Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom vs Nextgentel


Anbefalte innlegg

Har i dag abonnement fra Bluecom som går ut 3. juni.

Vurderer å oppgradere / endre til ADSL 2+ hos Nextgentel.

 

Sendte en henvendelse til Bluecom om disse kunne tilby ADSL 2+ på mitt tlf.nr. Nedenfor svaret jeg fikk:

 

Svar:

Vi leverer ikke ADSL2+ på den sentralen du er knyttet til. Avstanden idag fra adressen din til sentralen er på 2347 meter. For å få ADSL 2+ må være mindre enn 2100 meter (ADSL2+ 10Mb), 1800m (ADSL2+ 15Mb) 600m (ADSL2+ 20Mb)

 

Jeg har tidligere sendt en mail til Nextgentel, og svaret da var at sentralen var klar for ADSL 2+.....??? Hvem har rett og feil?

 

Ser at Nextgentel har ADSL Free (6500/750) til 487,- pr. mnd og Bluecom kan tilby 6000/640 Kbps til 499,- pr. mnd. Er dette et bedre alternativ enn ADSL 2+ siden jeg er i grenseland ift. avstand til sentralen?

 

Noen som har noen svar eller tips.

 

Thanx

 

Qtip

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BLuecom opererer (tydeligvis) med en grense på 2100meter for å levere ADSL2+

 

Nextgentel opererer med en grense på 3000meter fra sentralen.

 

Så svaret er sansynigvis at begge to har rett. Bluecom er bare litt mer kresen på linjekvaliteten for at de skal begynne ADSL2+ leveanse. ADSL2+ er nemmelig meget avhengig av avstand for å få høy hastighet.

 

Tabell her gir en tommelfinger-regel på hva osm er realistisk å forvente seg utifra linjelengden du har:

http://www.nextgentel.no/privat/produkter/adsl2+/

f.eks. blir det da urealistisk å forvente 20Mbit i netto hastihet med din linje, men du kan veldig sansynlig få betdelig raskere linje enn de 6,5Mbit som en vanlig ADSL linje kan levere.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Anbefaler på ingen måte NGT til noen, jeg har NGT utelukkende på grunn av hastigheten dem kan levere meg, men det har kosta meg mye blod og svette skal jeg si deg. Huttetu...

 

Siden du bor såpass langt unna sentralen, vil du nok ikke få noe særlig glede av ADSL2+, og velger du alikevel ADSL2+ med NGT kan opplevelsen bli langt verre. Mitt råd er å holde deg til Bluecom og ta en av pakkene dem tilbyr.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer sterkt å oppgradere mitt abonnement hos Bluecom til 6000/640 Kbps kr 499,- per mnd. 5988,- per år.

 

Jeg har i dag et eldre ADSL modem fra Telenor (Alcatel Speedtouch) og en trådløs ruter

D-Link 624+. Vil dette by på noen problemer, spesielt med tanke på det eldre modemet når jeg oppgradere linjen?

 

Simen

 

Anbefaler på ingen måte NGT til noen, jeg har NGT utelukkende på grunn av hastigheten dem kan levere meg, men det har kosta meg mye blod og svette skal jeg si deg. Huttetu...

 

Siden du bor såpass langt unna sentralen, vil du nok ikke få noe særlig glede av ADSL2+, og velger du alikevel ADSL2+ med NGT kan opplevelsen bli langt verre. Mitt råd er å holde deg til Bluecom og ta en av pakkene dem tilbyr.

6080446[/snapback]

Lenke til kommentar
Anbefaler på ingen måte NGT til noen, jeg har NGT utelukkende på grunn av hastigheten dem kan levere meg, men det har kosta meg mye blod og svette skal jeg si deg. Huttetu

 

Fullstendig enig. Jeg så dum som jeg var. Jeg skulle gå over til NGT fra telenor den 26/04 pga det jeg har hørt fra en jeg kjenner om at de kan levere mer stabile linjer og at jeg faktisk kunne få høyere hastighet enn det telenor kunne tilby meg. Men det har vært et helvete med NGT. Jeg skulle som sagt ha fått linje fra NGT fra 26/04. men neida. 3-4 første dagene etterpå tilbringte jeg en god del tid med å ringe NGT for å fortelle de at jeg har ikke internett. etter 3-4 dager så fant de ut at de har sjekket ut feil router enn det jeg har. og etter de 3-4 dagene så fant de endelig ut at montøren hadde koblet meg feil i sentralen. ja det er sant. men det var ikke snakk om å kunne ordne opp i dette med en gang.neida.de skulle ligge saken til behandling.og det tok en og halv uke omtrent.jeg har mistet tellingen på hvor mange ganger jeg har ringt inn til NGT nå. Og jeg tør ikke tenke på hvor stor telefon regningen kommer til å bli. Jeg ringte til de idag og de spurte meg om kundenummer, jeg sa kundenummer og de sa navnet,,Eh og navnet de leste opp var naboen sitt navn..Altså er greit at naboen faktisk har NGT også men de har ingenting med meg å gjøre. Etter mye om og men så fikk jeg endelig kommet meg på nettet idag..Er nøyaktig 17 dager siden jeg skulle hatt internett. Så til folk som vurderer å skifte internett leverandør..HOLD DERE LANGT UNNA NGT..De har ikke kompetanse,de setter ikke kundene i fokus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...