Gå til innhold

Lanseringspris PS3: $499 eller $599


Anbefalte innlegg

sony tenkte vel som så at hvem treng vel EGENTLIG to HDMI kontakter.

6068860[/snapback]

Er helt enig. Men det er jo litt humor i at dette var noe de hypet veldig på forhånd da.

6068927[/snapback]

 

Jepp, kor mange ganger har ikkje vi fått høre fra Sony leiren at 360 bare kan spillest på 1 skjerm? OMG!111 Lollol! 360 sux for teh win11.

 

Eg ler litt av Sony her eg sitter. Sorry altså.

6069010[/snapback]

 

Jeg er kanskje blitt for gammel og kynisk, men personlig er jeg hverken særlig skuffet eller ovverrasket over dette, PS3 ser ut til å bli som forventet om man hadde et litt mer edruelig syn på dette enn sonys propaganda.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå ønsker kanskje noen å pynte litt på sannheten for å overtale seg selv om at dette ikke er så ille, men i følge gamer.no sin dekning av pressekonferansen sier Sony at prisen i Europa er €499 og €599. Altså ikke dollar. Hvis du bruker valutakalkulatoren på n24.no så blir det henholdsvis 3881,37 og 4659,2.

 

Høres ikke så mye ut direkte omregnet, men så er jo spørsmålet hvor mye som kommer i tillegg til den prisen (moms, fortjeneste i minst to ledd) og hvis dere er heldige så dumper kanskje en av de store kjedene prisen.

 

Så med mindre du skal importere PS3 fra USA så bruk Europa prisene: 499 og 599 EURO.

Lenke til kommentar
Denne maskinen kjører nok ikke dual 1080p nei. Det er mange innlegg fra Sony fanboys rundt om på dette forumet som trenger å redigeres nå.

6069167[/snapback]

 

Det er vel praktisk umulig. Er det ikke bare 1 HDMI utgang på konsollen, eller?

 

"Billig" varianten er jo håpløs. Blue Ray filmer må kjøre via HDMI for å kunne vises i 1080P, ellers blir det vel 540P hvis jeg forstår riktig. Greit nok at det ikke er mange med 1080P skjermer ennå, men er jo litt surt for de som kjøper den 'billige' utgaven og finner ut etter et par år at deres nyinnkjøpte 1080P skjerm ikke kan utnyttes.

 

Er jo også litt merkelig med en konsoll der én utgave ikke kan kjøre spill/film i like høy oppløsning som den andre utgaven fordi den mangler riktig utgang. Man kan kritisere MS for å gi ut 2 forskjellige varianter av X360, men den billige kunne iallefall oppgraderes til en Premium.

Lenke til kommentar

Kostet ikke Xbox 360 Premium 399 € ved lansering? Elkjøp solgte den da for 2895 i begynnelsen, altså noen hundrelapper mindre enn den generelle prisen for Europa. Ut fra det er det vel ikke grunn til å tro at PS3 60 GB vil koste mer enn 5000 kr. Kanskje man vil få et lignende introduksjonstilbud fra noen butikker på 4495 kr.

Lenke til kommentar

Nå er det vel litt usikkert hvor mange konsoller som kommer til Norge før jul. Er ikke sikkert Eljøp/Lefdal behøver å dumpe prisen for å selge alle PS3 maskinene de får.

 

Kanskje det er kjekt å ha prisforskjell mellom PS3 og Xbox360 (for forhandleren). Hvis noen syntes den er for dyr kan man bare tilby dem en Xbox360 for 3000kr og si at den er like kraftig. Og de som vil ha PS3 de betaler 5000kr uten å blunke.

Lenke til kommentar
Nå er det vel litt usikkert hvor mange konsoller som kommer til Norge før jul. Er ikke sikkert Eljøp/Lefdal behøver å dumpe prisen for å selge alle PS3 maskinene de får.

 

Kanskje det er kjekt å ha prisforskjell mellom PS3 og Xbox360 (for forhandleren). Hvis noen syntes den er for dyr kan man bare tilby dem en Xbox360 for 3000kr og si at den er like kraftig. Og de som vil ha PS3 de betaler 5000kr uten å blunke.

6069598[/snapback]

 

Tviler på at selgerne på elkjiip sier at xbox360 er like kraftig. De kommer garantert til å

villede fedre i julerushet med å si at PS3 beats xbox 360 til de grader. Du MÅ ha den med 60GB HD(noe som egentlig er sant da 20GB versjonen er nedstrippa til de grader) osv.. :no:

Endret av skille22
Lenke til kommentar
Er jo også litt merkelig med en konsoll der én utgave ikke kan kjøre spill/film i like høy oppløsning som den andre utgaven fordi den mangler riktig utgang. Man kan kritisere MS for å gi ut 2 forskjellige varianter av X360, men den billige kunne iallefall oppgraderes til en Premium.

6069491[/snapback]

Dette er jo helt sykt. Det er jo 2 helt forskjellige maskiner, som aldri kan bli det samme. Den ''billige'' utgaven er faktisk mye dårligere enn den ''dyre'' - en ting hvordan MS gjorde det. Core utgaven er hvertfall det den sies å være. Kjernen er der, men kan lett oppgraderes til en premium, selv om det koster en slant.

