Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror du skal ha ekstrem kjøling for å ta den 3700+ til 3.2ghz. Hvis du klarer 3ghz med en 3700+, så bør du være i syvende himmel. 3.2ghz med vannkjøling kan du nesten glemme.

6079072[/snapback]

 

^^

 

Dagens morsomste post det her :D

 

"Døh, du gidder ikke å bare skrive ned hvordan jeg skal få 10 sek i 1m superpi a??" :tease:

 

 

Men, det KAN være at du har fått en superchip, men jeg tviler.

Lenke til kommentar
Tror du skal ha ekstrem kjøling for å ta den 3700+ til 3.2ghz. Hvis du klarer 3ghz med en 3700+, så bør du være i syvende himmel. 3.2ghz med vannkjøling kan du nesten glemme.

6079072[/snapback]

har 3,0 ghz med stabilt 37 grader da!!

6079123[/snapback]

 

Så hva hindrer deg fra å øke den til 3,2ghz? :dongetit:

Lenke til kommentar
Tror du skal ha ekstrem kjøling for å ta den 3700+ til 3.2ghz. Hvis du klarer 3ghz med en 3700+, så bør du være i syvende himmel. 3.2ghz med vannkjøling kan du nesten glemme.

6079072[/snapback]

har 3,0 ghz med stabilt 37 grader da!!

6079123[/snapback]

edit 35 faktisk

Lenke til kommentar
Tror du skal ha ekstrem kjøling for å ta den 3700+ til 3.2ghz. Hvis du klarer 3ghz med en 3700+, så bør du være i syvende himmel. 3.2ghz med vannkjøling kan du nesten glemme.

6079072[/snapback]

har 3,0 ghz med stabilt 37 grader da!!

6079123[/snapback]

 

Så hva hindrer deg fra å øke den til 3,2ghz? :dongetit:

6079143[/snapback]

vet ikke pc`n blir ustabil så derfor ville jeg ha et opsett.......men det er ikke noe mellom ting mellom 133 og 166 på ram`n det er domt:S

Lenke til kommentar
Tror du skal ha ekstrem kjøling for å ta den 3700+ til 3.2ghz. Hvis du klarer 3ghz med en 3700+, så bør du være i syvende himmel. 3.2ghz med vannkjøling kan du nesten glemme.

6079072[/snapback]

har 3,0 ghz med stabilt 37 grader da!!

6079123[/snapback]

 

Så hva hindrer deg fra å øke den til 3,2ghz? :dongetit:

6079143[/snapback]

vet ikke pc`n blir ustabil så derfor ville jeg ha et opsett.......men det er ikke noe mellom ting mellom 133 og 166 på ram`n det er domt:S

6079164[/snapback]

 

Du må da i hvert fall oppgi hva du har gjort/innstillinger osv. :shrug:

(gir opp)

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke at du skal øke vcore særlig mye mer, du nærmer deg "drep cpu'en nå" grensen. Men skal si at du har lav temp på så høy vcore, hehe. Din cpu har nådd sin grense. Med ekstrem kjøling vil du kanskje klare 3.2ghz.

 

En ting til, er det 37 grader load eller idle? Idle temp har ikke så mye å si. Selvom tempen er lav så har cpu'ene en grense. Må du sette 1.67v for å kjøre 3ghz, tror cpu'en har nådd sin topp.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Innstilling? Til hva da, det er cpu'en din som ikke er stabil, og har nok ikke noe med andre ting i pc'en din å gjøre. Du kan prøve å sette multiplier til 10 og sette 310 som htt, prøv igjen. Hold rambrikkene så lav osm mulig når du tester ut cpu'en, sette på den laveste divider, det gjør ikke noe. Akkurat nå bør du konsentrere deg om cpu'en. Og jeg vil ikke anbefale noe særlig over den vcore osm du allerede har nå. Men du kan godt gi den 1.7v+. Sjansen for at den ryker øker også med spenningsøkning.

 

Som managhead sier, kjør super pi 32 m testen, tar rundt 27 min når man har klokket cpu'en såpass høyt. Passerer du den testen, så kan du kjøre videre, hvis du ikke klarer det, så er det lite vits å prøve mer uten å øke vcore.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...