Gå til innhold

Fredriksen flagger ut.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Venstresidens helter som kan holde seg hjemme med sin rikdom er det ingenting galen med, folket eter sukkerrør hver dag til middag mens gubben samler penger. http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/05/06/465439.html  :whistle:

6075164[/snapback]

Begynner vel å bli en passelig usakelig avsporing. Men samtidig så er det jo tydelig for alle og enhver at Castro har en svært prangende og ekstragavant livsstil! Men heldigvis så er nok handelsboikotten til Usa til det beste for Cubas innbyggere!

Lenke til kommentar
Du er ikke så veldig gammel, er du?

Jeg har ikke opplevd noen verdenskriger nei.

 

For dette er nemlig ikke noe nytt. Til enhver tid har rike nordmenn flyttet ut av landet og "tatt pengene sine med seg". Og like ofte har noen spådd at nå kommer det til å gå til hel**te med Norge.

 

Det er alltid trist når penger forsvinner ut av Norge, uavhengig om det skjer i dag, for 10 år siden, eller om 10 år. Tråden var i utgangspunktet ment for å sette fokus på hvordan de rike i Norge faktisk blir plaget og mobbet bare fordi de er mer vellykede. Disse menneskene som startet med praktisk talt tomme hender og nå betaler lønningene til hundrevis av nordmenn _er_ det norske næringslivet. Å se det faller sammen fordi vi nordmenn er griske og misunnelige er trist.

Lenke til kommentar

 

- SVs parlamentariske leder Inge Ryan har sagt at de vil flå Fredriksen, og de har antydet at han skulle tvinges til Norge. Den typen mobbing kan ha ført til at han ikke vil være interessert i å være norsk statsborger lenger. Det synes jeg er uheldig, sier Frps skatte- og avgiftspolitiske talsmann, Gjermund Hagesæter til NA24.

 

SVÆRT uheldig.

Lenke til kommentar

 

- SVs parlamentariske leder Inge Ryan har sagt at de vil flå Fredriksen, og de har antydet at han skulle tvinges til Norge. Den typen mobbing kan ha ført til at han ikke vil være interessert i å være norsk statsborger lenger. Det synes jeg er uheldig, sier Frps skatte- og avgiftspolitiske talsmann, Gjermund Hagesæter til NA24.

 

SVÆRT uheldig.

6075345[/snapback]

 

Røkke og noen tusen arbeidsplasser neste ?

Lenke til kommentar
Du skal ikke se bort i fra at Fredriksen har betalt mer skatt til Norge gjennom tiden enn alle på forumet her til sammen :p

 

 

ca 0?

 

Sveisersønnen fra Oslo Øst bør være et forbilde for oss alle, på de fleste områdene. Han har gjort det ekstremt bra, og alt han tar i ser ut til å bli til gull. Han er et levende bevis på at det er arbeidet som adler mannen. Allikevel vil jeg anbefale trådstarter å sette seg litt mer inn i Fredriksens liv og forretningsmetoder før han velger å kanonisere Fredriksen.

 

Det at han nå endelig har levert inn passet er ingen stor ting. Han har aldri betalt noen vesentlig skatt til Norge, og kommer aldri til å gjøre det. Han er enda norsk og vil fortsette med å pløye pengene sine inn i norske prosjekter og bedrifter.

 

Det er alltid trist når penger forsvinner ut av Norge, uavhengig om det skjer i dag, for 10 år siden, eller om 10 år.

Penger som forsvinner ut av Norge er alltid trist, men det er ikke det som skjer nå. Fredde har aldri hatt mer penger investert i det norske næringslivet enn det han har nå.

 

Edit: lefi

Endret av KurtM
Lenke til kommentar

 

- SVs parlamentariske leder Inge Ryan har sagt at de vil flå Fredriksen, og de har antydet at han skulle tvinges til Norge. Den typen mobbing kan ha ført til at han ikke vil være interessert i å være norsk statsborger lenger. Det synes jeg er uheldig, sier Frps skatte- og avgiftspolitiske talsmann, Gjermund Hagesæter til NA24.

 

SVÆRT uheldig.

6075345[/snapback]

 

Røkke og noen tusen arbeidsplasser neste ?

6075377[/snapback]

 

Om jeg ikke husker helt feil flyttet Røkke og hans selskaper fra London til Norge for ikke mange år siden. Han sa vel den gang også at skattetrykket i Norge ikke var så ille som mange vil ha det til?

