Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilke, og hvor kan man få billigst? 18"


Anbefalte innlegg

Prøver å finne noen billige 18" dekk til de nye valsene mine. Skulle vise seg å være vanskeligere enn jeg trodde.

 

Noen som har noen gode tips? Har sett noen nankang dekk. (Og Sunny dekkene på eiker, men jeg mistenker at begge er no skikkelig drit).

 

Noen som har no tips? (Merker, webshopper evnt?)

 

Har helst lyst til å betale mindre enn 1000, eller ikke veldig mye mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare en liten bi-kommentar. Er ikke alltid det lønner seg å sikte etter det billigste du finner. Jeg handla Goodyear 225/40/18 til bilen min for to år siden, disse kosta da 1600 kr stk. I dag, to somre og mange mil seinere er dem fortsatt ikke nevneverdig slitt. Gummien er fortsatt fin og mønsterdybden er atskillig dypere enn forventa.

 

Før dette, på min tidligere bil, handla jeg dem billigste 17" dekka jeg fant. Tror jeg ga 6-700 kr dekket eller.no... Holdt èn sesong før dem var både skeivslitt, steinharde og nesten uten spor igjen.

 

Bare et lite tips, så ikke vinniga går opp i spinninga. (no pun intended).

Lenke til kommentar
Falken er vel ganske langt fra Dunlop, selv om jeg vil si jeg personlig ikke liker noen av de spesielt godt :)

6126972[/snapback]

Hva er vitsen med komme med innlegg når du ikke har begreper om hva som er rett men bare synser? Dunlop og Falken lages på samme fabrikk i Japan. Falken/Dunlop

Endret av siggen7
Lenke til kommentar

Jeg har jobbet mye med dekk, så jeg vet det lages på samme fabrikk, men kvaliteten er langt fra det samme..

 

Det er ikke i nærheten av samme gummiblanding, men slitestyrken er så som så på begge ;)

 

Om du leser andre innlegg av meg her, så ser du at jeg har litt peil ;) (ikke for å skryte, men dekk er noe jeg inntereserer meg for)

Lenke til kommentar
Jeg har jobbet mye med dekk, så jeg vet det lages på samme fabrikk, men kvaliteten er langt fra det samme..

 

Det er ikke i nærheten av samme gummiblanding, men slitestyrken er så som så på begge ;)

 

Om du leser andre innlegg av meg her, så ser du at jeg har litt peil ;) (ikke for å skryte, men dekk er noe jeg inntereserer meg for)

6132049[/snapback]

Vel de dekkene jeg har kjøpt fra Falken har treadwear på 350 mens noen Dunlop jeg har hatt har treadwear på 200. Du finner sikkert eksempler på motsatt også i sortimanget til Dunlop/Falken. Så å si at alle dekkene til Dunlop/Falken har dårlig slitestyrke er feil.

Det er to forskjellige merker som blir laget på samme fabrikk. Er rimelig sikker på at de bruker samme gummiblanding men har forskjellig mønster. Det finnes vel ca 70 forskjellige dekk fra hver av merkene og 5-10 forskjellige typer. Sjekk tilsvarende dimensjon på Falken ZE512 og Dunlop SPFM901.

Endret av siggen7
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg handla fra dekkonline.com Se prisen og gråt. Kjøpte 2x 235/50-18 og 2x 255/45-18 for under 7.100,- Her snakker vi Goodyear Eagle F1. (For Bridgestone kostet bare bakdekka 7.500,- her i byen.) Prisen er inkl. frakt, moms og toll levert på døra! :D:D:yes::yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...