Gå til innhold

Hva kjennetegner gamere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skriver et kåseri om hva som kjennetegner gamere.

Har noen gode ideer, som jeg kan ta med. Noe humoristisk.

Takk!

I need more info!

Mer enn bare spill, men litt hverdagsliv.

Tusen takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lite trent, spinkle likbleke armer, svett og stinkende, aldri snakket med en jente før. Det er hvertfall stereotypen, den normale gameren er vel egentlig ganske normal.

Skrevet

Det er mange typer gamere.

Noen isolérer seg fra samfunnet og lever kun for spilling.

Noen (fjortiser) tror de er veldig proffesjonelle, men er egentlig ikke det. De bruker en haug med slenguttrykk, gjerne uten å vite den riktige betydningen. Mange i denne gruppen spiller CS, og dette får innflytelse for språket.

Andre er normale.

Noen er litt blandet. Men dette var kort sagt.

Hilsen,

efikkan.

Skrevet (endret)
Lite trent, spinkle likbleke armer, svett og stinkende, aldri snakket med en jente før. Det er hvertfall stereotypen, den normale gameren er vel egentlig ganske normal.

6078746[/snapback]

Syns det høres mer ut som stereotypen av en Linux-bruker eller programmerer. Ikke en gamer.

Eller en gother/satanist.

Eller en helt regular usosial og usunn ungdom.

Gamere er ganske normale folk... Hvem faen er det som ikke spiller spill for tia?

Eller snakker du om ultra-hardcore cyber athletes gamere? Hehe.

Endret av BTK
Skrevet (endret)

Det er et kåseri, jeg fikk tilbakemelding. Fra læreren min:

Dette Var Bra! Engasjert!

Utviklingsmuligheter: Kåseri er enda litt mer løssluppent i stilen. Du kan bli enda mer usaklig og tulle enda mer med deg selv og andre "gamere".

Arbeid videre: Klarer du å komme på enda flere fordommer andre har mot dere? For så å tulle med disse fordommene, overdrive skikkelig.

JEG SKAL HA EN 5`ER I MAPPE I NORSK. PLEASE HELP ME TO GET MORE FUNNY! :p

HAR UPLOADET KÅSERIET MITT, LES FOLKENS. Kan noen hjelpe meg med noen forbedringer?

Unnskyld for caps-lock.

Hva_kjennetegner_gamere.doc

Endret av nasir91
Skrevet

http://www.ctrlaltdel-online.com/comic.php?d=20021023

Tegneserie om gamere, veldig bra.

Du kan nevne det at gamere nesten har et religiøst forhold til spill. Det lar dem ta plass i andre verdener, hvor vi kan gjøre hva vi vil innenfor spillets grenser.

Å slå en vanskelig boss, eller å slå en rekord, kan nesten sammenlignes med å krysse Nordpolen for første gang. Overdrevet selvsagt, men du skriver jo et kåseri.

Dessuten er det mange (bl.a. Jack Thompson) som gir spill skylden for vold, hvilket vi svarer:

http://www.ctrlaltdel-online.com/comic.php?d=20051012

Skrevet

En gamer er vel helt som normale folk, selv ser jeg på meg selv som gamer, men jeg gjør andre ting også.

Trener, spiller fotball og er i fysisk aktivitet som alle andre

Skrevet

JEG SKAL HA EN 5`ER I MAPPE I NORSK. PLEASE HELP ME TO GET MORE FUNNY! :p

HAR UPLOADET KÅSERIET MITT, LES FOLKENS. Kan noen hjelpe meg med noen forbedringer?

Ok, kjeder meg, så skal leke litt slem norsklærer :)

En tekst er mer enn tilfeldige setninger satt ved siden av hverandre. Hvis du er i nærheten av en 6'er i norsk, har det enten gått inflasjon i karakterene siden jeg gikk på skolen eller så har norsk-kunnskapene gått til helvete :(

1. Bruk mer tid på språket, og på å uttrykke deg. 90% av setningsflyten bestemmes av hvordan setningene begynner. Aldri noensinne begynn enn setning med 'Og' (utenom de gangene det passer:p, men 95% av gangene man begynner en setning med 'og' finnes det en bedre omskrivning som er enkel å finne)

2. Bruk mer tid på hver tanke du kommer med. Hvis du ikke vil at teksten din skal se ut som den er skrivi av en 4-åring på sukker-kick så hold hver paragraf til noenlunde samme emnet. Du gjør dette greit på siste halvdel av siste side.

3. 'Linjeskift' finnes ikke. Enten begynn ny paragraf eller ikke.

Det er forsåvidt ikke spesielt mye retting som skal til før teksten din blir mye bedre dog. Tar noen utdrag og kommenterer dem litt jeg :):

Vi gamere blir sett på som asosiale mennesker. Men vi gamere er ikke bare noen asosiale mennesker som spiller hele tiden uten å gå ut. Det er kultur, det vi gamere driver på med.