Lenke til kommentar

 

- SVs parlamentariske leder Inge Ryan har sagt at de vil flå Fredriksen, og de har antydet at han skulle tvinges til Norge. Den typen mobbing kan ha ført til at han ikke vil være interessert i å være norsk statsborger lenger. Det synes jeg er uheldig, sier Frps skatte- og avgiftspolitiske talsmann, Gjermund Hagesæter til NA24.

 

SVÆRT uheldig.

6075345[/snapback]

 

Røkke og noen tusen arbeidsplasser neste ?

6075377[/snapback]

 

Om jeg ikke husker helt feil flyttet Røkke og hans selskaper fra London til Norge for ikke mange år siden. Han sa vel den gang også at skattetrykket i Norge ikke var så ille som mange vil ha det til?

6075528[/snapback]

 

Jepp :) Røkke kom tilbake.

 

Ang. skatter: http://pub.tv2.no/nettavisen/na24/naerings...ticle633293.ece

 

Dessuten mange glemmer helt avgiftsnivået her på berget..

Lenke til kommentar

Det at Fredriksen leverer inn det norske passet, er om jeg ikke tar feil, kun en praktisk detalj. Han har hatt bostedsadresse på Kypros i mange år allerede, og har nok derfor ikke skattet nevneverdige beløp til Norge som privatperson.

Lenke til kommentar
Det at Fredriksen leverer inn det norske passet, er om jeg ikke tar feil, kun en praktisk detalj. Han har hatt bostedsadresse på Kypros i mange år allerede, og har nok derfor ikke skattet nevneverdige beløp til Norge som privatperson.

6075674[/snapback]

 

Han flyttet ut 1978... ;)

Lenke til kommentar
Han flyttet ut 1978... ;)

6075720[/snapback]

 

Ja det er en stund siden det!

Da har han vel ikke akkurat pøst penger inn i statskassa i form av formue- og inntektsskatt. Så dette er ikke akkurat noe vi "mister" nå som han leverer inn passet!

Lenke til kommentar
Du skal ikke se bort i fra at Fredriksen har betalt mer skatt til Norge gjennom tiden enn alle på forumet her til sammen :p

 

ca 0?

 

 

Er du riktig klok?

Hvor mange skattekroner tror du bedriftene hans har generert tilsammen? Er ikke småsummer vi snakker om her.

 

Summene staten får inn via personskatt, er bare en liten del av samlet skatteinntekt. Skatter fra bedriftene står for mesteparten av dette beløpet. Derfor er det viktig å la folk som skaper disse bedriftene gode skattebetingelser, slik at de fortsetter å investere her i Norge.

Lenke til kommentar

Ja hvor mange skattekroner har bedriftene hans generert i Norge? Eller er det slik at han faktisk ikke har har så mange bedrifter i Norge fordi han har flyttet dem til skatteparadiser, og det han har i Norge tapper han slik at de heller ikke blir skattepliktige?

 

Kan noen vise til hvilket Fredriksen selskap som har betalt alle disse skattekronene i Norge?

Lenke til kommentar
Ja hvor mange skattekroner har bedriftene hans generert i Norge? Eller er det slik at han faktisk ikke har har så mange bedrifter i Norge fordi han har flyttet dem til skatteparadiser, og det han har i Norge tapper han slik at de heller ikke blir skattepliktige?

 

Kan noen vise til hvilket Fredriksen selskap som har betalt alle disse skattekronene i Norge?

6075897[/snapback]

 

Fredriksens argumentasjon er at Frontline de siste årene har generert hundretalls millioner i norsk verdiskaping gjennom kjøp av tjenester og utstyr fra norske leverandører, samt arbeidsplassene i Frontline. Gjennom direkte og indirekte beskatning er denne verdiskapingen betydelig større enn en enkelt persons beskatning i disse årene, sier han.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=253364

 

Vet ikke hvor mange arbeidsplasser Panfish/Fjord Seawood, Aktiv kapital osv. har her i Norge...

http://pub.tv2.no/nettavisen/na24/naerings...ticle607625.ece

Lenke til kommentar
Du skal ikke se bort i fra at Fredriksen har betalt mer skatt til Norge gjennom tiden enn alle på forumet her til sammen :p

 

ca 0?

 

 

Er du riktig klok?

Hvor mange skattekroner tror du bedriftene hans har generert tilsammen? Er ikke småsummer vi snakker om her.

 

Summene staten får inn via personskatt, er bare en liten del av samlet skatteinntekt. Skatter fra bedriftene står for mesteparten av dette beløpet. Derfor er det viktig å la folk som skaper disse bedriftene gode skattebetingelser, slik at de fortsetter å investere her i Norge.

6075779[/snapback]

 

Bedriftene hans? Formelt eier John Fredriksen ikke en eneste aksje i noen norske selskaper, men det er en helt annen diskusjon. Disse bedriftene, hvor Fredriksen er tungt inne, vil vel fortsette å betale skatt til Norge selv om Fredriksen leverer inn passet sitt? Dessuten var det snakk om John Fredriksen her, ikke bedriftene hvor han er representert. Poenget mitt er at hele denne saken er en bagatell. At latterlige avgifter og skatter skremmer bort de ressurssterke er en kjent sak.

 

Det som ikke er en bagatell er når selskaper flagger ut, feks. Frontline som er et Panama selskap, pga dårlige betingelser/høye skatter og avgifter.

 

Tror du han vil slutte å investere i Norge etter han har levert inn passet? Tullball.

Lenke til kommentar

La ham flytte, det som er være, er at han får kjøpe seg opp i laksenæringen.

 

En næring som genererer få arbeidsplasser i distriktene, men istede båndlegger store områder og er en konstant forurensningskilde og trussel mot villaksen.

 

Her i kommunen er det titalls med km fortøyningsutstyr som er forlatt siden begynnelse av 70-tallet.

 

Ingenting er gjordt for og rydde opp, selv om regelverket sier det er kommunen som siste instans har ansvaret.

 

Norsk sjøfart er uvesentlig for folk flest, selv her på kysten er det nærmest ikke norske sjøfolk igjen.

 

Hvordan det da går med disse redere bryr meg ikke.

 

Her var innlandskommuner hvor den viktigste sysselsetting for mannfolk på 50 og 60-tallet var sjøfart.

 

Nå fins det knapt sjømenn der mer overhodet.

Lenke til kommentar

Huff jeg orker ikke engang og begynne med Quotes, hadde tatt meg hele dagen...

 

Slik jeg har forstått det så syntes Fredriksen at skattesystemet i Norge var for ustabilt. Hver gang noen nye kommer til makten så endrer de på ting og tang i skattereglene. I tillegg vil jeg påstå at vi betaler altfor mye skatt her til lands og at Fredriksen er av samme oppfatning. Det at noen i visse tilfeller skal ligge over 50% i skatt er hårreisende! Det viser bare litt av den kulturen som eksisterer her i landet. Nemlig at man skal "straffe" de som har mer enn andre. Hva er galt med en flat beskatning på f.eks. 35%? (ikke ta dette som en eksakt sats på skatten!!). Betaler alle en lik prosentvis skatt vil de som tjener mer bidra til mer i reell sum betalt, og det vil være rettferdig.

 

Man kan jo heller ikke se bort ifra at det faktisk, som nevnt tidligere, eksisterer en misunnelseskultur her i landet. Hvorfor kan ikke rikfolk som Fredriksen, Røkke, Vollvik og andre få tjene så mye de klarer(innenfor lovens grenser selvfølgelig) og bruke pengene sine på hva de vil uten at andre skal uttale seg negativt om det? Det beste eksempelet på dette de siste årene er vel Røkke som i sin forrige storhetstid kjøpte båt til 500 mill og Boeing Business Jet til sikkert noen hundre mill og diverse hus, hytter og biler. Selvfølgelig måtte det komme diverse uttalelser fra folk om dette som ikke alltid var like positive. La de være i fred for f***!! Disse menneskene er viktige for norsk økonomi og sysselsetting. Det er dyktige mennesker som har jobbet seg halvt ihjel for å komme der de er i dag.

Endret av Reincard
Lenke til kommentar

 

Ja? Han startet på null og er idag en av verdens rikeste menn. Er ikke det et forbilde?

 

Dessuten, kypros har 3 offisielle språk: Gresk, tyrkisk og engelsk:thumbup:

6074922[/snapback]

 

Jepp, han fikk en jobb som skipsmegler gjennon en kompis, og jobbet seg opp derfor. Det er dog verdt å merke seg at han fikk muligheten som kompistjeneste, ikke ved å jobbe seg opp.

 

Man kan forresten spørre seg hvor viktig foreldres inntekt var på den tiden han jobbet seg opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...