 

Men det blir jo umulig i PS3 sitt tilfelle.

 

What the hell...

 

Kan egentlig ikke si jeg er sjokkert. Sony er en gjeng aper.

Lenke til kommentar

@Gargarath:

Les DENNE

 

At det overhodet er mulig å si en generasjon bak..

For whatever reason, motion sensing controllers are now all the rage, as two of the big three are offering this functionality in their new consoles. But unless developers really embrace the technology and use it as a basis for their game designs, it's not going to be any different in 2006 than it was for the Logitech Gamepad Extreme and Microsoft Sidewinder Freestyle controllers on the PC in 1999. Here's hoping things turn out better for this new-old idea used in both the Wii and the PS3.

 

UPDATE: Thanks to actionjax25 for reminding me of Le Stick, a motion sensing controller for the Atari 2600 and Atari 800 that dates back more than 20 years. Aside from looking like a bomb detonator, this thing used mercury-filled sensors. I totally remember using this stick to play those classic Atari games. So while some of you may argue that the Logitech and Microsoft controllers are PC and not console oriented and don't count...the Le Stick was a true console-first. BTW, it really sucked.

Lenke til kommentar

LES:

 

Ifølge DNB sin VALUTA kalkulator vil prisen bli slik:

 

Regner vi i dollar vil prisen bli:

Dyr: 3779 kr

Billig: 3148 kr

 

Regner vi i euro vil prisen bli:

Dyr: 4779

Billig: 3981 kr

 

Jeg kan iallefall leve med den prisen.

 

Dere som tror den vil koste 6000:

1 euro/dollar er IKKE 10 kroner,

Endret av Lskgutt
Lenke til kommentar
LES:

 

Ifølge DNB sin VALUTA kalkulator vil prisen bli slik:

 

Regner vi i dollar vil prisen bli:

Dyr: 3779 kr

Billig: 3148 kr

 

Regner vi i euro vil prisen bli:

Dyr: 4779

Billig: 3981 kr

 

Jeg kan iallefall leve med den prisen.

 

Dere som tror den vil koste 6000:

1 euro/dollar er IKKE 10 kroner,

6070215[/snapback]

 

+ avgifter..

Lenke til kommentar
LES:

 

Ifølge DNB sin VALUTA kalkulator vil prisen bli slik:

 

Regner vi i dollar vil prisen bli:

Dyr: 3779 kr

Billig: 3148 kr

 

Regner vi i euro vil prisen bli:

Dyr: 4779

Billig: 3981 kr

 

Jeg kan iallefall leve med den prisen.

 

Dere som tror den vil koste 6000:

1 euro/dollar er IKKE 10 kroner,

6070215[/snapback]

 

 

+ avgifter..

6070232[/snapback]

 

La oss ta utgangspunkt i den amerikanske prisen nå.

3779 kr.

Tror du virkelig det blir 2221 kroner i avgift?

Endret av Lskgutt
Lenke til kommentar
Nå er det vel litt usikkert hvor mange konsoller som kommer til Norge før jul. Er ikke sikkert Eljøp/Lefdal behøver å dumpe prisen for å selge alle PS3 maskinene de får.

 

Kanskje det er kjekt å ha prisforskjell mellom PS3 og Xbox360 (for forhandleren). Hvis noen syntes den er for dyr kan man bare tilby dem en Xbox360 for 3000kr og si at den er like kraftig. Og de som vil ha PS3 de betaler 5000kr uten å blunke.

6069598[/snapback]

Snakket med en leverandør og de trodde at 10.000 var overdrevet... ;)

Lenke til kommentar
LES:

 

Ifølge DNB sin VALUTA kalkulator vil prisen bli slik:

 

Regner vi i dollar vil prisen bli:

Dyr: 3779 kr

Billig: 3148 kr

 

Regner vi i euro vil prisen bli:

Dyr: 4779

Billig: 3981 kr

 

Jeg kan iallefall leve med den prisen.

 

Dere som tror den vil koste 6000:

1 euro/dollar er IKKE 10 kroner,

6070215[/snapback]

 

 

+ avgifter..

6070232[/snapback]

 

La oss ta utgangspunkt i den amerikanske prisen nå.

3779 kr.

Tror du virkelig det blir 2221 kroner i avgift?

6070252[/snapback]

 

Hvis du legger til 25% moms på den dyreste versjnen og bruker den eurpeiske prisen (€599) så du bare en Cola og en Grandiosa unna 6000kr. Men jeg er ikke sikker på om den blir så dyr jeg heller. Vi får bare vente å se.

Lenke til kommentar
La oss ta utgangspunkt i den amerikanske prisen nå.

3779 kr.

Tror du virkelig det blir 2221 kroner i avgift?

6070252[/snapback]

Bare momsen alene er jo en tusenlapp da... Og det er i forhold til den amerikanske prisen som jo er lavere enn den europeiske.

 

Å gange dollarverdien med 10 for å få omtrent norsk pris er forøvrig en grov regel som stemmer på veldig mye forbrukerelektronikk, tror ikke PS3 skiller seg så mye fra normen her.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...