, slå ut laserene hans før de slår ut dine point-defense , ellers vil du spise missiler og dø rimelig kjapt.

 

engage -> sikt på x-laserene - > slå de ut -> slå ut hans point defense - > fyr løs med missiler.

 

Humre...så lenge du er 1 vs 1 kan du gjøre det bra slik hehe

Endret av Janster
Lenke til kommentar

Jeg er så uheldig at jeg ikke får spilt kampanje :(. Det har seg slik at når jeg laster en allerede påbegynt kampanje og går til missions, så blinker bare oppdragene forbi. Lurer derfor på om det finnes noen fine sider med single missions (de fungerer fint)? Fant ingen linker til mod sider på forumet (men er mulig jeg ikke har lett godt nok).

Lenke til kommentar

Rart, jeg kan ikke huske noen problemer med kampanje greia...

 

Annet enn at kampanjen var litt hard da, du må assigne deg til en skvadron selv dog, og det avhenger av din grad hva du kan fly.

 

Finnes noen mod sider med ymse under mods seksjonen på forumet

 

Litt lenge siden jeg spillte det selv, men jeg fant kampanjen til å være veldig morsom men som sagt, HARD og du må slite litt for å leve ...

 

Jeg skal titte litt for å se om jeg finner noen tips ellernoe, men forumet dems er stedet og sjekke

 

Hilsen

Janster

Lenke til kommentar

Har du samme problem som er beskrevet her? Dvs. at oppdragene i kampanjemodus etter å ha lastet en save bare blinker forbi uten at du får trykt på dem? Er så utrolig kjiipt. har kjempelyst til å få spilt, men jeg får jo ikke spilt kampanjen, og jeg finner heller ingen flere single missions :(

Lenke til kommentar

Hei, jeg eier ihvertfall spillet, det er temmelig billig og kjøpe de spilla fra matrixgames.

 

Uansett jeg har ikke hatt noen problemer med blinkende oppdrag på mitt spill..

 

Alt går rimlig greit egentlig, eneste problemet er at kampanjene er litt harde *host*

 

Aldri prøvd independance war dog .

 

Hilsen

Jan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...