Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Testet hardware, fortsatt ingen boot


Anbefalte innlegg

Hei.

Som nevnt i tidligere innlegg får jeg ikke maskinen min opp og gå igjenn. Etter at jeg tok ut prosessor og minne for å blåse vekk støv har ikke maskinen startet som den skal. Vifter og hardisker snurrer, før alt låser seg. Jeg får aldri opp bios eller noe bilde på skjermen. Usb-enheter får ikke strøm, power og reset knappene funker ikke og cd-rommen lar seg ikke åpne med ide kablen plugget i. Har testet systemet med internt skjermkort og et eksternt radeon-kort, uten resultat.

 

se her og her for bedre beskrivelse, samt hardware benyttet i maskinen.

 

Jeg har testet systemet med annen ram og ny strømforsyning, uten resultat. Jeg har også hatt hovedkort og cpu påå feilsøking hos komplett, hvor alt ble testet til å fungere som det skal.

 

Jeg lurer derfor på om noen her kan ha noen tips på hva som kan være galt? Har levd uten maskinen i maaaange måneder nå, og skjønner ikke hva som kan være galt. Jeg får heller aldri noen biip-lyder.

 

Håper på hjelp, da dette snart tar knekken på meg. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser at du har feilsøkt på alt annet enn grafikkort, eller kaskje jeg har oversett noe? du bruker vel ikke onboard skjermkort? kjenner ikke til HK'et ditt, men har du evt prøvd å boote opp med annet skjermkort?

6077190[/snapback]

 

Hei.

Jeg har prøvd med onboard skjermkortet og et eksternt radeon 9550 (tror det var det...) Begge kortene har funket fint med maskinen tidligere.

 

Den nye strømforsyningen gir kun 300W (Claes Olson :innocent: ), men det skulle vel være mer enn nok til å dra i gang systemet? Ser det er flere som har liknende problemer, og da er det som regel PSU som gir problemer.

:innocent:

Lenke til kommentar

det er sikkert bare noe magisk som har skjedd.

Ta ut alle komponentene, legg de på et bord eller noe, tatt fra verandre, og la de ligge der over natta, ta ut batteriet i hk å.

Så når du våkner om morran, setter du det sammen igjen, og ser om det funker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...