BeeR Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Noen som har prøvd å installere en til harddisk i denne laptopen? Prøvde å sette i en ny disk, men fikk bare feilmelding under oppstart at den ikke fant noen bootbar disk, så det er tydelig at BIOS kun fant den nye disken og ikke den vanlige... Når jeg har i bare den vanlige disken kan jeg velge boot-sekvens i BIOS, men når jeg setter i den nye har jeg ikke lengere dette valget... merkelig... Den nye disken står som slave. Kan det være at den vanlige disken også står som slave som default...? Tips mottas med takk! :-) ...ellers strålende fornøyd med denne laptopen - kan anbefales! -M
nummersju Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 yo, har en sann data selv jeg, topp den. skjønner ikke helt hvordan det skal være noe problem med 2 hardisker, jeg bare kjøpte en å la den i den skuffen jeg kjøpte, også dyttet jeg den inn, windows fant disken, lurte åp om jeg ville ha raid, svarte nei, også var det bare å partisjonere å formatere etter.. nå bytter jeg frem og tilbake stadig, uten å ha noe problem med boot.. hmm, om du lurer på noe instillinger å sann så har ikke jeg gjort noe med bios...så jeg vet ikke helt
BeeR Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Skrevet 12. mai 2006 Merkelig. Hvilken disk satte du i? Satte du den nye disken til å være slave? Regner med at du satte i den nye disken før du bootet opp første gangen, eller hot-swappet du mens pc'en står på. Er usikker på om disken støtter hot-swap. Har lest forskjellige ting - vet du? -M
nummersju Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Stemmer, mulig jeg byttet på jumperne, men gjorde i alle fall ikke noe i bios. Kan skjekke det senere. Men presis nå driver jeg med noe greier på hardisken, kan nappe den ut å sjekke jumperene på neste restart. hot swap funker ikke her, har prøvd en gang, hang seg, men kan jo hende jeg gjorde noe galt, du får skrive hvordan det går med deg etterhvert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå