Gå til innhold

Firefox: Hjelp til å finne en extension

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg er på jakt efter en extension jeg vet eksisterer i Firefox. Den er også innebygd i Opera, og det finnes også en extension til den i Explorer. Jeg tenker på den hvor man beverer musa i bestemte retninger, og så kan man gå tilbake, forover og slikt. Noen som husker hva den heter?

Jeg er også på jakt efter en annen: Den som fjerner reklame på diverse websider, samt popups, osv.

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er også på jakt efter en annen: Den som fjerner reklame på diverse websider, samt popups, osv.

6071979[/snapback]

Kan det være NoScript?

Skrevet

Du har Adblock, Adblocker, osv... mange varianter, med ganske like navn. Min favoritt er dog "AdBlock" som du finner på mozilla sine hjemmesider.

Skrevet

Jeg har ikke prøvd den så mye, men de gangene jeg prøve den måtte jeg høyreklikke på alt. Det var også litt vanskelig å få vekk flash som du sier.

Kanskje noen her har mer erfaringer med den.

Skrevet

Adblock er den mest geniale plugin jeg noensinne har vært borti.

Når du installerer det, blokkerer visse reklamer, som for eksempel */Ads/*, hvor * betyr alt før/etter.

Men en dum feil jeg også gjorde når jeg først installerte det, var å blokkere en og en bilde/flash/iframe, som gjorde det hele håpløst, ettersom de fleste sider har en bannerrander, altså at for hver gang du reloader vinduet, kommer et nytt reklame-banner.

Så istedet, finn "kilden" det kommer fra. Når du høyreklikker et bilde og velger "Adblock image...", så ser du etter hvor den mappa kommer fra. Oftest ligger bildet inn i en mappe hvor alle andre reklame-bannerne ligger. Så da adblocker du hele den mappa, og slipper da å måtte blokkere hver bilde.

F. eks. Det er ikke vits å blokkere http://reklameside.no/annonser/1.gif, men istedet tar du å blokkerer http://reklameside.no/annonser/* eller */annonser/*.

Et ganske nyttig tips som sparer deg for mye tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...