'Vi gamere' er repetert en gang for mye her. En repitisjon er fint som språklig virkemiddel, to stykker på kort tid bare stykker opp setningene. Vær forsiktig med språklige virkemiddel!

Greit.. du kommer her med et utsagn. 'Gaming er kultur'. Da du bruke minst 2-3 setninger etterpå til å harsjelere/forklare dette. Hvis ikke blir hele tredje setninga et løst, intetsigende utsagn som henger i intet. Det vil vi vel ikke ha?

Forslag til fortsettelse:

'Kunstere er jo som kjent ofte bleke, rare og bruker all tida si på å henge på rare kafeer. Vi gamere er jo også bleke og rare, og bruker all tida vår på å spille rare dataspill. Da må jo det vi holder på med være kultur. Alt annet blir for dumt!'

Men det varierer fra enhver gamer om hvor lang tid en gamer bruker på spill. Vi gamere er delt inn i noen nivåer, noen blir kalt for ”hardcore gamere”, det er de som spiller hele tiden. Men så finnes det en annen slag av gamere som blir kalt for ”soft gamere”. Det er de som ikke spiller så veldig mye.

Hvorfor er dette med? Å.. du har noen fine navn 'hardcore gamere' og 'soft gamere' som du får introdusert..men du gjør jo ingenting med begrepene. De blir overhodet ikke nevnt seinere i teksten, og måten du introduserer dem på er heller ikke morsom. Hvis det er ment å være reint informerende så har det også svakheter: 'Vi gamere er delt inn i noen nivåer' ..åh, er vi? Hvem sier det? Det er en gigantisk forskjell på 'Vi gamere kan deles inn i', og 'Vi gamere er delt inn i'.

Å prate meget sterkt nedsettende om den ene gruppa kan være et språklig virkemiddel som gjør denne passasjen endel mer interessant. Selfølgelig, pass på å overdrive nok til at ingen kan mistenke deg for å mene det seriøst :)

'Men, det varierer mellom gamere hvor mye tid vi bruker på spill. Man kan egentlig dele oss inn i to grupper. 'Hardcore gamere', vi som veit hva vi holder på med og er flinke, og 'soft gamere'. 'Soft gamere' er de som bare later som om de er gamere. De spiller kanskje bare data 4-5 timer hver dag, og flere av dem drar opptil flere ganger i uka på såkallte 'fotball-treninger', hvor man angivelig løper rundt i sirkel og sparker på en ball eller noe. Vi skjønner oss ikke helt på disse.

Skrevet

Har ikke lest alle postene her men:

stereotypen av en som spiller pc spill er en asosial spinkel liten gutt som sitter inne på rommet sitt hele dagen og spiller. har få/ingen venner, og dedikerer tiden sin til å skyte virtuelle fiender (litt satt på spissen, sikker en del gamle som tror det)

I dag er synet litt mer balansert. gamere er ofte mere sosiale enn mange andre og spill kan være noe folk samles rundt. kan kalles sosialiserende.

dette blir støttet av nyere forskning.

det at spill gjør noen voldelige er bs. dem som går og skyter noen etter å ha spilt GTA har ganske sikkert alvorlige voldstedenser fra før av, lenge før de spilte spillet.

Skrevet
Gamere vil finne linken nedenfor artig.

Wake me up at E3

6106486[/snapback]

Fant den litt morsom, men nå trenger jeg en KRAFTIG qtips å renske ørene med for det var så bortinatta surt. Kyr som føder er renere i tonene enn sangstemmen til kisen som sang den sangen :)

Anyway.

Hva kjennetegner en gamer? Er gamer en egen sort nå? Jeg anser gameing som en hobby, på lik linje som filmentusiaster ser film og "bokormer" leser bøker. Å spille spill er en interesse som har vokst seg større over årene. Kan vel også spørre "hva kjennetegner en filmentusiast", for det er det samme. Er bare en interesse, og kjennetegnet med en "gamer" er vel det samme for alle som er brennende interesert i noe.

Jeg er vel en "gamer" da, spill en del spill og er meget glad når et spill kommer ut som jeg har ventet lenge på. Men samme oppførsel finner du egentlig hos alle med en interesse. Jeg bruker nå filmentusiasten igjen da, men når det kommer en film som han har ventet på lenge, så er han like glad som en gamer.

Så hva kjennetegner en gamer da? Egentlig er det samme kjennetegn som med alle andre entusiaster, bare med den forskjellen at mange stempler gamere som nerder med en gang, som er asosial og skriver med tall istede for bokstaver. Det er vel mer et vrangsyn enn sannhet. My opinion.

Gjest Slettet+56132
Skrevet

6078746[/snapback]

Oi, da er ikke jeg gamer :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...